Bekijk volle/desktop versie : Liefde voor de Engelen



09-08-2007, 11:51












[SIZE="6"]
Engelen
[/SIZE]




Een van de punten om je moslim te noemen is het erkennen van het bestaan van [SIZE="4"]Engelen [/SIZE] .


De mens die kan zelf kiezen of hij of zij [SIZE="4"]moslim [/SIZE] wordt of niet.
De djin(die ook een menselijke gestalte kan aannemen) kan ook zelf kiezen of hij een [SIZE="4"]moslim [/SIZE] wordt of niet.

Vrije wil heet dat.

Naast dit heeft Allah swt hogere wezens geschapen die alleen Hem aanbidden,en niet kiezen of ze moslim worden of niet,ze gehoorzamen namelijk al Allah swt.

Ze zijn niet vrouwelijk en niet mannelijk,ze hebben geen ouders,geen zonen of dochters en hebben geen stoffelijk lichaam maar zij kunnen
elke [SIZE="4"]vorm [/SIZE] aannemen die Allah ze maar geeft.

Engelen eten niet,drinken niet en slapen niet,ze zijn voortdurend bezig met de taken die Allah ze geeft.

[SIZE="4"]
De belangrijkste Engelen van Allah zijn vier in getal: [/SIZE]

Djibriel
Mikaïel
Israfiel
Azraïel

[SIZE="4"]
Djibriel
[/SIZE]
De Engel Djibriel werd door Allah gestuurd om Zijn boodschappen over te brengen aan Zijn uitverkorenen op aarde, de Boodschappers en Profeten die in alle tijdperken en in alle klimaten voorkwamen. De Engel Djibriel gaf alle openbaringen van Allah door aan de Profeet Mohammed (mogen Allah's vrede en zegeningen op hem rusten).

[SIZE="4"]
Mikaïel
[/SIZE]
De Engel Mikaïel heeft als taak van Allah gekregen om alle geschapen wezens van onderhoud te voorzien
[SIZE="4"]
Israfiel
[/SIZE]
De Engel Israfiel zal de bazuin blazen op de laatste dag.
[SIZE="4"]
Azraïel
[/SIZE]
De Engel heeft als taak gekregen van Allah om de zielen op te vangen na de dood.

[SIZE="4"]
De 2 Engelen aan je rechterzijde en aan je linkerzijde
[/SIZE]
Naast de vier belangrijkste Engelen zijn er twee Engelen die de daden van een mens in een boek noteren
‘'Wanneer de twee (engelen) die te boekstellen,
schrijven, zit de een aan de rechter-, de andere
aan de linkerzijde''.
( Soerat Qaaf 50:17).

[SIZE="4"]
Bescherm Engelen
[/SIZE]
Allah stuurt Engelen naar wie Hij maar wil om ze te beschermen, degene die geloven,die bidden zullen Engelen om hun heen hebben, wie niet gelooft en niet bid zal satans om zich heen hebben.Natuurlijk weet alleen Allah wie Hij beschermt,of Hij nou bid of niet bid,het is aan Allah.Maar onthou dat degene die niet bidden satans om hun heen hebben,en degene die bidden zullen omringt zijn door de Engelen die vergeving voor hem of haar vragen.
Elke keer als jij bid en doe3a doet zullen Engelen opstijgen naar Allah om vergeving voor je te vragen.Ze blijven vragen en vragen en vragen totdat Allah zegt dat Hij je vergeeft.

Sommige mensen zeggen " ik heb een bescherm Engel die me gered heeft"

Dat kan,je moet weten al dreigt er heel veel gevaar,als Allah de persoon in kwestie besluit om te redden omdat zijn tijd niet is gekomen dan stuurt Hij wanneer Hij maar wil de Engelen.Zij waken.

Zoals een tijdje geleden was er een baby gevonden na een modderlawine onder de grond,de baby was net paar weken oud,tientallen mensen verdronken,een baby die net geboren was bleef leven onder de lawine, simpel zat omdat hij Engelen omzich heen had en Allah hem redde.Masallah.

[SIZE="4"]
Als jij bid dan bid er aan je rechterzijde een Engel met je mee
[/SIZE]

Elke keer als jij aan het bidden bent dan bid er een Engel met je mee aan de rechterzijde.

De Profeet sws verbiedde het spuwen naar de rechterkant tijdens het gebed omdat een Engel aan de rechterkant van de persoon staat te bidden.


[SIZE="4"]
Tot slot
[/SIZE]

Tot slot is het voor ons onmogelijk om alles te weten over de Engelen,ik heb mijn informatie uit een boek over Engelen,het is een heel mooi boek,en er staat veel meer informatie dan ik nu heb genoemt.Ik wil alleen nog zeggen hou je vast aan het gebed of keer snel terug tot het gebed, liever Engelen om je heen dan de satans.En kijk wat Allah voor jou doet,Hij beschermt je met Engelen,de Engelen vragen vergeving voor je,en ze houden alles in de gaten bijv. als iemand jou pijn doet dan zijn ze bij je en kunnen ze die persoon vervloeken ,en jou verder helpen met jou taken,qua moeilijke omstandigheden,en mooie omstandigheden.Engelen zijn iets moois,geschapen uit licht.

Moge Allah ons verder Leiden en met Zijn Engelen helpen en ons vergeven
Amin


Prince







13-08-2007, 18:59


Masha Allah, ik heb alles gelezen... bedankt

13-08-2007, 19:54
Moge god je hassanat geven voor het plaatsen van deze teksten

13-08-2007, 23:26
Super

moge Allah swt je hiervoor belonen !