Bekijk volle/desktop versie : Project Muslims Unite?! - Back In Action Insha Allaah!



Pagina's : [1] 2

21-08-2007, 00:10
Asalaammoealaikom warahmatu ALlaahi wabarakatuh geliefde broeders en zusters,

[

Bismi Allaah, wassalaatu wa salaam 'alaa ashrafil mursalin!



Ama ba'd..


Beste broeders en zusters,

Ik wil insha Allaah een project met jullie beginnen, dit project is in het verleden heel sterk geweest en heel erg gevraagd en heel masha Allaah..

Dit project is het project Muslims unite.. Muslims unite betekend letterlijk : Moslims verenigen..

Ik wil hiermee doelen op meerdere zaken.. We moeten elkaar aansporen tot het goede insha Allaah, zoals Allaah ons heeft voorgeschreven..

We moeten elkaar nasaai7 kunnen geven zonder dat we boos worden, we moeten elkaars sabr weer omhoog halen, elkaar tips geven hoe we dingen kunnen aanpakken, hoe we dingen kunnen regelen..

Elk probleempje dat je hebt in je eigen omgeving of overige moet je hier proberen aan te kaarten, we kunnen elkaar hier insha Allaah helpen, omdat eenieder zijn eigen kwaliteiten heeft, en als we elkaar helpen, worden sub7aan Allaah alle kwaliteiten gebruikt en nuttig gebruikt insha Allaah!

Elkaar tips geven hoe je da'wah doet op straat.. op school, in de trein/tram/bus/metro..

Vergeet je broeders en zusters niet.. Degenen die niet praktiseren, en niet denken van ow zij praktiseren niet laat ze maar.. Neee, help hen! Wees een sabab, wees een hulpmiddel en jouw beloning ligt zeer zeker bij Allaah 'azza wadjal

Vergeet niet, dat wij onszelf niet voor niets moslims noemen, we noemen onszelf moslims, omdat wij dat ook bewijzen.. Niet aan de mensen nee, aan Allaah 'azza wadjal.. en weet dat jouw beloning bij Hem is! Wachtende tot dat je het komt ophalen op de Dag waarop wij allen het nodig hebben!

Wallaahi ik hou van mijn broeders en zusters.. allen 1 voor 1!

En ik wil iedereen helpen om het goede te doen en het goede te bereiken!

Want niemand van jullie gelooft oprecht totdat hij datgene voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst!

Wees een motivatie, een voordeel voor de ummah en niet een die de ummah kapotmaakt, of over de ummah klaagt maar niets doet!

Ik zeg nu tegen u allen mijn broeders en zusters.. WIJ kunnen wat beteken voor de ummah, alleen wij moeten het ook willen doen! Heb jij die wil?! Heb jij die wil en kun jij jezelf bewijzen?!

Nee begrijp me goed, niet bewijzen jegens mij of andere m.nl leden.. Maar jegens je zelf en voor Allaah!

Kijk hoe ver jouw imaan reikt.. is het echte imaan?! Iwa show it !!!

Muslims Unite! Voor de zwakke ummah, we hebben jouw nodig! Jij als moslim(a), die sterk in zijn/haar schoenen staat! Verricht da'wah waar nodig en gedenk de 7adieth van de profeet salla ALlaahu 'alaihi wa sallem waarin hij ongeveer zei:

Wie van jullie een moenkar ziet, verbeter het dan met je hand, lukt dat niet, dan met je tong, lukt dat niet. Dan met je hart en dat is de laagste vorm van imaan.

Dus eerst met onze handen! Laten we onze handen ineenslaan en het goede opbrengen!

Zijn wij de dienaren van Allaah?! Zeg dan bismi Allaah en laat je van je beste kant zien!

wassalaam moealaikom warahmatu Allaahi wabarakatuh



21-08-2007, 00:36


Wa aleikoem salaam wa rahmatullahi wa barakatuh,

Masha'Allah, mooie topic agy

up up up

21-08-2007, 12:32
Hahha, djazaak Allaahu gairan voor het maken van het plaatje nog akhie!

