Bekijk volle/desktop versie : 'Rassendatabank' Antillianen mag niet



13-08-2007, 18:24
Het plan om een databank aan te leggen van Antilliaanse probleemjongeren gaat niet door. De rechter in Den Haag zegt dat het in strijd is met de Wet bescherming persoonsgegevens.

Rassendatabank
De zaak was aangespannen door het Overlegorgaan Caribische Nederlanders (OCaN), dat een index met uitsluitend gegevens van Antilliaanse en Arubaanse jongeren een 'rassendatabank' noemt. Er wordt namelijk onderscheid gemaakt tussen verschillende groepen Nederlanders. OCaN noemt de uitspraak een overwinning van het gelijkheidsbeginsel.


Verdonk
De zogeheten verwijsindex Antillianen was opgezet door voormalig VVD-minister Verdonk (Integratie). Zij wilde Antilliaanse risicojongeren tot de leeftijd van 25 jaar apart in kaart brengen omdat de groep zeer mobiel is en zich niet altijd inschrijft in het bevolkingsregister. Verder is de groep oververtegenwoordigd in de criminaliteit.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/08_augustus/13/binnenland/0813_170_Antilliaanse_databank_mag_niet.xml

13-08-2007, 18:27



Citaat door pseu:


hoe is het daar in Amsterdam pseu?

13-08-2007, 18:30

Citaat door a3ir:


hoe is het daar in Amsterdam pseu?



Rustig. Ben vandaag met de jongste naar het zwembad geweest.
Was wel lekker,maar soms een beetje fris.
Het vrouwtje haar vakantie zit er sinds vandaag weer op,dus heb het huis weer voor me zelf

How is life in Seacountry ?

13-08-2007, 18:33

Citaat door pseu:
Rustig. Ben vandaag met de jongste naar het zwembad geweest.
Was wel lekker,maar soms een beetje fris.
Het vrouwtje haar vakantie zit er sinds vandaag weer op,dus heb het huis weer voor me zelf

How is life in Seacountry ?
Heerlijk.Heelaas ben ik vandaag ook aan het werk geweest Mijn vakantie is dus ook voorbij



Heb jij buiten of binnen gezwommen ?

13-08-2007, 18:41



Citaat door a3ir:
Heerlijk.Heelaas ben ik vandaag ook aan het werk geweest Mijn vakantie is dus ook voorbij



Heb jij buiten of binnen gezwommen ?


Buiten.
Heb gisteren een buiten zwembad ontdekt in een recreatie gebied bij Amsterdam,wat speciaal gemaakt is voor 4-6 jarige.
Echt heel leuk voor die kleintjes..