Bekijk volle/desktop versie : Umrah



20-08-2007, 12:16
Mijn ouders willen dit jaar met de ramadan naar mekka

welke reisbureau's verzorgen deze reizen..

wat kost het?

wil dit mijn ouders kado doen, wie kan me helpen

20-08-2007, 13:25


Salaam aleikoem wara7matoellah,

Er zijn een aantal reisbureaus in Amsterdam West die Umra-reizen verzorgen. Mijn ouders en ik zijn vorig jaar Ramadaan met El Fourssan reizen gegaan. Het adres is: Postjesweg 40, 1057 EB Amsterdam (tel: 020-4896806 en fax: 020-4896808).

Wij hadden in Medinah een super mooi hotel xxxx, recht tegenover Masjied An-Nabawi, op letterlijk een paar metertjes loopafstand. We hadden uitzicht op de grote An- Nabawi -moskee, (daar waar de profeet, vrede zij met hem, ligt begraven). We verbleven er zo'n 10 dagen.

In Mekka moesten we het doen met een- wat- minder- kwalitatief- goede- hotelx: ik vond het er niet erg hygienisch...MAAR: het was slechts een paar meter van Masjied alHaraam; dus wat dat betreft mochten we niet klagen. Want bedenk wel dat er miljoenen mensen zijn en iedereen wil een hotel zo dicht mogelijk bij masjied AlHaraam.

Sommigen lopen een uur naar de moskee, terwijl wij er in 5 minuten waren. Je bent meer dan 5 x per dag in de moskee, dus dan is een goed hotel niet belangrijk, als je maar mogelijkheden het om de wassing te kunnen doen en even uitrusten enzo. En oja, airco is heel belangrijk.. want het is er erg warm/ heet. niet te vergelijken met hier. Maar voor zover ik weet: elk hotel in Mekka heeft airco.


Al met al: wij zijn tevreden met Elfourssan reizen; het gaat zeker niet om de dingen die je allemaal krijgt (goede hotels, eten etc.), maar om hoe je de tijd daar doorbrengt. En wat dat betreft raad ik een hotel aan wat redelijk dichtbij is. En nog een tip: boek geen reis waarbij ook het eten is inbegrepen, dan kun je zelf regelen en is stukken goedkoper! Het eten daar is sowieso goedkoop. Dus niet via een reisbureau regelen! En vervoer tussen Mekka en Medina wel laten regelen door je reisbureau!


Kijk ook nog even op de volgende site:

http://www.mekka-reizen.com/umrah.html

Oja, heel veel reisbureaus hebben geen website ofzo en zijn op internet dan ook niet te vinden (dit was bij ons ook het geval). Maar dat wil niet zeggen dat ze minder goed zijn ofzo..


En oja, had even een bekende gevraagd over umrah 2007 en ze raadde mij het volgende aan:

Celebrity Holidays
Deze reisbureau biedt pakketten aan, en leveren maatwerk.
Alvorens prijsopgave gemaakt kan worden, dienen de volgende vragen benatwoord te worden:

1) Om hoeveel personen gaat het? Hoeveel mannen, vrouwen en/of kinderen gaan ermee?
2) Wanneer wenst u te vertrekken?
3) Hoe lang wilt u in Saoedi-Arabië verblijven? Hoeveel dagen wilt u verblijven in Mekka en Medina?
4) Wat voor type kamers zijn nodig (2-persoons, 3-persoons, 4-persoons)?
5) Wat voor soort hotels wenst u: dichtbij de heilige plekken, 3x, 4x etc. ?
6) Wilt u het ontbijt inbegrepen hebben of alleen accommodatie?
7) Wilt u dat wij alle transporten per auto/minibus tussen Mekka, Medina en Jeddah?
8) Wil u Ziaraat inbegrepen?

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met ondergetekende.

Touria Bouhkim
Celebrity Holidays
Jan Pieter Heijestraat 148
1054 MK AMSTERDAM
020-6167899

Wa'aleikoem assalaam wara7matoellah,

20-08-2007, 13:27
En oja.. wat de prijzen betreft.. je kunt beter even bellen.. dit is namelijk elk jaar anders en tevens afhankelijk van het aantal dagen dat je daar wil verblijven.. reken maar rond de 2000 EUR p.p. voor 1 hele maand

21-08-2007, 23:21
salaam a laikom zuster inshallah ga ik 16 septetember hele maand 31 dagen waarvan 7 dagen in medina manoura hotel tegenover de masjied al haram rond 15 honderd euro bij reisburo salsalbil in rotterdam dit is topic van m'n zusje en tel kan ik morgen geven ik heb het niet opgeslagen ga morgen langs

23-08-2007, 12:46


up up

zijn er nog meer

mijn ouders hebben beide suikerziekte, en mijn moeder heeft daarbij reuma
dus hygiëne, afstand zijn voor hun wel belangrijk
hoop dat er meerdere reageren, over hun ervaring met de reisburea's en de hotels enz

23-08-2007, 14:55
salaamu3eleikum,

Ik zou graag vanuit België willen vertrekken op Umrah maar ik kom steeds maar terecht op Nederlandse reisbureau's. Jammer genoeg mogen we niet vanuit Nederland vertrekken... Kan iemand me helpen met een nr of adres in België? alvast bedankt!