Laten we onze handen ineenslaan en het ook daadwerkelijk in uitvoer brengen insha Allaah

wassalaam moealaikom warahmatu Allaahi wabarakatuh

21-08-2007, 12:55
Djazaaki Allaahu gairan djazaa-e!

wassalaam moealaikom warahmatu Allaah

21-08-2007, 13:04



Citaat door maximocro:
Bismi ALLAH arahman arahim,

leuk bedacht topicstarter !! goed idee
maar dan moeten wij wel naar een andere site, want M.nl is corrupt en vol leugenaars, hypo-crypo's en moslimverraders.

lghair insha'ALLAH



Broeder overal zijn mensen hypo-crypo's moslimverraders en leugenaars..

Het is aan ons om dat te veranderen.. Kunnen wij degenen zijn die hen vermanen.. Kunnen wij degenen zijn, die het woord van Allaah verkondigen?!

Wij kunnen het zeer zeker.. Alleen wij moeten de wil ervoor hebben.

Ik zeg tegen jou mijn broeder: Juist hier moeten wij dit opstarte, wellicht creeren wij liefde in de harten van degenen die haat hebben.. Wellicht zijn wij een hulpmiddel voor degenen die afdwalen van het pad van Allaah!

En wellicht zijn wij de sabab voor degenen die ongelovig zijn!

Laat je van je beste kant zien, door 7ikmah, respect in je manier van praten doen en handelen.. Laten wij de ummah van de profeet salla Allaahu 'alaihi wa sallem nog verder zakken, of zijn we van plan om hem weer omhoog te halen zoals ie ooit eens was!

Soerat yoesoef (12); Ayah 108. Zeg: "Dit is mijn weg: ik roep tot Allah in zeker weten, ik en mijn volgelingen. Heilig is Allah en ik behoor niet tot de afgodendienaren."

Tafsir van de ayah


Citaat:
Tafsir van Ibn Kathir.

The Messenger's Way


Allah orders His Messenger to say to mankind and the Jinns that this is his way, meaning, his method, path and Sunnah, concentrating on calling to the testimony that there is no deity worthy of worship except Allah alone without partners. The Messenger calls to this testimonial with sure knowledge, certainty and firm evidence. He calls to this way, and those who followed him call to what Allah's Messenger called to with sure knowledge, certainty and evidence, whether logical or religious evidence,

[SIZE="3"][وَسُبْح& #1614;انَ اللَّه&#161 6;][/SIZE]


(And Glorified and Exalted be Allah.) This part of the Ayah means, I glorify, honor, revere and praise Allah from having a partner, equal, rival, parent, son, wife, minister or advisor. All praise and honor be to Allah, glorified He is from all that they attribute to Him,

[SIZE="3"][تُسَبِّ& #1581;ُ لَهُ السَّمَ& #1600;وَتُ السَّبْ& #1593;ُ وَالاٌّ& #1585;ْضُ وَمَن فِيهِنّ& #1614; وَإِن مِّن شَىْءٍ إِلاَّ يُسَبِّ& #1581;ُ بِحَمْد& #1614;هِ وَلَـكِ& #1606; لاَّ تَفْقَه& #1615;ونَ تَسْبِي& #1581;َهُمْ إِنَّه&#161 5; كَانَ حَلِيمً& #1575; غَفُورً& #1575; ][/SIZE]

(The seven heavens and the earth and all that is therein, glorify Him, and there is not a thing but glorifies His praise. But you understand not their glorification. Truly, He is Ever Forbearing, Oft-Forgiving.) [17:44]

21-08-2007, 14:53
Wa alaikoum assalaam wa rahmatoellaah beste broeder,

Ik vind dit een zeer mooi initiatief, ma`cha Allah, maar ik ben bang dat de doelen niet (helemaal) behaald zullen worden (wat ik trouwens wel hoop, incha Allah), aangezien er vele mensen zich aangevallen voelen of boos wordt als jij hen nasee7a wil brengen in hun leven.. We dienen eerst onszelf te verbeteren eer wij anderen kunnen helpen.

