Bekijk volle/desktop versie : Rood staan, lening.



Pagina's : [1] 2

20-08-2007, 22:54
Stel:

Je staat 1000 euro rood.

Je besluit een lening te nemen. Ze stellen de vraag: Heeft u al ergens anders een lening?

Maar je neemt de lening bij dezelfde bank als dat je rood staat, moet je dan aangeven 'ja' ? Of valt rood staan niet onder een lening?

20-08-2007, 23:32


valt er niet onder!

21-08-2007, 07:07
Rood staan is hartstikke duur. kost 15 procent rente per jaar volgens mij.

Als je dit structureel doet, wordt wel genoteerd bij het BKR.

21-08-2007, 12:27
Rood staan is ook een dure vorm van een lening, Dus"Ja" aankruisen.

21-08-2007, 13:11


roodstaan is geen LENING!!

En je krijgt niet zo maar een BKR codering je word eerst gewaarschuwd door je bank dat je te lang of te vaak rood staat dat het consequenties heeft. ( niet elke bank doet daar moeilijk over want ze verdienen geld aan je door middel van rente)

Maar nogmaals rood staan is GEEN LENING!!

21-08-2007, 13:19
Maar ik raadje een lening af!! zo dra je begint met lenen ga je alleen maar achter uit maak er geen gewoonte van. ze verdienen zo veel geld aan je door middel van een bepaalde hoeveelheid rente die op je lening word toepassen.

op me werk krijg ik echt ik weet niet hoe veel aanvragen per dag voor schuldhulpverlening. Mensen gaan te snel een lening aan en voor dat je het weet zien ze de bos niet meer door de bomen.

Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je bevind maar ik raad je het hoe dan ook af!

21-08-2007, 13:23

Citaat door rust_in_je_hart:
roodstaan is geen LENING!!

En je krijgt niet zo maar een BKR codering je word eerst gewaarschuwd door je bank dat je te lang of te vaak rood staat dat het consequenties heeft. ( niet elke bank doet daar moeilijk over want ze verdienen geld aan je door middel van rente)

Maar nogmaals rood staan is GEEN LENING!!



Wel een lening, het is een krediet op de betaalrekening.

Komt uit de rubriek "meest gestelde vragen" van BKR site.

Sta ík bij BKR? Ik heb niet eens een lening...

Hebt u een krediet afgesloten waarvan u minimaal drie maanden gebruik kunt maken? Ligt het bedrag waarover u kunt beschikken tussen de € 500 en € 125.000? Of hebt u een gsm-abonnement? Dan bent u bekend bij ons. De prepaid telefoonkaarten zijn niet bij ons bekend. Net als ruim 10 miljoen andere consumenten. Iedereen die bij ons bekend is heeft één of andere vorm van krediet. Wij informeren over hun leen- en aflosgedrag bij doorlopende en aflopende kredieten. Denk bijvoorbeeld aan een krediet bij een thuiswinkelorganisatie, een creditcard of een kredietlimiet op de betaalrekening.

21-08-2007, 13:29

Citaat door rust_in_je_hart:
Maar ik raadje een lening af!! zo dra je begint met lenen ga je alleen maar achter uit maak er geen gewoonte van. ze verdienen zo veel geld aan je door middel van een bepaalde hoeveelheid rente die op je lening word toepassen.

op me werk krijg ik echt ik weet niet hoe veel aanvragen per dag voor schuldhulpverlening. Mensen gaan te snel een lening aan en voor dat je het weet zien ze de bos niet meer door de bomen.

Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je bevind maar ik raad je het hoe dan ook af!



Wat een onzin, als je een goedbetaalde baan hebt en geen hoge vaste lasten..dan zie ik het probleem niet.

De ene kan er wel mee omgaan en de ander niet, maar om het dan helemaalaf te raden is wel erg overdreven.

21-08-2007, 20:11

Citaat door rust_in_je_hart:
Maar ik raadje een lening af!! zo dra je begint met lenen ga je alleen maar achter uit maak er geen gewoonte van. ze verdienen zo veel geld aan je door middel van een bepaalde hoeveelheid rente die op je lening word toepassen.

op me werk krijg ik echt ik weet niet hoe veel aanvragen per dag voor schuldhulpverlening. Mensen gaan te snel een lening aan en voor dat je het weet zien ze de bos niet meer door de bomen.

Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je bevind maar ik raad je het hoe dan ook af!


----
Dit idee heb ik ook en gezien by vele mensen by bepaalde organisaties waar ik contacten had.

Dat er meestal toch net iets gemakkelyker over word gedacht.
Zo van het zal my niet overkomen dat het allemaal uit de hand loopt.

Tot ze met extra kosten en rente komen.
Kende zelf mensen die weer hadden geleend om andere lening te betalen.

Of die hadden geleend en er mee gingen gokken.
Omdat ze dachten dat ze zo nog meer geld zouden kunnen krygen.

Conclusie meeste mensen in dit geval marokanen.
Denken wel vaker makkelyk over dingen die later dan anders uit lopen.

Gair inshallah

Peace out

22-08-2007, 09:31

Citaat door BurkaMania:
Wel een lening, het is een krediet op de betaalrekening.

Komt uit de rubriek "meest gestelde vragen" van BKR site.

Sta ík bij BKR? Ik heb niet eens een lening...

Hebt u een krediet afgesloten waarvan u minimaal drie maanden gebruik kunt maken? Ligt het bedrag waarover u kunt beschikken tussen de € 500 en € 125.000? Of hebt u een gsm-abonnement? Dan bent u bekend bij ons. De prepaid telefoonkaarten zijn niet bij ons bekend. Net als ruim 10 miljoen andere consumenten. Iedereen die bij ons bekend is heeft één of andere vorm van krediet. Wij informeren over hun leen- en aflosgedrag bij doorlopende en aflopende kredieten. Denk bijvoorbeeld aan een krediet bij een thuiswinkelorganisatie, een creditcard of een kredietlimiet op de betaalrekening.



Alles word geregistreerd bij de BKR dat is logies ik heb het over een codering een codering krijg je alleen als je inderdaad een paar keer je lening niet betaald hebt en je niet houd aan de regels. Dus door rood te staan heb je helemaal geen codering en dus ook geen probleem. Je hebt pas problemen als je, je niet houd aan de regels van rood staan ( verschilt per bank) of je niet houd aan de regels van een doorlopende krediet etc.

22-08-2007, 09:36

Citaat door BurkaMania:
Wat een onzin, als je een goedbetaalde baan hebt en geen hoge vaste lasten..dan zie ik het probleem niet.

De ene kan er wel mee omgaan en de ander niet, maar om het dan helemaalaf te raden is wel erg overdreven.


Wat jij onzin vind is voor veel een ernstig probleem!!
Als je een goedbetaalde baan hebt en geen hoge vaste lasten dan hoef je niet te lenen!! en als je dat wel doet loop je de risico vast te lopen in schulden en dat is een harde feit en dus geen ONZIN

En dat de ene er wel mee om kan en een andere niet DHUUU
Ik heb ook gezegt IK RAAD HET JE AF Ik heb niet tegen haar gezegt je moet het niet doen want je loopt gegarandeerd vast!!

22-08-2007, 12:47
Dank voor jullie reacties.

22-08-2007, 20:17



Citaat door rja:
Rood staan is hartstikke duur. kost 15 procent rente per jaar volgens mij.

Als je dit structureel doet, wordt wel genoteerd bij het BKR.



bij postbank is zeer goedkoop(1,15%), maar jij moet wel binnen 3 maanden boven nul staad

22-08-2007, 20:20

Citaat door rja:
Rood staan is hartstikke duur. kost 15 procent rente per jaar volgens mij.

Als je dit structureel doet, wordt wel genoteerd bij het BKR.



bij postbank is zeer goedkoop(1,15%), maar jij moet wel binnen 3 maanden boven nul staan

22-08-2007, 21:27

Citaat door Chance:
Stel:

Je staat 1000 euro rood.

Je besluit een lening te nemen. Ze stellen de vraag: Heeft u al ergens anders een lening?

Maar je neemt de lening bij dezelfde bank als dat je rood staat, moet je dan aangeven 'ja' ? Of valt rood staan niet onder een lening?


jij bent gekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk als je lening af gaat sluiten.... btr 1000 rood dan een lening want dat maakt je blood hahaha walah

Pagina's : [1] 2