Bekijk volle/desktop versie : Islam in Nederland



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

12-08-2007, 14:39
Salaam alekuim,

Ik ben ervan overtuigd dat Nederland geen geschikte land voor MIJ is om de Deen in praktijk te brengen. Je moet dan wel verder kijken dan Salaah en Sawm. De Deen is namelijk compleet en bevat verschillende onderdelen zoals, werk,opvoeding,maatschappij,waarden en normen,halal en haram,etc.

Gisteren heb ik een goed gesprek gehad met een aantal broeders, men begon zich vragen af te stellen van waarom zijn er zoveel Marokkanen die het slecht doen, veel criminaliteit, geen Deen, etc, etc. Men begon antwoorden te vinden en al deze antwoorden hadden niks met onze Deen te maken.

Het gesprek ging steeds verder en verder.

Het probleem van alles is juist dat er geen Deen is, niet bij de kinderen en niet bij de ouders. Zo is er ook geen Deen op de scholen en ook niet in de maatschappij. Zo is er ook geen Deen op werk.

Dit is een maatschappij dat de Islaam links laat liggen, als kind is het niet makkelijk om het goed te doen. Met goed te doen bedoel ik dus geen goede diploma en baan want daar gaat het niet om, met goed te doen bedoel ik dat we goede moslims moeten zijn waar een goede baan weer een onderdeel van is.

Veel haram is hier geaccepteerd, alcohol/drugs is normaal geworden. Protistutie is ook heel normaal geworden, volop reclame en volop plekken waar je hier aan deel kan nemen. Uitgaan en feesten tot vroeg in de morgen is ook heel normaal geworden. En zo zijn er nog vele voorbeelden wat het niet makkelijk maakt om hier de juiste weg op te gaan.

Hoe ga je hiermee om.

Je best doen om Hijra te verrichten of verschuilen achter Marokko is ook erg hoor, of verschuilen achter het feit het ligt aan de ouders?

Alekuim salaam

12-08-2007, 15:52


Esalamoelaikoem wa rahmatoelahi wabrakatoe


Het is hier ook niet goed voor de (practiserende) moslims. deze maatschappij staat kaarsrecht tegenover onze Dien. Als we alleen maar gaan kijken hoe ze onze lieve profeet (allah's zegen en verde zij met hem) en onze Rabb bespotten. Elke dag weer en wij kijken maar toe. het is niet voor niks dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: "Mijn band wordt verbroken jegens een moslim die tussen de moehriekien (toekenners van deelgenoten aan Allah ofwel ongelovigen) verblijft..." Aboe Dawoed en Tiermiedi en anderen.

Allah ta 3ala zegt in de Qor'aan: "Voorwaar, (tot) degenen waarvan de zielen door de Engelen worden meegenomen, en die onrechtvaardig waren, zeggen zij:"In wat voor toestand waren jullie (toen jullie stierven)?" Zij zeggen:"Wij waren de onderdrukten op aarde. "Zij (de Engelen) zeggen: "Was de aarde van Allah niet (zo) uitgestrekt dat jullie daarop hadden kunnen uitwijken?" Zij zijn degenen wiens verblijfplaats de Hel is. Het is de slechtste bestemming! (98) Behalve de onderdrukten van de mannen en de vrouwen en de kinderen die niet tot macht in staat zijn, en die geen weg kunnen vinden. (99) Zij zijn het van wie Allah hopelijk (de fouten) zal uitwissen. En Allah is Vergevend, Vergevensgezind. (Soerat An nisa Aya 97-99).


Onze mede moslims volgen de koeffar bijna met elke handeling. Zover dat ze meer genegenheid voelen voor de koeffar dan voor de moslims.

terwijl de islaam zegt: Allah ta 3ala zegt: “Enkel de gelovigen zijn broeders.” 40/10

En de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: “De moslim is de broeder van een moslim.” Al-Boekhaarie (2442) en Moeslim (2580)

Het lukt ons niet om een goede islamitisce opvoeding en gedrag aan te leren aan onze kinderen aangezien de fitnah te groot is hier in Nederland.