Moge Allah ons allen tot de rechtvaardigen laten behoren.. Ameen.

21-08-2007, 15:58
Ik begrijp jou niet mijn lieve broer..

Mijn excuses maar het is beter voor mezelf om nietmeer met je te praten, want begrijp er om eerlijk te zijn geen snars van!



@ oegty aicha!: Masha Allaah! Die is prachtig!

Djazaakie Allaahu gairan djazaa-e!

wassalaam moealaikom warahmatu Allaah

21-08-2007, 16:08
hahaha riffiboy toch

Tbarke'allah 3leek

21-08-2007, 17:08
Ik doe mee Insha Allah!

Ik denk dan, dat we het beste kunnen beginnen met de Ramadan, aangezien deze Insha Allah op komst is.

Flyers, folders etc. over de Ramadan, voor de mensen in onze omgeving die vragen stellen hierover. Hier dumpen Insha Allah!

Er loopt momenteel een soort van projectgroep 'Moslims in Dialoog', die hebben ook een folder gemaakt die zij zoveel mogelijk proberen te verspreiden. We zouden nu zelf een folder kunnen maken met wat informatie, maar ook gewoon deze kunnen verspreiden (hoewel ik 'm hier en daar tekort vind schieten).

Je kunt hier de folder in Wordbestand downloaden:

http://www.speedyshare.com/358686805.html

21-08-2007, 19:27
Masha Allaah!

Insha Allaah..

Up and keep the spirit alive..

djazakoem ALlaahu gairan

wassalaam moealaikom

21-08-2007, 19:30
Salam alaikom.

Baraka allaahoe fik, mooie topic.



Salam alaikom wa Rahamtu Allaah.

21-08-2007, 19:34
wa fieki baraka Allaah!

Maar houden we het alleen bij woordjes.. die we alleen kunnen lezen? Of zal het ook insha Allaah naar daden luiden..

Je weet wat ze zeggen; Laat je woorden volgen door je daden.. Want alleen dan ben je verzekerd van een 100% deelname, dan kun je zeggen k heb het geprobeerd, ik heb het gedaan!

Wallaahi mijn broeders en zusters, we hebben veels te lang gewacht met alles.. Het wordt tijd dat we wakker worden!

Muslims Unite Insha Allaah!

wassalaam moealaikom warahmatu Allaah

22-08-2007, 08:04


Jammer dat er niet wordt gereaagerd op mijn reactie...

22-08-2007, 10:35

Citaat door Lella_Roosje:
Wa alaikoum assalaam wa rahmatoellaah beste broeder,

Ik vind dit een zeer mooi initiatief, ma`cha Allah, maar ik ben bang dat de doelen niet (helemaal) behaald zullen worden (wat ik trouwens wel hoop, incha Allah), aangezien er vele mensen zich aangevallen voelen of boos wordt als jij hen nasee7a wil brengen in hun leven.. We dienen eerst onszelf te verbeteren eer wij anderen kunnen helpen.

Moge Allah ons allen tot de rechtvaardigen laten behoren.. Ameen.



Assalaam alaikoem,

Insha'allah proberen we met de juiste broeders en zusters resultaat te leveren en op zachte manier indien dat nodig is naseeha te geven, Als wij eerst onzelf zouden moeten verbeteren zou dat lang gaan duren, elke kennis die we opdoen behoren we juist al te verkondigen dan dat we eerst onze moslim broeders en zusters gaan aanslijpen, is het belangrijker dat we de niet gelovige met islam in aanraking brengen.

wassalaam alaikoem

22-08-2007, 17:34
Mooi verwoord broeder eqbal, niks aan toe te voegen

Djazaak Allaahu gairan

wassalaam moealaikom warahmatu Allaah

Pagina's : [1] 2