Bekijk volle/desktop versie : Oude viezerik??



14-08-2007, 15:20
http://www.nu.nl/news/1194558/13/Bejaarde_man_neemt_vier_kleine_kinderen_mee.html


Bejaarde man neemt vier kleine kinderen mee
Uitgegeven: 14 augustus 2007 15:05
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2007 15:13

TILBURG - De politie heeft zondagavond een 79-jarige Tilburger aangehouden omdat hij vier kinderen van twee tot en met vijf jaar korte tijd van hun vrijheid zou hebben beroofd.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de kinderen zondagmiddag vanuit de wijk Het Zand tijdens het buitenspelen vermoedelijk door de bejaarde man zijn meegenomen, meldde een politiewoordvoerster dinsdag.



Horecagelegenheid

Ze werden aan het eind van middag uit de auto van de verdachte gezet bij een horecagelegenheid aan de Reeshofdijk. De politie onderzoekt nog wat er in de tijd van hun verdwijning gebeurd is.

Een getuige ontfermde zich bij de horecagelegenheid over de kinderen en informeerde de politie. De verdachte kon een uur later worden aangehouden op basis van het kenteken van zijn auto.

Ouders

Ongeveer tegelijk meldden de ouders van een 5-jarig meisje bij de politie dat hun dochter en drie andere kinderen sinds enkele uren werden vermist. Alle ouders hebben maandag bij de politie aangifte gedaan.

Verhoor

Het verhoor van de slachtoffertjes verloopt wegens hun jonge leeftijd erg moeizaam, legde de woordvoerster dinsdag uit. Het is moeilijk in te schatten of zij overstuur zijn. De ouders is gevraagd alert te zijn op eventuele gedragsveranderingen.

Verdachte

Ook de verdachte heeft de politie nog weinig duidelijkheid verschaft over wat er zondagmiddag is gebeurd. Hij zal woensdagmiddag worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. Vrijheidsbeneming is voorlopig de enige verdenking.

(c) ANP

14-08-2007, 15:26


Of demente bejaarde?

14-08-2007, 15:27
HM.

En dan denk ik ook: zulke kleine kindertjes, zondag aan het buitenspelen, zonder toezicht?

14-08-2007, 15:29

Citaat door aplat:
HM.

En dan denk ik ook: zulke kleine kindertjes, zondag aan het buitenspelen, zonder toezicht?


Mijn zoontje is vijf. Die laat ik niet alleen buiten spelen.

14-08-2007, 15:29



Citaat door LaPoekel:
Of demente bejaarde?


Die misschien wel meende dat het zijn eigen kleinkinderen waren.

14-08-2007, 15:32

Citaat door lemster:
Mijn zoontje is vijf. Die laat ik niet alleen buiten spelen.


Inderdaad!
Maar het kan nog erger.

Mijn broer (10 jaar) wilde "even" fietsen buiten op zijn nieuwe fiets en werd prompt overreden door een dronken automobilist. Wrange maar goede les: Totdat mijn kinderen 10jr waren was ik of een vriend of vriendin er altijd bij als ze buiten speelden.

14-08-2007, 15:34
Rare jongens die Nederlanders.....

14-08-2007, 15:41

Citaat door aplat:
Die misschien wel meende dat het zijn eigen kleinkinderen waren.


Bijvoorbeeld. Of vader Abraham die dacht dat het smurfen waren?

Ik kom regelmatig in aanraking met demente bejaarden en die zien wildvreemden aan voor echtgenoten/kinderen/kleinkinderen. Het zou kunnen.

14-08-2007, 17:27
Misschien voelde ie zich gewoon even eenzaam