Bekijk volle/desktop versie : Ten huwelijk vragen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

16-08-2007, 11:41
Salam aleikom,

Graag vraag ik jullie advies, omtrent het onderstaande:
Moge ALLAH swt jullie belonen voor het advies en de moeite die jullie hebben genomen om dit te lezen, Inchallah!

Ik ga met een jongeman om , die studeerde en hij woont thuis bij zijn ouders(heeft een moeder en 1 zusje).
Hij is 27 jaar en ik ook, hij kent me door en door en ik hem ook Wa ALLAh oelam.
NU is het zo dat hij nu afgestudeerd is en ik hem gevraagd heb om mij ten huwelijk te vragen zodat we in helal leven, en dat ik niet zo verder wil leven. Het gaat nu hamdoulilah goed met hem, zijn leven begint een stabiele vorm aan te nemen.Hij wil wel trouwen alleen is hij bang dat zijn moeder nee zal zeggen.Vervolgens heb ik hem gevraagd waarom ze mij niet als zn schoondochter zou willen?
Waarop hij geen antwoord kon geven.
Ben gaan nadenken en dacht Inchallah ben ik ''praktizerend''.
Ik bid, draag hoofddoek,hij is me eerste vriend, ben gezegend met een goed innerlijk, mooi uiterlijk, spontaan, lief, sta altijd wel klaar voor anderen, mijn ouders zijn rustig, me vader heeft altijd hard gewerkt in helal, me zussen zijn netjes, heb werk, draag geen make up.

Nu wil hij me aan zn moeder voorstellen, voordat ze bij mij thuis komen.
wat voor hem erg belangrijk is, is dat wij goed met elkaar overweg kunnen.

Ik wil jullie vragen, waar heeft jullie schoonmoeder of moeder opgelet tijdens kennismakingsgesprek met een toekomstige schoondochter? (qua houding, make up, kleding etc)

Wa barakaALLAHoefiekum,

M3a salama

16-08-2007, 12:04


Niemand die mij wil helpen?

16-08-2007, 12:16

Citaat door fiefje:
Salam aleikom,

Graag vraag ik jullie advies, omtrent het onderstaande:
Moge ALLAH swt jullie belonen voor het advies en de moeite die jullie hebben genomen om dit te lezen, Inchallah!

Ik ga met een jongeman om , die studeerde en hij woont thuis bij zijn ouders(heeft een moeder en 1 zusje).
Hij is 27 jaar en ik ook, hij kent me door en door en ik hem ook Wa ALLAh oelam.
NU is het zo dat hij nu afgestudeerd is en ik hem gevraagd heb om mij ten huwelijk te vragen zodat we in helal leven, en dat ik niet zo verder wil leven. Het gaat nu hamdoulilah goed met hem, zijn leven begint een stabiele vorm aan te nemen.Hij wil wel trouwen alleen is hij bang dat zijn moeder nee zal zeggen.Vervolgens heb ik hem gevraagd waarom ze mij niet als zn schoondochter zou willen?
Waarop hij geen antwoord kon geven.
Ben gaan nadenken en dacht Inchallah ben ik ''praktizerend''.
Ik bid, draag hoofddoek,hij is me eerste vriend, ben gezegend met een goed innerlijk, mooi uiterlijk, spontaan, lief, sta altijd wel klaar voor anderen, mijn ouders zijn rustig, me vader heeft altijd hard gewerkt in helal, me zussen zijn netjes, heb werk, draag geen make up.

Nu wil hij me aan zn moeder voorstellen, voordat ze bij mij thuis komen.
wat voor hem erg belangrijk is, is dat wij goed met elkaar overweg kunnen.

Ik wil jullie vragen, waar heeft jullie schoonmoeder of moeder opgelet tijdens kennismakingsgesprek met een toekomstige schoondochter? (qua houding, make up, kleding etc)

Wa barakaALLAHoefiekum,

M3a salama


Ik raad je echt aan om niet langs te gaan bij zijn moeder vooraleer hij je hand komt vragen. Als jouw vriend echt van je houd dan zal hij je hand komen vragen en niet wachten tot zijn moeder ermee akkoord gaat. Ik snap het niet ik bedoel als hij echt van je houd dan deelt hij toch gewoon aan zijn moeder mee dat hij wil trouwen en dat ze jouw hand moeten komen vragen?

