Bekijk volle/desktop versie : Was draaien



Pagina's : [1] 2 3

10-08-2007, 14:01
Het wordt meestal voor me gedaan, ik vraag vraag er niet om hoor, schoonmoeder doet het gewoon. En toen ik thuis woonde deed me mama het altijd, nu nog, als ik blijf slapen Schoonmama is in Marokko.... Was stapelt zich op. Heb net al de handdoeken en ondergoed samen op 60 graden gewassen, alles gewoon bij elkaar gegooit....

Nu de gekleurde kleding..... Kunnen alle kleuren bij elkaar?? Ik heb 2 roze shirts die echt vies waren van me man nu apart gedaan op 40 graden.

De rest wil ik gewoon op 30 graden doen, ze zijn niet vies, alleen luchtje eraan ofzo. Mag bruin ook erbij?? Er zitten 2 dure gebloemde blousen bij van me man, die ik dus echt niet wil verpesten haha. Maar kan moeilijk alles apart doen?? En wit, maar met een opdruk is toch ook gewoon gekleurd

Moeilijk hoor, ik ben echt onzeker erin...


Hihi, even aanpassing: we wonen bij elkaar...

10-08-2007, 14:04


wie laat nu was draaien door schoonma?

ya haashma!!

ik zou me nooit verlagen tot die niveau

10-08-2007, 14:08
ik had echt een gevoel dat jij zou reageren, dont know why.....

Tjah ik heb geprobeerd het te doen en dan stuurt ze me echt weg tot 4x toe.... Ze vertrouwt me niet met de was, logisch eigenlijk...... Als zij het leuk vcind om te doen, mij best hoor. Andere dingen doe ik uiteraard wel in de huishouden

10-08-2007, 14:11
handdoeken en theedoeken en lakens van het bed doe ik alleen samen en zeker niet met ondergoed ,

handdoeken kun je op 60 graden wassen

voor de rest doe ik de rest van alles op fijne was 30 graden

10-08-2007, 14:12



Citaat door Gypsymeid:
ik had echt een gevoel dat jij zou reageren, dont know why.....

Tjah ik heb geprobeerd het te doen en dan stuurt ze me echt weg tot 4x toe.... Ze vertrouwt me niet met de was, logisch eigenlijk...... Als zij het leuk vcind om te doen, mij best hoor. Andere dingen doe ik uiteraard wel in de huishouden
nu weet ik dus waarom

jij zou mijn wasjes echt niet mogen doen

10-08-2007, 14:12



maareuhm, leer het zelf te doen. goed dat je er een topic over opent.

misschien kunnen anderen je tips geven, ik heb geen tijd.

nu moet ik maken dat ik ga bidden !!!

10-08-2007, 14:13
ow ja en gekleirde was moet je niet op een hoge temperatuur gaan wassen , alleen witte was,


lichte kleuren bij de lichte en felgekleurde bij de bijpassende kleuren wassen

10-08-2007, 14:14
Ja ik leer het nu ook zelf te doen. Dus ik kan alles bij elkaar gooien op 30 graden, fijne was, zolang het natuurlijk alleen geurtjes heeft en niet smerig is. En ik had begrepen handdoeken en ondergoed op 60 graden en kan gewoon bij elkaar. Kan zwart ondergoed er ook bij?? Want dat heb ik nu apart gedaan. Oja en spijkerbroeken mag dat bij gekleurd was?? Of is dat donker en moet bij zwart?? En ook 30 graden?? Maarre is bruin gekleurd of donker, of kan het geen kwaad om bij gekleurd te doen als ik op 30 fijne was draai??

10-08-2007, 14:15
Jaaaaa ik weet het, maar eerlijk waar ze laat me niet. Net als mijn moeder thuis, ze geven mij geen kans het te leren en ze hebben niet door dat ik zo alleen maar onzekerder wordt hoor.

10-08-2007, 14:23

Citaat door Gypsymeid:
Ja ik leer het nu ook zelf te doen. Dus ik kan alles bij elkaar gooien op 30 graden, fijne was, zolang het natuurlijk alleen geurtjes heeft en niet smerig is. En ik had begrepen handdoeken en ondergoed op 60 graden en kan gewoon bij elkaar. Kan zwart ondergoed er ook bij?? Want dat heb ik nu apart gedaan. Oja en spijkerbroeken mag dat bij gekleurd was?? Of is dat donker en moet bij zwart?? En ook 30 graden?? Maarre is bruin gekleurd of donker, of kan het geen kwaad om bij gekleurd te doen als ik op 30 fijne was draai??

volgens mij heb ik net tegen lucht lopen tikken ofzo??


ondergoed NIET met handdoeken , ondergoed is FIJNE was

handdoeken moeten op katoen op 60 graden

en fijne was op 30 graden

zwart moet alleen bij zwart en donkerbruin ook op fijne was 30 graden niet hoger! anders vervagen je kleuren

spijkerbroeken zet je op de korte programma want als het goed is draag je die maar 1 dag en dat is een hardere materiaal dan truitjes bijvoorbeeld dus die spaar je op en was je alleen





10-08-2007, 14:26
Thnx noonaaaah, dan kan ik nu vooruit

puntjeee 4 u

10-08-2007, 14:27

Citaat door Gypsymeid:
Jaaaaa ik weet het, maar eerlijk waar ze laat me niet. Net als mijn moeder thuis, ze geven mij geen kans het te leren en ze hebben niet door dat ik zo alleen maar onzekerder wordt hoor.

wasjes draaien is alleen maar logisch nadenken
heeft niks met leren te maken

WIT APART FIJNE WAS 40 GRADEN

lichtgekleurd bij lichtgekleurd truitjes en ondergoed op FIJNE WAS 30 GRADEN

DONKERE TRUITJES HEMPJES ONDERGOED fijne was 30GRADEN

HANDDOEKEN en LAKENS op KATOEN zo hoog mogelijk liefst op 60 GRADEN IVM huidschilfers en bacterien die DOOD moeten


SPIJKERBROEKEN moeten APART KORT wassen op Katoen en liefst als je dat hebt 1600 toeren laten draaien

10-08-2007, 14:27


Woon je bij je schoonmoeder?

10-08-2007, 14:28
Ja we wonen bij elkaar, schoonvader is tijd terug overleden

10-08-2007, 14:29
graag gedaan

Pagina's : [1] 2 3