Bekijk volle/desktop versie : wel of geen baby?



Pagina's : [1] 2 3

12-08-2007, 12:21
IK twijfel heel erg of ik nu een derde kind wil..
Ik wil wel, maar of ik nu of volgend jaar met de pil moet stopppen, dat is meer de vraag.

Mijn situatie is:

ben 30 jaar en 2 mnd..
Heb 2 dochters van 7 en bijna 10.
Werk 4 dagen. Heb een vaste baan met hele goede secundaire voorwaarden..
Mijn man werkt ook.
Na de bevalling kan ik minder gaan werken, heb recht op ouderschapsverlof, en ik heb een hele goede marokkaanse oppas ( mijn vriendin, die ik al 16 jaar ken., die nu toevallig ook de schoonzus van mijn nicht gaat worden)

Nu de andere kant:

Man heeft geen vaste baan.
Ga na de zomervakantie weer verder met mijn rijbewijs.


Wat zouden jullie doen?

p.s: jullie advies is niet bindend...

12-08-2007, 12:25


Al die dingen zijn niet echt belangrijk, elke kind komt met zijn rizq

12-08-2007, 12:35
GOOOOOOOOOOOOOOOOOO FOOOOOOOOOOOOOOOOOR IIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!

p.s. wat rijbewijs betreft, heb ik ook tijdens mijn vorige zwangerschap gehaald dus dat hoef zeker geen belemmering te zijn. Wat betreft man wel of geen vaste baan; Allah is de Razaaq! Ieder kind wordt met zijn eigen rizq geboren.

Ik zou zeggen; besmillah; tawakalna 3ala Allah. Het is een hele gunst als je kinderen kan krijgen, zo vanzelfsprekend is het niet...

12-08-2007, 12:36
Ten eerste, 3la slamtek..ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad

Ten tweede, GO FOR IT !!!! In sommige situaties moet je niet te veel denken maar gewoon doen!

12-08-2007, 12:37



Citaat door insaan_3aadi:
GOOOOOOOOOOOOOOOOOO FOOOOOOOOOOOOOOOOOR IIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!

p.s. wat rijbewijs betreft, heb ik ook tijdens mijn vorige zwangerschap gehaald dus dat hoef zeker geen belemmering te zijn. Wat betreft man wel of geen vaste baan; Allah is de Razaaq! Ieder kind wordt met zijn eigen rizq geboren.

Ik zou zeggen; besmillah; tawakalna 3ala Allah. Het is een hele gunst als je kinderen kan krijgen, zo vanzelfsprekend is het niet...




Hetzelfde advies op het hetzelfde moment

12-08-2007, 12:39
gaan voor die derde.

Elk kind wordt geboren met zijn rizq zoals al eerder gemeld is.

dat is echt waar.
Mijn ouders hadden geen rotte cent toen wij ter wereld kwamen, en elhamdoulah zijn wij nooit iets tekort gekomen
tawakkal 3alla Lah, en go for it.

Als je een 3de wilt, ga er dan gewoon voor, en denk niet meteen aan de negatieve punten.

Insha allah zal Allah swt je leiden naar de juiste beslissing, voorwaar, Alles gebeurd met Zijn wil.

12-08-2007, 12:42
al die dingen zijn onbelangrijk.; el hamdulilah jij werkt en hij ook.

en al zijn jullie straatarm, zolang het huwelijk maar goed loopt kan je baren baren hoeveel je wil

12-08-2007, 13:09
Als je twijfelt dan ben je er dus niet zeker van. En de redenen die je opgeeft zouden voor mij geen belemmering zijn.

en als je een kindje erbij wilt, dan moet je nu beginnen, omdat je al 30 jaar bent en hoe ouder hoe minder vruchtbaar, dat komt er ook nog eens bij.

Ga bij jezelf na of je wel echt een 3e erbij wilt hebben, zo ja, dan moet je er gewoon voor gaan en geen excuses voor je zelf gaan zoeken, want die zul je altijd wel vinden.

12-08-2007, 13:39
ja waarom niet je bent jong en je kinderen hebben een mooie leeftijd waardoor je dus goed kan concentreren op een kleintje en er zeker meer van zal genieten...

12-08-2007, 13:59

Citaat door imana_x:
Zuster je hebt het goed voor elkaar macha allah , als jullie
beiden verlangen naar een derde waarom niet. Je
man heeft dan geen vaste baan maar jij weer wel
en alles komt met rizq van Allah Ta'alaa elhamdulillaah!
En je rijbewijs kun je nu of later mee beginnen.
En je hebt een mooie jonge leeftijd voor een derde. En
je andere twee zijn alweer lekker groot, rabi Kheliqoem!

Moge allah swt je verblijden incha allah en ons allen
ook.

Liefs imana


12-08-2007, 14:00
Gair inchalah en moge allah swt jouw een 3de kindje geven.

12-08-2007, 14:11
neem er meteen een 4e bij

12-08-2007, 15:34



Citaat door bollebuik:
al die dingen zijn onbelangrijk.; el hamdulilah jij werkt en hij ook.

en al zijn jullie straatarm, zolang het huwelijk maar goed loopt kan je baren baren hoeveel je wil




Hier ga ik in mee, een goed huwelijk staat garant voor een liefdevol gezin, belangrijker dan een rijk (financieel) gezin.

12-08-2007, 15:40
Ik zou het ook doen, gewoon stoppen met de pil wie zegt dat het niet lang zal duren voor je zwanger word (inschallah van niet) dan heb je wel al je riijbewijs en je man vaste baan inschalah op dit moment wacht ik dat ik vast contract teken (kan al over 2 maandjes zo zijn) dan ga ik ook voor een tweede
En in oktober ga ik ook WEER voor mijn rijbewijs

12-08-2007, 15:44
Ik zou het met je man erover hebben, hebben jullie dit al besproken? zo ja wat wil hij?
Je kinderen zijn groot en er kan makkelijk een kleintje bij. Maar als je twijfelt zou ik nog die 1 jaar wachten tot je het zooooo graag wilt, dat je gek wordt van de zwangeren vrouwen die je buiten ziet jij wilt het ook.

je bent nog heel jong 30 , ik ben 31 heb pas 3 weekjes geleden mijn tweede gehad.

sterkte met je keus.

Pagina's : [1] 2 3