De bedoeling van zijn moeder en ook van jouw vriend is vooraleer echt officieel naar jouw ouders te gaan (want dan zijn ze toch op één of andere manier geboden), je eerste checken, en als je hen niet bevalt dan zeggen ze tegen je NEEN, en dan hoeven ze het niet tegen je ouders te zeggen (want dat is natuurlijk een stuk moeilijker).

Ik vind het maar een blijk van weinig respect naar jouw toe, zowel van je vriend als van zijn moeder...iemand die zo gehecht is aan het oordeel van zijn moeder is echt geen goed teken... ga echt niet langs vooraleer zij je hand zijn komen vragen anders verlaag je je zelf....je bent echt geen stuk vlees waar je mag over oordelen of het al dan niet bij hun past of niet, je bent te nemen of te laten .... veel succes nog

16-08-2007, 12:21

Citaat door sana06:
Ik raad je echt aan om niet langs te gaan bij zijn moeder vooraleer hij je hand komt vragen. Als jouw vriend echt van je houd dan zal hij je hand komen vragen en niet wachten tot zijn moeder ermee akkoord gaat.

De bedoeling van zijn moeder en ook van jouw vriend is vooraleer echt officieel naar jouw ouders te gaan (want dan zijn ze toch op één of andere manier geboden), je eerste checken, en als je hen niet bevalt dan zeggen ze tegen je NEEN, en dan hoeven ze het niet tegen je ouders te zeggen (want dat is natuurlijk een stuk moeilijker).

Ik vind het maar een blijk van weinig respect naar jouw toe, zowel van je vriend als van zijn moeder...iemand die zo gehecht is aan het oordeel van zijn moeder is echt geen goed teken... veel succes nog



BarakaALLAHoefik voor je reply oeghti.
Waar ik dan bang voor ben, stel dat zij en hij langskomen bij me ouders en ik dus vooraf me ouders waarschuw dat er iemand gaat langskomne.
Dan komen de vragen hoe ken je hem etccc
Ze komen langs en ze moeder wil pertinent niet dat ik met hem trouw.
Dan heb ik mezelf toch wel een kwaad daglicht geplaats bij me ouders, dan weten ze gelijk hoe en wat.. en dat wil ik niet:-(

Weet het nu echt niet meer..

m3a salama

16-08-2007, 12:31



Citaat door fiefje:
BarakaALLAHoefik voor je reply oeghti.
Waar ik dan bang voor ben, stel dat zij en hij langskomen bij me ouders en ik dus vooraf me ouders waarschuw dat er iemand gaat langskomne.
Dan komen de vragen hoe ken je hem etccc
Ze komen langs en ze moeder wil pertinent niet dat ik met hem trouw.
Dan heb ik mezelf toch wel een kwaad daglicht geplaats bij me ouders, dan weten ze gelijk hoe en wat.. en dat wil ik niet:-(

Weet het nu echt niet meer..

m3a salama


Lieve schat met wie trouw jij eigenlijk met jouw vriend of met zijn moeder?? Die vraag moet je je echt stellen. Zijn moeder moet gewoon akkoord gaan met de keuze van zijn zoon en als dat niet is wat ze wil dan is dat pech voor haar. MAAR dat is het grote probleem niet , het probleem ligt niet bij je schoonmoeder maar bij je VRIEND, wat is zijn mening hierover, hoe ver gaat hij mee in dit verhaal, stel hem eens de vraag. Mocht je moeder niet blij met me zijn, wil je dan nog met me trouwen, en wil je dan nog verder gaan met me?

Als hij toch voor je wil gaan ondanks het feit dat zijn moeder het niet wil dan zit je goed. Maar als hij twijfelt dan raad je echt aan om eens goed na te denken over je toekomst, want dan kan je niet op hem rekenen als er ooit problemen onstaan met je schoonmoeder. Een man die zo gehecht is aan zijn moeder is nooit goed en zeker in onze gemeenschap, je weet wel hoe dat gaat. Jij zal de oorzaak zijn van alle ellende en alles is altijd jouw fout en daarenboven heb je dan een man die altijd zijn moeder steunt??

Is dat het leven waarop je wacht??? Meid ik ken je niet maar ik heb het gevoel dat je zeker beter verdient.

Ik blijf erbij uiteindelijk ligt het probleem niet bij je schoonmoeder (dergelijke schoonmoeders die over alles een grip willen hebben heb je in elke straat) , het probleem ligt eerder bij je vriend en hoe hij daartegen over staat.

