Bekijk volle/desktop versie : diarree bij peuters, tandjes



15-08-2007, 11:39
mijn kleine heeft doorkomende tandjes maar hij heeft nu al vijf dagen diarree is dat normaal?

gisteren heeft huisarts gezegd dat het normaal is maar toch

15-08-2007, 11:39


geef hem geraspte appel en veel te drinken.

15-08-2007, 12:06

Citaat door bollebuik:
mijn kleine heeft doorkomende tandjes maar hij heeft nu al vijf dagen diarree is dat normaal?

gisteren heeft huisarts gezegd dat het normaal is maar toch


Is zeker normaal. tenminste bij mijn jongste wel. die had het rond 2/3 weken.

let wel goed op dat ie genoeg vocht binnenkrijgt.

15-08-2007, 12:15

Citaat door bollebuik:
mijn kleine heeft doorkomende tandjes maar hij heeft nu al vijf dagen diarree is dat normaal?

gisteren heeft huisarts gezegd dat het normaal is maar toch


Salam alaykum
Ja klopt. Heb dit ook meegemaakt als de eerste tandjes kwamen, soms liep het gewoon uit de luier. Gaat inshaAllah van zelf over, veel drinken geven. Ik moest ook goed insmeren want de diaree was heel 'zuur' en de huid werd heel rood en kapot. Dus veel sudocreme of vaseline, om de huid te herstellen en te voorkomen dat de diaree de huid aantast.
ALs je kindje slap of lusteloos oogt of het toch te lang duurt naar jouw gevoel gewoon naar de dokter gaan.

15-08-2007, 13:08


sommige kindjes hebben heel veel last van diarre,kwijlen, pijn in de doorkomende tanden, maar heb ook mee gemaakt dat sommige kindjes hebben weer helemaal nergens last van, het verschilt dus van kind
als kind last heeft van diarree, moet je veel laten drinken, voorkomt uitdroging

15-08-2007, 22:03
Hou in de gaten dat je kind nog plast...

15-08-2007, 22:07
Met zoontje kreeg pas geleden zijn hoektanden hij jad meer als 2 weken diaree het was zo erg dat ik hem soms snachts wel 2 keer moest verschonen

Zorg dat ie veel drinkt en hou in de gaten dat ie plas luiers heeft

15-08-2007, 22:11
De mijne heeft maar paar keer diarre gekregen bij doorkomende tandjes, en het was meestal weinig. Maar nu komen de kiesjes door en die gaan wat pijnlijker, haar gedrag is ook wat moeilijk. Maar goed, het is normaal, geef hem druppeltjes voor doorkomende tandjes of smeer een creme op zijn tandvlees, bijtring enzo en sudocreme voro zijn billetjes en genoeg vocht. Succes

15-08-2007, 22:15
bedankt dames,

ja drinken krijgt hij genoeg binnen el hamdulilah. alleen eten gaat wat moeizamer.

maar mag ik hem nu wél of geen bananen geven?

15-08-2007, 22:22
Rijst schijnt goed te helpen bij diarree.

15-08-2007, 22:25
aah morgen toevallig rijst op het menu insha'Allah

15-08-2007, 22:50
ja Banaan wordt poep harder door