Bekijk volle/desktop versie : Franse Taal & Cultuur



11-08-2007, 12:24
Heeft iemand hier ervaring mee ??

12-08-2007, 22:21


hmmmmm ben ik ook van plan om te doen: als keuzevak dan voor een periode, ben wel benieuwd naar hoe leuk deze opleiding is...iemand enig idee???

14-08-2007, 15:50
ikheb 6jaar in Luik gewoont
dus ik kan redelijk wat frans

14-08-2007, 16:27

Citaat door xArabian_Pearlx:
Heeft iemand hier ervaring mee ??


Ik heb het een jaar gestudeerd aan de universiteit. Ik dacht, ik doe het wel ff want ik spreek toch al frans (franstalig opgegroeid). Maar ik vond de opleiding zo verrekte saai Ik wilde gewoon Frans kunnen spreken op academisch niveau, maar ik kwam erachter dat ik beter gewoon een taalcursus op hoog niveau kon volgen, want al die cultuurvakken en die saaie taalvakken (middeleeuws frans, taalkunde e.d) trok ik niet. Er werd heel weinig aan spraak gedaan en heel veel aan academische vaardigheden. Maar dat is met elke universitaire taalstudie.

14-08-2007, 22:42



Citaat door XxmeninaxX:
Ik heb het een jaar gestudeerd aan de universiteit. Ik dacht, ik doe het wel ff want ik spreek toch al frans (franstalig opgegroeid). Maar ik vond de opleiding zo verrekte saai Ik wilde gewoon Frans kunnen spreken op academisch niveau, maar ik kwam erachter dat ik beter gewoon een taalcursus op hoog niveau kon volgen, want al die cultuurvakken en die saaie taalvakken (middeleeuws frans, taalkunde e.d) trok ik niet. Er werd heel weinig aan spraak gedaan en heel veel aan academische vaardigheden. Maar dat is met elke universitaire taalstudie.

Hahaha bedankt voor het vertellen van je ervaring met deze opleiding...door jou wil ik het niet meer doen