16-08-2007, 12:39
wat betreft jouw ouders, kijk je ouders zij niet gisteren geboren hoor, ze weten best wel dat je hem via via hebt leren kennen. Als je het niet eerlijk willen zeggen op welke manier dan kan je nog altijd zeggen dat het via een vriendin is o dergelijke... Lig er niet wakker van 95% van de huwelijken zijn huwelijken die gebaseerd zijn op een relatie... je ouders zullen al blij zijn dat je gaat trouwen en dat deze jongen OFFICIEEL je hand is komen vragen en het serieus met je meent (ouders worden er niet goed van wanneer ze weten dat hun dochter een relatie heeft en dat die de hand nog niet is komen vragen) ... lig er niet wakker van

16-08-2007, 12:44
Het belangrijkste is niet wat je schoonmoeder wil maar wat je VRIEND wil...

Stel ze komen langs en achteraf blijkt dat de schoonmoeder niet wil, wat kunnen je ouders zeggen, enkeld dat zij een heks is, je hoort haar normaal gezien toch niet te kennen vooraleer ze je hand vragen dus dan kan jij daar toch niets aan doen. dus kunnen je ouders je ook de schuld niet geven.

Ik raad je echt aan om vooral uit te zoeken wat je VRIEND echt wil... de rest is maar bijzaak, menses gaan die schoonmoeder van je als een heks beschouwen meer niet...

16-08-2007, 12:55

Citaat door fiefje:
BarakaALLAHoefik voor je reply oeghti.
Waar ik dan bang voor ben, stel dat zij en hij langskomen bij me ouders en ik dus vooraf me ouders waarschuw dat er iemand gaat langskomne.
Dan komen de vragen hoe ken je hem etccc
Ze komen langs en ze moeder wil pertinent niet dat ik met hem trouw.
Dan heb ik mezelf toch wel een kwaad daglicht geplaats bij me ouders, dan weten ze gelijk hoe en wat.. en dat wil ik niet:-(

Weet het nu echt niet meer..

m3a salama


geef maar nummer van je ma aan hem, en zeg dat zijn ma contact moet opnemen met je ma,
dan moeten ze wel verder bekijken.
als ze bij jullie langskomt dan moet jij wel normaal gedragen, een beetje op de achtergrond doet geen kwaad. niet de hele tijd ik ik ik zeggen,

ik denk persoonlijk ook dat ze je niet zou willen accepteren omdat jullie verkering zouden hebben en mensen wat over jullie gepraat hebben==> in dat geval moet jij zeker niet bij hun langs komen.

mog Allah jullie helpen

16-08-2007, 13:02
hallo fiefje

ik raad je af om bij hem langs te gaan. heb dat vroeger ook gedaan en het is slecht afgelopen. al die zussen inclusief de moeder hebben me afgebroken en er is nooit een trouw gekomen.
niet doen!!!!!!!! dat is het ergste wat je kan doen. als die met jou wilt trouwen moet hij maar zijn moeder overtuigen. ze moet je niet gezien hebben voor dat ze bij jou thuis komt.

volg mijn raad en doe het niet. dat is gewoon om jou te beoordelen.. misschien draag je een hoofddoek maar ze gaat in haar eigen denken van ja ze draagt een hoofddoek maar ze komt wel bij de moeder van een vriend langs. en voor je het weet word je zwart gemaakt bij de zoon. blijf volhouden en geef niet toe.

veel succes

16-08-2007, 13:09
hey
ik wou ook nog zeggen dat wat sana zegt wel echt waar is. een man die te gehecht is aan zijn moeder. daar komen moeilijkheden van.
als zijn moeder niet wilt dan moet hij maar met iemand anders komen.
durf niet bij hem langs te gaan ..
heb ook met die probleem gezeten. ik ben ook bij mijn ex langs geweest. dan is voor mij de hel los gebarsten. thuis wisten ze dat dan. dan wou die schoonmoeder mij keuren en voor ik het wist. was ik niet welkom. iedereen tegen mij.. en dan thuis vroegen ze waar hij bleef. daar stond ik dan met mijn mond vol tanden. ik maar wachten wachten en wachten.
plotseling thuis opgesloten. mocht niet meer naar buiten of niets.

Luister naar mij bespaar je die miserie!!!
Als hij wilt komen is het goed maar als hij voor zijn moeder kiest dan is hij het niet waard.