Hijrah is niet een kwestie van willen maar moeten. Als de nia (intentie) er al is zal Allah ta 3ala diegene helpen om weg te komen Insha Allah ta 3ala. Maar we moeten wel een assbab( handeling) verrichten om hijrah te doen.

Ook al zijn de islamitisch landen niet 100 % shariahwegeving maar slechter als hier qua Dien is het zeker niet. bespotten met de islaam in het openbaar moeten ze eens proberen in de islamitische landen wordt echt niet getolereerd...

Onze harten houden teveel van deze doenya en hebben een afkeer van de dood....

Moge Allah ta 3ala ons standvastig maken in onze Dien en onze tekortkomingen vergeven (allahoe amien)

wasalamoelaikoem wa rahmatoelah

12-08-2007, 15:57
aan de ene kant denk ik hijra is goed. maar absoluut niet naar marokko. ik heb het gevoel dat het daar veel erger is dan nederland. van hollanders kan je het nog slikken maar je eigen moslimbroeder niet.
aan de andere kant denk ik. door de moslims die hier zijn enzo, worden er ook heel veel ongelovigen moslim. het is ook een vorm van da3wa. (van de oprechte praktiserende moslims dan)
allahoe a3lam, is moeilijk. ik denk dat er op dit moment nergens plek is voor de islam. er is 1 grote massale oorlog tegen de islam en overal zal het voor de praktiserenden moeilijk zijn. behalve misschien in saoudie

12-08-2007, 16:13

Citaat door laila2:
aan de ene kant denk ik hijra is goed. maar absoluut niet naar marokko. ik heb het gevoel dat het daar veel erger is dan nederland. van hollanders kan je het nog slikken maar je eigen moslimbroeder niet.
aan de andere kant denk ik. door de moslims die hier zijn enzo, worden er ook heel veel ongelovigen moslim. het is ook een vorm van da3wa. (van de oprechte praktiserende moslims dan)
allahoe a3lam, is moeilijk. ik denk dat er op dit moment nergens plek is voor de islam. er is 1 grote massale oorlog tegen de islam en overal zal het voor de praktiserenden moeilijk zijn. behalve misschien in saoudie



Esalamoelaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoe

Beste zuster,

de moslims in marokko kunnen ook dawah gebruiken. Dus we moeten onze medemoslims eerder helpen om op het rechte pad te komen dan de koeffar in NL...

En tot hoever doen we echt dagelijks da3wah moeten we onszelf af vragen!!!


Allahoe ta 3ala 3alem

wasalamoealaikoem wa rahmatoelah

12-08-2007, 16:16


Salaam aleikoum

Wanneer ik in de islamitische landen dezelfde politieke, religieuze, economische en sociale rechten heb. Dan is hidjrah zeker te overwegen...tegen dan blijf ik gewn in Belgie inscha'allah. Mensen spreken hier veel te makkelijk over hidjrah en vergeten al de rechten die hier vanzelfsprekend zijn maar waar je in landen zoals Marokko etc...naar kunt fluiten.

En de adhaan alleen, sorry das niet genoeg om me te overtuigen.

wa aleikoum salaam warahmatou'allah

12-08-2007, 16:17

Citaat door yassmine:
Esalamoelaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoe

Beste zuster,

de moslims in marokko kunnen ook dawah gebruiken. Dus we moeten onze medemoslims eerder helpen om op het rechte pad te komen dan de koeffar in NL...En tot hoever doen we echt dagelijks da3wah moeten we onszelf af vragen!!!
Allahoe ta 3ala 3alem
wasalamoealaikoem wa rahmatoelah

Vanwaar haal je dat? Ik ga niet meteen akkoord, de medemoslims kennen de islam en kiezen ervoor om het niet te praktiseren. Dat zegt ergens genoeg.
De kouffaar hier daarentegen zijn heel onwetend over de islam en die moeten juist worden opgevoed .

wa aleikoum salaam warahmatou'allah

12-08-2007, 16:46

Citaat door yassmine:
Esalamoelaikoem wa rahmatoelahi wa barakatoe

Beste zuster,

de moslims in marokko kunnen ook dawah gebruiken. Dus we moeten onze medemoslims eerder helpen om op het rechte pad te komen dan de koeffar in NL...

