Bekijk volle/desktop versie : Geert Wilders gevecht tegen Islam



08-08-2007, 22:57

Citaat door the_amira:
salaamu aleikum warahmatulahi wabarakatuhu,

Waarom heeft deze man zo'n afgrijzen van Islam?? Waarom doet hij er alles aan wat in zijn macht ligt om de Islam Nederland uit zetten?? En vooral, waarom doet hij er vanalles aan om Moslims in Nederland te PROVOCEREN?? Want in een land als Nederland, waar we vrijheid van godsdienst hebben weet IEDEREEN dat je de Quran niet kan verbieden, alhamdulilah. Dus wat bereik je hiermee? Juist, pure provocatie.
De Quran een fascistisch boek?? In de Bijbel staan meer moordteksten dan in de Quran (ik ben een voormalig Christen ), maar dat is ook absoluut geen fascistisch boek. Misschien moeten we meneer Wilders opsluiten in een kamer met geleerden en hem met de neus op de feiten drukken. Maarja, er is geen dwang in de religie....
Toch moet er een mogelijkheid zijn om hem duidelijk te kunnen maken dat Islam geen haat is... iemand ideeen? Ik heb hem wel een mail gestuurd.

Op http://www.geertwilders.nl kan je een mail sturen. Ik wil zo veel mogelijk Moslims oproepen om een VREDELIEVENDE mail naar hem te sturen, hem de ware kant van Islaam te laten. Dan kan je nog wel laten weten dat je het niet met hem eens bent natuurlijk Maar op een juiste manier, zoals de Profeet vzmh het zou doen insha'allah.
.

09-08-2007, 10:13


Oh hmm, ik ben niet zo goed in vredelievende mailtjes naar mannen (heh ook vrouwen). Schrijf eentje op dan stuur ik die ook naar die site
en laten iedereen dat ook sturen!
wa alikom essalaam warhmato allah

09-08-2007, 13:52
Geert wilders is echt en heeeeeeel laf man...
Hij weet niet wat die doet!!!! HIJ is bang voor de islam> Bang om Later Nederland een islamitsch land wordt. DUs laat hem maar even lullen!!

GR

09-08-2007, 15:24

Citaat door the_amira:
salaamu aleikum warahmatulahi wabarakatuhu,

Waarom heeft deze man zo'n afgrijzen van Islam?? Waarom doet hij er alles aan wat in zijn macht ligt om de Islam Nederland uit zetten?? En vooral, waarom doet hij er vanalles aan om Moslims in Nederland te PROVOCEREN?? Want in een land als Nederland, waar we vrijheid van godsdienst hebben weet IEDEREEN dat je de Quran niet kan verbieden, alhamdulilah. Dus wat bereik je hiermee? Juist, pure provocatie.
De Quran een fascistisch boek?? In de Bijbel staan meer moordteksten dan in de Quran (ik ben een voormalig Christen ), maar dat is ook absoluut geen fascistisch boek. Misschien moeten we meneer Wilders opsluiten in een kamer met geleerden en hem met de neus op de feiten drukken. Maarja, er is geen dwang in de religie....
Toch moet er een mogelijkheid zijn om hem duidelijk te kunnen maken dat Islam geen haat is... iemand ideeen? Ik heb hem wel een mail gestuurd.

Op http://www.geertwilders.nl kan je een mail sturen. Ik wil zo veel mogelijk Moslims oproepen om een VREDELIEVENDE mail naar hem te sturen, hem de ware kant van Islaam te laten. Dan kan je nog wel laten weten dat je het niet met hem eens bent natuurlijk Maar op een juiste manier, zoals de Profeet vzmh het zou doen insha'allah.


Wa alaikoum assalaam wa rahmatoellaah wa barakaatoehoe stadgenootje

Ik vraag het me ook vaak af; Hoe kunnen zulke mensen als Geert zo`n ontzettende haat en woede jegens moslims hebben? Terwijl hij weet dat er in elke mand 'rotte appels' zitten (voor zover wij mensen die slechte daden begaan, als rotte appels mogen bestempelen).