16-08-2007, 13:16
voor schoonmoeders is niemand goe genoeg voor hun zonen. enkel een nicht of iemand uit de famillie. als je een vreemde bent dan ben je niet goed genoeg. en die kunnen in jouw gezicht heel vriendelijk zijn maar eens je weg bent dan zullen ze je zwart praten. zou die schoonmoeder dat graag willen dat HAAAAAAAAAAR dochter zoiets doet.
IK DENK HET NIET. Trap er niet in !!!!
en waarom is het zo belangrijk dat je er goed mee overweg mee moet kunnen .. je trouwt toch niet met haar ...
marokkanen.... jonge jonge jone

16-08-2007, 17:53
bij mij is het hel anders bij ons zie je schoonmoeder pas als ze jouw hand komt vragen voor haar zoon, ik snap het niet als zijn moeder nee zegt dus hij gaat niet met jou trouwen als hij eht van jou houdt zou hij zeker zijn ook als zijn moeder nee zegt moet hij haar overtuigen en als ze van haar zoon houd en de best voor hem wil moet zij jou accepteren.
jij mag zelf weten jij bent volwassen genoeg. jij moet hem overtuigen om zijn moeder mee te nemen en jouw hand vragen.dat je naar haar toe gaat lijkt me geen goede idee.wasalamo3alykom.

16-08-2007, 18:19


Ik denk dat ze meer respect voor je gaat hebben als je niet langs komt bij haar, dan wanneer je wel komt. Zie het als een test, wanneer je langs gaat bij haar, dan heb je zeker geen fatsoen in haar ogen. Nette meisjes gaan zichzelf niet verlagen door om een man te gaan bedelen bij zijn moeder. Zo gaat ze het zien. (niet mijn mening, even voor de duidelijkheid, al vind ik het wel heshoema)

16-08-2007, 19:40
Zoals de anderen raad ik je aan om niet naar zijn moeder te gaan. Je zegt dat hij bang is dat zijn moeder nee zal zeggen, maar het zal toch moeten gebeuren, dat is de eerste stap.. Moge Allah swt het voor jullie vergemakkelijken.

16-08-2007, 21:43

Citaat door fiefje:
Salam aleikom,

Graag vraag ik jullie advies, omtrent het onderstaande:
Moge ALLAH swt jullie belonen voor het advies en de moeite die jullie hebben genomen om dit te lezen, Inchallah!

Ik ga met een jongeman om , die studeerde en hij woont thuis bij zijn ouders(heeft een moeder en 1 zusje).
Hij is 27 jaar en ik ook, hij kent me door en door en ik hem ook Wa ALLAh oelam.
NU is het zo dat hij nu afgestudeerd is en ik hem gevraagd heb om mij ten huwelijk te vragen zodat we in helal leven[/SIZE], en dat ik niet zo verder wil leven. Het gaat nu hamdoulilah goed met hem, zijn leven begint een stabiele vorm aan te nemen.Hij wil wel trouwen alleen is hij bang dat zijn moeder nee zal zeggen.Vervolgens heb ik hem gevraagd waarom ze mij niet als zn schoondochter zou willen?
Waarop hij geen antwoord kon geven.
Ben gaan nadenken en dacht Inchallah ben ik ''praktizerend''.
Ik bid, draag hoofddoek,hij is me eerste vriend, ben gezegend met een goed innerlijk, mooi uiterlijk, spontaan, lief, sta altijd wel klaar voor anderen, mijn ouders zijn rustig, me vader heeft altijd hard gewerkt in helal, me zussen zijn netjes, heb werk, draag geen make up.

Nu wil hij me aan zn moeder voorstellen, voordat ze bij mij thuis komen.
wat voor hem erg belangrijk is, is dat wij goed met elkaar overweg kunnen.

[SIZE="3"]Ik wil jullie vragen, waar heeft jullie schoonmoeder of moeder opgelet tijdens kennismakingsgesprek met een toekomstige schoondochter? (qua houding, make up, kleding etc)

Wa barakaALLAHoefiekum,

M3a salama



Daar ben je al de mist ingegaan

Uit je verhaal maak ik op dat het trouwen meer van jouw kant komt dan van die jongen. Als hij dolgraag met jou wilde trouwen en het van zijn kant zou komen zou die zeggen geef je broers nummer voor gesprek vervolgens jouw moeders nummer voor zijn moeder.

Succes verder meid.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7