Bekijk volle/desktop versie : de dood



Pagina's : [1] 2 3

14-08-2007, 11:14
Denk je daar weleens aan? Ik ben zoo bang daarvoor niet normaal.En mijn grootste angst is me kinderen of me man verliezen,als ik alleen aan denk dan beginnen de tranen laat staan als het echt gebeurd.Ik weet wel zeker dat ik door ga draaien en nooit meer de oude wordt.Hoe kan je op zoiets voorbereiden en uiteindelijk accepteren?

14-08-2007, 11:15


De dood gaat iedereen meemaken en het is voor velen een beproeving!

14-08-2007, 11:19

Citaat door tangia19:
Denk je daar weleens aan? Ik ben zoo bang daarvoor niet normaal.En mijn grootste angst is me kinderen of me man verliezen,als ik alleen aan denk dan beginnen de tranen laat staan als het echt gebeurd.Ik weet wel zeker dat ik door ga draaien en nooit meer de oude wordt.Hoe kan je op zoiets voorbereiden en uiteindelijk accepteren?



Je kan je er niet op voorbereiden vind ik.. Ik ben in januari een persoon kwijt geraakt die ik elke dag zag.. Aan het begin heb ik het moeilijk gehad, zoals bang zijn om die persoon tevergeten, niet willen lachen of lol hebben anders voel je je schuldig enz enz, maar op den duur leer je ermee leven..
Jah sorry ik vind het moeilijk uit teleggen en het is moeilijk om het voortestellen zonder dat je het zelf hebt meegemaakt.
Maar uiteindelijk je kan je je er niet op voorbereiden en accepteren komt van zelf.. als het gebeurd moet je het op je af laten komen..

14-08-2007, 11:24
Ik denk er elke dag aan.. Tuurlijk is het eng maar ik probeer niet bang te zijn al is dat heel erg moeilijk.. Aangezien ik al heeel veel mensen heb verloren in mijn familli vind ik het toch wel een beetje eng....

14-08-2007, 11:26


Dat heb ik dus ook! Ik ben er zo bang voor..Vooral om mijn man, mijn ouders en zus en broers te verliezen.. Ik ben erg zwak en weet dat ik er nooit overheen zou komen..Mijn neefje allaj rahmoe is met tragische ongeluk in April overleden en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Ik was heel erg kapot toen mijn neefje overleed, laatstaan mijn man of mijn ouders.

14-08-2007, 11:31
Ik denk er elke dag aan maar ben er niet bang

14-08-2007, 11:55
Ik denk er ook echt vaak aan. Ik denk ook vaak aan hoe het zal zijn als ik mijn man, ouders, zusjes of broertje zal verliezen. Lijkt me echt verschrikkelijk.

14-08-2007, 11:58
Ik denk er echt vaak aan, maar ik voel er geen angst bij. Je tijd zit er, wanneer dan ook, gewoon op. Heel soms denk ik aan de tol die ik moet betalen maar heel vaak denk ik aan rechtvaardiging.

14-08-2007, 12:03

Citaat door tangia19:
Denk je daar weleens aan? Ik ben zoo bang daarvoor niet normaal.En mijn grootste angst is me kinderen of me man verliezen,als ik alleen aan denk dan beginnen de tranen laat staan als het echt gebeurd.Ik weet wel zeker dat ik door ga draaien en nooit meer de oude wordt.Hoe kan je op zoiets voorbereiden en uiteindelijk accepteren?



Ik denk daar ook vaak. Ik denk dat er heel veel mensen aan de dood denken. Ik ben ook kort geleden een dierbare persoon verloren en ik was en ben er nog steeds kapot van. In het begin dacht ik dat alles een spelletje was en ik wilde zelf niet meer leven zeg ik je heel eerlijk. Ik wilde niet eten, lachen, en praten was alleen maar aan het denken. Het is nu bijna 5 maanden geleden maar er is geen dag dat ik niet aan hem denk en denk waar die nu zal zijn. Het is beter dat je er niet aan denkt hoe het zal zijn om je man of kinderen of broer of zus of zelfs ouders te verliezen want je gaat er kapot aan. Maar diep in je achterhoofd moet je beseffen dat we allemaal doodgaan wanneer onze dag komt weet niemand alleen allah .

P.s Deze account word gebruikt door meerdere personen dus die gekke onzin topic's zijn niet van mij.

14-08-2007, 12:05

Citaat door salwa23:
Ik denk er elke dag aan maar ben er niet bang



Ik ben zeker wel bang voor de dood. De ene moment ben je er en binnen een seconde kan je dood zijn. Ik moet er niet aan denken hoe het voor mijn moeder zal zijn. Ik ben enige meisje, ik ben letterlijk alles voor mijn moeder. Ik denk dat ze dood zal gaan van verdriet.

14-08-2007, 12:16
volgens mij denkt iedereen er wel aan..!! maar je weet nooit wie als eerst naar allah gaat...jij of je kids of een van de fam.lid....het enige wat we moeten hopen dat we alleen goede daden hebben verricht als we naar allah gaan...!!

mij is ooit verteeld: een goede moslim is niet bang voor de dood maar bij als hij dood gaat, want dan gaat hij/zij naar allah en daar moet je blij om zijn.....allah oe a3lam..!!!

14-08-2007, 12:22

Citaat door power_girl:
volgens mij denkt iedereen er wel aan..!! maar je weet nooit wie als eerst naar allah gaat...jij of je kids of een van de fam.lid....het enige wat we moeten hopen dat we alleen goede daden hebben verricht als we naar allah gaan...!!

mij is ooit verteeld: een goede moslim is niet bang voor de dood maar bij als hij dood gaat, want dan gaat hij/zij naar allah en daar moet je blij om zijn.....allah oe a3lam..!!!



Dat is ook zo !! Een goede moslim is niet bang voor de dood. Want die is juist blij wanneer die dood gaat want dan kan die naar allah . Maar toch je bent bang dat je niet genoeg goede daden hebt. En dat je allahfad in de hel terecht komt. Maar vind je het gek. Je word bij alles bang gemaakt. Tegen mij werd altijd als kleine kind gezegt wanneer ik mijn middelvinger opstak WAJOOOO je gaat naar de vuur. Gelijk trauma als klein kind

14-08-2007, 13:08



Citaat door m0cr0_bunny:
Dat is ook zo !! Een goede moslim is niet bang voor de dood. Want die is juist blij wanneer die dood gaat want dan kan die naar allah . Maar toch je bent bang dat je niet genoeg goede daden hebt. En dat je allahfad in de hel terecht komt. Maar vind je het gek. Je word bij alles bang gemaakt. Tegen mij werd altijd als kleine kind gezegt wanneer ik mijn middelvinger opstak WAJOOOO je gaat naar de vuur. Gelijk trauma als klein kind



Leef met de hoop dat je naar het Paradijs zult gaan en leef met de angst dat je naar de Hel gaat!

14-08-2007, 13:19
Een lezing van Aboe Ismail over de dood.

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/rm.php?id=34

14-08-2007, 13:58
Wel eens?

ieder uur van de dag denk ik een paar keer aan de dood. Het is ook goed om aan de dood te denken, dat houd je weg van zonden.

Pagina's : [1] 2 3