Vaak is het zo dat een bepaalde aya in de Qu`raan dat over geweld gaat (in de vroegere tijden van rassoulaAllaah, Allah`s vrede en zegeningen zij met hem, toen de ongelovigen etc hem bevochten) in de context van nu worden geplaatst. Er bestaat niet voor niets tafsier (o.a. van de bekende Ibn Kathir, moge Allah tevreden over hem zijn) oftewel exegese.

Ik raad in ieder geval aan om je niet zo druk te maken om hem, vele mensen nemen hem niet serieus om zijn domme en ongegronde uitspraken, zelfs de niet-Moslims nemen het voor ons op op verschillende websites..

Moge Allah ons allen leiden..

ma3a salama,
Lella

10-08-2007, 09:32


ik geef hem geen tijd trouwens hij word aangeklaagd door een nederlandse advocaat. Zo zie je maar weer moslims zeuren kuffar dit en dat. Nu is er een niet moslims vrouw die hem aanklaagt.


ps Lella Roosje ik vind je wel dubbel je bent moderator hier. Daarvoor deed marokko.nl wel die zielige knuffel actie van wilders

10-08-2007, 09:51

Citaat door MadMonkey:
ik geef hem geen tijd trouwens hij word aangeklaagd door een nederlandse advocaat. Zo zie je maar weer moslims zeuren kuffar dit en dat. Nu is er een niet moslims vrouw die hem aanklaagt.

ps Lella Roosje ik vind je wel dubbel je bent moderator hier. Daarvoor deed marokko.nl wel die zielige knuffel actie van wilders



Ik ben geen Moderator (meer) MadMonkey. Was `t; so don`t blame me...

Wat betreft je andere reactie: !

10-08-2007, 10:22

Citaat door Lella_Roosje:


Ik ben geen Moderator (meer) MadMonkey. Was `t; so don`t blame me...

Wat betreft je andere reactie: !



dit is geen verwijdt slechts een uitspraak ben blij dat je geen moderator meet bent

10-08-2007, 12:32

Citaat door MadMonkey:
dit is geen verwijdt slechts een uitspraak ben blij dat je geen moderator meet bent


`t Kwam best wel over als een verwijt; dat ik geen recht had om te spreken omdat ik als Moderator die actie zou steunen enzo..

Waarom ben je daar blij om, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?

10-08-2007, 12:57
het gaat hier niet om moderator te zijn maar om geert wilders en de islam

10-08-2007, 14:18

Citaat door hilaryduff:
het gaat hier niet om moderator te zijn maar om geert wilders en de islam



Je sais; maar dat neemt toch niet weg dat we het er niet over mogen hebben? Het is gelinkt aan het onderwerp, aangezien m.nl laatst een of andere knuffelactie voor Wilders had...

10-08-2007, 19:58

Citaat door the_amira:
salaamu aleikum warahmatulahi wabarakatuhu,

Waarom heeft deze man zo'n afgrijzen van Islam?? Waarom doet hij er alles aan wat in zijn macht ligt om de Islam Nederland uit zetten?? En vooral, waarom doet hij er vanalles aan om Moslims in Nederland te PROVOCEREN?? Want in een land als Nederland, waar we vrijheid van godsdienst hebben weet IEDEREEN dat je de Quran niet kan verbieden, alhamdulilah. Dus wat bereik je hiermee? Juist, pure provocatie.
De Quran een fascistisch boek?? In de Bijbel staan meer moordteksten dan in de Quran (ik ben een voormalig Christen ), maar dat is ook absoluut geen fascistisch boek. Misschien moeten we meneer Wilders opsluiten in een kamer met geleerden en hem met de neus op de feiten drukken. Maarja, er is geen dwang in de religie....
Toch moet er een mogelijkheid zijn om hem duidelijk te kunnen maken dat Islam geen haat is... iemand ideeen? Ik heb hem wel een mail gestuurd.

