Bekijk volle/desktop versie : Welke dingen MOET je met je man besproken hebben voor je trouwt?



Pagina's : [1] 2 3

09-08-2007, 12:57
Salaam alaikom warahmatoellah,

Welke dingen moet je met je man besproken hebben voor je trouwt.
Want soms zie ik door de bomen het bos nie meer. En dan vraag ik onzin dingen aan hem.

Welke onderwerpen moeten al duidelijk besproken worden?

09-08-2007, 12:58


Alles waar jij waarde aanhecht

09-08-2007, 13:00

Citaat door Fatimahh:
Salaam alaikom warahmatoellah,

Welke dingen moet je met je man besproken hebben voor je trouwt.
Want soms zie ik door de bomen het bos nie meer. En dan vraag ik onzin dingen aan hem.

Welke onderwerpen moeten al duidelijk besproken worden?



wat jij van dit huwelijk verwacht en wat je van elkaar kan verwachten....
het zijn veel dingen eigenlijk, die je kan bespreken...

09-08-2007, 13:01
Ik zei ik ga studeren ga je hiermee akkoord?
Je mag me niet dwingen om iets, ik moet het zelf willen,
Ik wil in Nederland wonen,
voor de rest ben ik het vergeten.

09-08-2007, 13:04


of je kinderen wilt en hoeveel, stel nou dat hij er 7 wilt en jij maar 1???

09-08-2007, 13:05

Citaat door Soussiaatje02:
of je kinderen wilt en hoeveel, stel nou dat hij er 7 wilt en jij maar 1???

hij wou er 6 ik 3 en nu is het na me dochter hij 2 ik 2

09-08-2007, 13:05
Ja ik weet wel dat je zoveel moet bespreken maar sosm denk ik dat ik nie eens meer weet wat ik wil weten over hem of wat ik moet bespreken met hem.

Kijk als je bij elkaar bent maakt niks meer uit en heb je het over koetjes en kalfjes en kijk je elkaar alleen maar verliefd aan.

Maar als je iets in je hoofd hebt waarvan je weet dat besproken moet worden doe je dat ook eerder.

Dus.. niemand die tips heeft?

09-08-2007, 13:05
Er zijn zoveel dingen die moeten worden besproken maar toch mensen kunnen dingen toezeggen en beloven en achteraf komt er niks van, en heel veel dingen die komen ook pas ter sprake als je al samenleeft onder 1 dak.

Veel succes

09-08-2007, 13:05
Ik heb niets, maar dan ook helemaal niets besproken, en toch is alles goed gekomen el7amdolah...
Het maakt alelmaal niet uit, je kunt dingen bespreken, maar wie zegt dat hij zijn afspraken dan nakomt... persoonlijk dnek ik niet dat het wat uitmaakt , maar misschien zijn er mensen die daar een ander ervaring mee hebben

09-08-2007, 13:07
Ja kinderen.. Ik wil er 6 en hij minder.. maar dat zien we wel als het zover is, inshAllah. Misschien dat ik er nie eens meer 6 wil.

09-08-2007, 13:09
kinderen (wanneer en hoeveel)
studeren/werken
financiele situatie als die minder is

09-08-2007, 13:10
Je kan het toch opschrijven.. als een soort contract. zo wordt dat toch wel eens gedaan in de islam? Een huwelijksvoorwaarden contract?

09-08-2007, 13:13


Wij waren(zijn)tot op onze oren verliefd op elkaar en hielden toen al veel van elkaar, maar ik heb veel zaken met hem besproken.

Ik studeerde toen en wilde verder studeren.
Wij hebben het over de kinderen gehad en hoe en in welke taal wij hun zouden opvoeden..
Omgang met schoonfamilie en dat ik daar geen hinder van wil hebben en bemoeienis.
Hoofddoek etc..


Het waren geen eisen, maar gewoon gesprekken en zo leerde je elkaar beter kennen en wist je hoe hij dacht over bepaalde zaken. elhamdolilaah, gaat het tot de dag van vandaag goed en is hij zijn beloftes nagekomen!!!

09-08-2007, 13:14
Vooral dien is heel belangrijk, hoe hij over dingen denkt en hoe hij daar mee omgaat...

Je moet goed op zijn karakter letten... denkt hij extreem streng over bepaalde zaken die jij juist heel normaal vindt ed. Bekijk of hij iemand is die compromissen sluit of juist zoiets heeft van: "mijn wil is wet".

Ook zien hoe hij over werk, kinderen, jou vrijheid, familie ed denkt. Kijk gewoon wat voor jou belangrijk is en bespreek dit gewoon. Zorg er voor dat je niet voor verassingen komt te staan als jullie samen wonen.

Geir insha allah.

09-08-2007, 13:18
InshAllah.

Maar soms heb ik het gevoel dat ik meer met hem moet bespreken voor we het straks helemaal nie met elkaar eens zijn over dingen.

Familie
Financien
Kinderen
Werk/opleiding
"mijn wil is wet" (dacht het niet!)

Pagina's : [1] 2 3