Bekijk volle/desktop versie : Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba



Pagina's : [1] 2 3

17-08-2007, 18:35
WILLEMSTAD - De Antillen hebben het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld naar aanleiding van recente uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez.

Dito Mendes de Gouveia, directeur van de directie buitenlandse betrekkingen van de Nederlandse Antillen heeft daarover contact met Den Haag opgenomen.

Chávez kondigde woensdag tijdens een toespraak voor het Venezolaanse parlement aan dat hij onderzoek wil laten doen naar de noordgrens van Venezuela.

Volgens de president zou alles wat zich binnen 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venezuela.

De Antilliaanse regering wil van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten wat er naar aanleiding van de opmerkingen van Chávez moet worden ondernomen. De Antillen hebben geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken.

Uit de woorden van Chávez kan worden geconcludeerd dat de noordgrens van Venezuela grenst aan de Dominicaanse Republiek, Haïti en Puerto Rico.

http://www.nu.nl/news/1199016/20/Ch%E1vez_maakt_aanspraak_op_Nederlandse_Antillen_e n_Aruba.html

Een 2e Falklands in de maak???

17-08-2007, 18:37


Ik denk dat een lang gekoesterde wens van Bush in vervulling gaat als Chavez landjepik gaat doen!!

17-08-2007, 18:38

Citaat door druifke:
Ik denk dat een lang gekoesterde wens van Bush in vervulling gaat als Chavez landjepik gaat doen!!


Dat denk ik ook ja. Nederland zal zelf op militair gebied niet veel hoeven doen, ome Boes zal direct paraat staan.

17-08-2007, 18:51
Amerika krijgt olie van Venezuela en ik weet niet of ze dat gaan riskeren om
een paar waardeloze eilandjes...

17-08-2007, 19:00


Ach zodra hij de Antillen aanvalt valt hij de NAVO aan. Ik denk niet dat hij dat zo snel zal doen.
Wat ik nooit bergrijp is dat er veel meer NLers naar Isla Margarita gaan ipv de Antillen.

17-08-2007, 19:06

Citaat door Bookie:
Ach zodra hij de Antillen aanvalt valt hij de NAVO aan. Ik denk niet dat hij dat zo snel zal doen.
Wat ik nooit bergrijp is dat er veel meer NLers naar Isla Margarita gaan ipv de Antillen.


Misschien te maken met de Venezolaanse vrouwen, deze staan toch algemeen bekend als zijnde aantrekkelijk.

17-08-2007, 19:10

Citaat door LanterFanter_:
Isla M is 10x mooier dan de Antillen,...en een stuk minder gevaarlijk.


Ligt eraan welk eiland. Curacao wel, maar Aruba bijvoorbeeld.

17-08-2007, 19:11

Citaat door druifke:
Ik denk dat een lang gekoesterde wens van Bush in vervulling gaat als Chavez landjepik gaat doen!!



Het doet me denken aan de aanval van Saddam in Koweit. Amerika stond meteen klaar.

17-08-2007, 19:30

Citaat door Bada_Bing:
Dat denk ik ook ja. Nederland zal zelf op militair gebied niet veel hoeven doen, ome Boes zal direct paraat staan.


Ach, het Venezolaanse leger heeft iets van 5 roestige roeiboten en twee zweefvliegtuigen.

Daar maken de Nederlandse fregatten op de Antillen heel simpel korte metten mee.

Daar hebben we Bush niet voor nodig.

Laten we maar beginnen met het terugsturen van de Venezolaanse hoeren op Campo Allegre en de drijvende groenteboertjes annex cokedealers aan de kade van Punda.
Mensen die dagelijks hun brood proberen te verdienen op de Antillen omdat ze in het land van Chavez straatarm zijn en geen kansen krijgen.

Of nee, laten we het maar niet doen. Deze onschuldige burgers moeten niet de dupe worden van een megalomane figuur als Chavez.

17-08-2007, 19:32

Citaat door Mister1979:
Amerika krijgt olie van Venezuela en ik weet niet of ze dat gaan riskeren om
een paar waardeloze eilandjes...


Venezuela heeft de raffinaderijen op Curacao hard nodig om die olie te kunnen verwerken. Als we de Venozolanen daar wegsturen verzuipt Chavez straks vanzelf in zijn eigen ruwe olie. En heeft hij geen benzine meer om zijn auto's en vliegtuigen van brandstof te voorzien.

17-08-2007, 20:03

Citaat door Bookie:
Ligt eraan welk eiland. Curacao wel, maar Aruba bijvoorbeeld.



Waarschijnlijk zal het veel met kosten te maken hebben?

zover ik begrepen heb kost Isla Magarita geen tiet..

17-08-2007, 20:06
Mooi, strik eromheen en opgeven. Bodemloze put.

17-08-2007, 20:12



Citaat door Patrick.:
Mooi, strik eromheen en opgeven. Bodemloze put.



Niks ervan, zaak van principes.

Ik ben zelf echt niet blij met die eilandjes en de 'zooi' die er vanaf komt om de nederlandse steden onveilig te maken, laat ik dat voorop stellen.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat de eerste de beste omhooggevallen dictator in spe grondgebied kan claimen dat bij het Koningrijk der Nederlanden behoort.

Extra militairen eenheden ernaar toe....aangezien we die niet hebben omdat we in Afghanistan zitten, extra budget naar defensie om extra troepen en materieel in het veld te kunnen zetten.

17-08-2007, 20:39

Citaat door druifke:
Ik denk dat een lang gekoesterde wens van Bush in vervulling gaat als Chavez landjepik gaat doen!!



BUSH zit vast in irak op zijn ondergang te wachten.

17-08-2007, 20:41
Dit is DE kans,

snel de antillen weggeven aan venezuela inclusief schulden en bewoners.....

Pagina's : [1] 2 3