Op http://www.geertwilders.nl kan je een mail sturen. Ik wil zo veel mogelijk Moslims oproepen om een VREDELIEVENDE mail naar hem te sturen, hem de ware kant van Islaam te laten. Dan kan je nog wel laten weten dat je het niet met hem eens bent natuurlijk Maar op een juiste manier, zoals de Profeet vzmh het zou doen insha'allah.



ik ga niet goed praten, Je moet 's weten hoe hij de islam behandeld heeft. Echt niet met respect. ik ga Schelden en alleen maar schelden. En dan zet ik helemaal onderaaan fuck youuuuuuuu suna fa bitch.

en hier zet ik in plaats van groet, Byeeee Feakyyyyyyy

10-08-2007, 21:11
......de christenen, de niet moslims..zijn bang om hun eigen geloof te verliezen en ze zien dat de nederlandse bevolking voor de islaam
kiest en ze zich bekeren...HAMDOELIALLAH..het gaat de goede kant op...toggg

11-08-2007, 10:31



Citaat door chillingfields:
Voor het geval dat je het echt niet zelf kan bedenken, kan ik je wel een paar suggesties aan de hand doen. Let wel, ik ben zelf geen Wilders aanhanger, daar zowel zijn methoden als denkbeelden mij iets te primitief zijn, maar ik deel zijn zorgen wel met hem.

Om te beginnen, je zegt "Misschien moeten we meneer Wilders opsluiten in een kamer met geleerden en hem met de neus op de feiten drukken. Maarja, er is geen dwang in de religie" - je doelt hier met "geleerden" op schriftgeleerden. Echter, in de Islam zijn niet of nauwelijks schriftgeleerden in de traditionele zin van het woord; de gemiddelde islamitische schriftgeleerde heeft gewoon heel veel Koran gelezen, maar houdt zich niet bezig met de traditionele bezigheid van geleerden, zoals het onderzoeken van de authenticiteit van verzen en wat al niet. In dit verband zal het je bijvoorbeeld niet ontgaan zijn dat andere, durf ik te zeggen, "rijpere" religies, hun eigen overleveringen grondig onderzocht hebben op authenticiteit, en durven te erkennen dat er bepaalde zaken tijdens de overlevering zoek zijn geraakt/verloren gegaan/verkeerd vertaald zijn.

Het is de absolutistische tendens in de islam die Wilders, en mij, angst inboezemen. Er is een schrijnend gebrek aan zelfkritiek, zelfkennis en verdraagzaamheid (allemaal direct verband met elkaar houdend) bij vele islamieten te bespeuren. Daarbij komt dat (bepaalde stromingen in) de Islam simplistische waarheden verkondigd die vaak eenvoudigweg niet waar zijn. Daar heeft de Islam overigens geen alleenrecht op, er zijn meer religies die daaronder lijden - de monotheistische religies met name.

Ik kan een aantal voorbeelden noemen waarom ik een ernstig gebrek aan respect voor de islam en islamieten in het algemeen heb gekregen (persoonlijk respect voor individuen daargelaten). De Deense cartooncrisis is er daar 1 van, of de traditionele positie van de vrouw in de Islam, de positie van homofilie/homofielen, de veelvuldige fatwas over van alles en nog wat (Rushdie, weet je nog?), enz enz.

Al met al zijn er meer dan genoeg redenen voor mensen die zich niet aan absolutistische denktrant willen onderwerpen om bang te zijn voor de Islam - niet in de laatste plaats de opkomst van allerlei obscure fascistische deelstromingen de laatste jaren. Want geef nou toe: als de Taliban, of Wahabieten, gewoon een deel uitmaken van die religie, dan kan je het mij toch niet kwalijk nemen dat ik bang ben voor zulke dwazen?


Al hetgeen wat jij hierboven benoemt; komt dat voort uit de Islaam zelf of uit het gedrag van degenen die denken de Islaam op die manier op de juiste manier te praktiseren?

11-08-2007, 10:38
-“Allah verbiedt u niet om goed en correct te zijn tegenover de genen, die uw religie respecteren en u niet uit uw huizen verjagen. Allah houd van de mensen, die zich correct gedragen! (60 soera El Moemtèhienè: 8)