En tot hoever doen we echt dagelijks da3wah moeten we onszelf af vragen!!!


Allahoe ta 3ala 3alem

wasalamoealaikoem wa rahmatoelah

ik begrijp je punt wel, maar er zijn ook vele praktiserende moslims in marokko, het hangt echt niet alleen van ons af.


en da3wa doe je zelfs met je gedrag, dus elke dag. da3wa is niet alleen mensen persoonlijk aanspreken. of naar koffieshops gaan. maar slechts door een goed gedrag kunnen we mensen al overtuigen van de islam.

helaas zijn de meeste moslims in nederland niet van goed gedrag. en de da3wa kan je hier ook doen op de vele marokkanen die hier wonen.

12-08-2007, 17:53

Citaat door anash:
Vanwaar haal je dat? Ik ga niet meteen akkoord, de medemoslims kennen de islam en kiezen ervoor om het niet te praktiseren. Dat zegt ergens genoeg.
De kouffaar hier daarentegen zijn heel onwetend over de islam en die moeten juist worden opgevoed .

wa aleikoum salaam warahmatou'allah



Esalamoelaikoem wa rahmatelahi wa barakatoe

Ik baseer dit op het volgende bewijs. In surah Abasa (hij fronsde 80) (1 t/m 10) zegt Allah ta 3ala het volgende:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Hij (de profeet) fronste (zijn voorhoofd) en wendde zich af. Omdat er een blinde man tot hem kwam. (Mens) wat weet gij? Misschien wilde hij zich laten louteren. Of hij kon om raad komen, en die raad zou hem van nut kunnen zijn. Maar aan hem, die onverschillig is. Schenkt gij uw aandacht, Hoewel gij er niet voor aansprakelijk zijt als hij zich niet loutert. Maar hij die zich tot u haast, En Allah vreest, Voor hem zijt gij onverschillig.

In de tafsir van Ibn Kethier staat over deze aya uitgelegd; Dat onze profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem) dawah verrichte met een ongelovige leider van Quraysh. Toen kwam er een blinde man naar de profeet genaamd Ibn Umm Muktum hij was een van de vroegere die tot de islaam was gekomen om hem te vragen over een religieuze kwestie. Maar de profeet Allah’s zegen en vrede zij met hem zei tegen hem. Wacht een moment en fronste in het gezicht van de man en draaide naar de ongelovige leider om zijn dawah af te maken. Deze man was al moslim en rein in zijn hart en als hij zijn vraag beantwoord kreeg zou dat hem nog meer aansterken in zijn imaan terwijl de ongelovige niet geloofde en het Allah ta 3ala diegene is die de mens leidt. De arme blinde moslim had meer recht op de aandacht (de dawah) van de profeet dan de ongelovige rijke leider.

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=80&tid=57057

En daarbij zijn er voldoende bewijzen dat de moslim eerst de moslim moet helpen. ken je die niet wil ik gerust een aantal bewijzen plaatsen....

Allahoe ta 3ala 3alem


Wasalamoealaikoem wa rahmatoelah

12-08-2007, 17:59
ja anash hier heb j egeen adhan maar je mag tenminste de koning bekritiseren, dat kun je gebruiken op de joem al qiyama ahahahhaha krijg prioriteiten krijg

12-08-2007, 18:09

Citaat door yassmine:
Esalamoelaikoem wa rahmatelahi wa barakatoe

Ik baseer dit op het volgende bewijs. In surah Abasa (hij fronsde 80) (1 t/m 10) zegt Allah ta 3ala het volgende:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Hij (de profeet) fronste (zijn voorhoofd) en wendde zich af. Omdat er een blinde man tot hem kwam. (Mens) wat weet gij? Misschien wilde hij zich laten louteren. Of hij kon om raad komen, en die raad zou hem van nut kunnen zijn. Maar aan hem, die onverschillig is. Schenkt gij uw aandacht, Hoewel gij er niet voor aansprakelijk zijt als hij zich niet loutert. Maar hij die zich tot u haast, En Allah vreest, Voor hem zijt gij onverschillig.

