Bekijk volle/desktop versie : Stoma.



11-08-2007, 13:13
--------------------------------------------------------------------------------

Salaam alaikoum,

Ik heb een vraagje, mss een domme maar gair insha'allah.

Mijn papa is geopereerd aan zijn dikke darm, en heeft nu een stoma gekregen, nu is mijn pap elhamdoulilah sterk in zijn geloof en bid alle tijden op tijd. Het is nu een hele rare situatie nu met zijn stoma, want dat wil paps gaan bidden en dan hoor je ineens dat zijn stoma vol loopt. Mijn vraag is nu of het nu is toegestaan om je gebed af te maken als je hoort dat je stoma vol loopt, en je zit midden in je gebed. Want je hebt er helemaal geen controlle over heh, want het loopt er gewoon uit als je maag het niet meer aan kunt.


Graag hoor ik gauw van mensen die mij hiermee kunnen helpen, of mensen die het zelfde ooit hebben meegemaakt of er nu is zitten.

Gair insah'allah.
M3a salaam, Beni_said_v.

11-08-2007, 13:45


salaam aleykoum, hmmm, meschien at je je topic ook kunt openen in de forum islam en ik?

Alhamdulilah dat je vader weeer gezond is.

11-08-2007, 15:37
Soukran!



Beni_said_v

11-08-2007, 15:59
Salaam meid,

je vader kan gewoon zijn gebid verrichten, want het is iets dat hij zelf niet in de hand heeft...

hij kan er zelfs niks aan doen en dat blijft zo, omdat die spieren en zenuwen zijn weggehaald tijdens de operatie..

gier inshaallah

13-08-2007, 19:45



Citaat door dubai:
Salaam meid,

je vader kan gewoon zijn gebid verrichten, want het is iets dat hij zelf niet in de hand heeft...

hij kan er zelfs niks aan doen en dat blijft zo, omdat die spieren en zenuwen zijn weggehaald tijdens de operatie..

gier inshaallah



Soukran broeder!


Ja, over een tijdje mag de stoma weer deraf! Dan gaat alles weer anders, Gair isnha állah!

Beni_said_v

14-08-2007, 00:17
Je kan dit inderdaad beter aan een imaam of een geleerde vragen. Het is zo dat hij er inderdaad geen controle over heeft, maar dat soort dingen komen ook gewoon voor bij mensen, dus tjah. Hoe vaak per dag loopt ie vol dan? Kijk als het toevallig een keer tijdens het gebed is, dan kun je best het gebed opnieuw verrichten, lijkt me. Maar goed, het ligt er dus aan...Wa Allahoe 3lem.

22-08-2007, 16:24

Citaat door Nidaa:
Je kan dit inderdaad beter aan een imaam of een geleerde vragen. Het is zo dat hij er inderdaad geen controle over heeft, maar dat soort dingen komen ook gewoon voor bij mensen, dus tjah. Hoe vaak per dag loopt ie vol dan? Kijk als het toevallig een keer tijdens het gebed is, dan kun je best het gebed opnieuw verrichten, lijkt me. Maar goed, het ligt er dus aan...Wa Allahoe 3lem.



Nou het loopt gewoon vol als zijn maag het eten heeft verteert.


Beni_said_v