In de tafsir van Ibn Kethier staat over deze aya uitgelegd; Dat onze profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem) dawah verrichte met een ongelovige leider van Quraysh. Toen kwam er een blinde man naar de profeet genaamd Ibn Umm Muktum hij was een van de vroegere die tot de islaam was gekomen om hem te vragen over een religieuze kwestie. Maar de profeet Allah’s zegen en vrede zij met hem zei tegen hem. Wacht een moment en fronste in het gezicht van de man en draaide naar de ongelovige leider om zijn dawah af te maken. Deze man was al moslim en rein in zijn hart en als hij zijn vraag beantwoord kreeg zou hem dat zij hem dat nog meer aansterken in zijn imaan terwijl de ongelovige niet geloofde en het Allah ta 3ala diegene is die de mens leidt. De arme blinde moslim had meer recht op de aandacht (de dawah) van de profeet dan de ongelovige rijke leider.

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=80&tid=57057

En daarbij zijn er voldoende bewijzen dat de moslim eerst de moslim moet helpen. ken je die niet wil ik gerust een aantal bewijzen plaatsen....

Allahoe ta 3ala 3alem


Wasalamoealaikoem wa rahmatoelah




salamoe alaikoem zuster, mooie hadith die je hebt geplaatst.
alleen wij zijn geen da3ia's. wij zijn gewone mensen die in het buitenland leven om een reden. en ik denk als het makkelijk was om terug te keren naar ons eigen land hadden we het wel gedaan. alleen waarheid is helaas anders.en ik denk dat ieder zijn lot anders is en ieder heeft zijn deel. wij doen indirecte da3wa in nederland en de praktiserende mensen in marokko doen op hun beurt weer da3wa in marokko.

12-08-2007, 18:10

Citaat door Juelz_Santana:
ja anash hier heb j egeen adhan maar je mag tenminste de koning bekritiseren, dat kun je gebruiken op de joem al qiyama ahahahhaha krijg prioriteiten krijg

subhana allah

12-08-2007, 18:25
Dit is toevallig ,ik heb namelijk de laatste tijd heel erg veel problemen hier.
Het lijkt wel of alles wat haram is zo makkelijk is om te doen en als je iets wil doen wat halal is lijkt het of je van alle kanten word tegen gewerkt.

Daarom hebben me man en ik besloten om volgend jaar insh'allah naar Marokko te verhuizen.

We hebben 5 hectare grond gekocht bij Berkene en gaan daar lekker boeren.

Het lijkt me heerlijk dat boerenleven niet elke dag jezelf in fitna bevinden en niet de hele dag te hoefen zeggen la hauwla la kuwata illa billah...

Ik hoop dat het met gods wil allemaal gaat lukken.

Asalaam ou Aleikoum wa Rahmatoe Allah wa Barakhatoe.

12-08-2007, 18:58



Citaat door Juelz_Santana:
ja anash hier heb j egeen adhan maar je mag tenminste de koning bekritiseren, dat kun je gebruiken op de joem al qiyama ahahahhaha krijg prioriteiten krijg

En nu opnieuw, maar dan in abn.

12-08-2007, 19:03

Citaat door anash:
en die moeten juist worden opgevoed.


Begin eerst maar bij je kinderen

12-08-2007, 19:08
kzal bij de joue beginnen, mooie verrassing "papa ik ben moslim geworden!".

Geen paniek, ik zal ze wel onder men hoede nemen wanneer jij sterft van deze hartaanval

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6