Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Zusters met lang haar..Extreem lang bedoel ik dan :)



Pagina's : [1] 2 3

07-08-2007, 17:58

Salaam alikoem zusters,

Weet iemand wat te doen tegen lang en droog haar?
Extreem lang haar bedoel ik dan.

Barak Allahoe feeki voor de reacties alvast.

Wa3 alikoem salaam


07-08-2007, 18:38


13 x bekeken en niemand die kan helpen bi idni Allah

07-08-2007, 18:41
andrelon shamp0 die helpt om gemakkelyk je haar d00r te kammen.

07-08-2007, 18:42
Helptie echt? Of is het net als 900 andere shampoo's weer een fabel
Ik heb al zoveel geprobeerd haha.

07-08-2007, 18:43


Salaam aleykoem,



ik heb even lang haar als jij hebt,

En heb er ook probelmen bij het uitkammen.
GairinchAllah,
Of het is afknippen of de moeite doen om het echt goed door te blijven kammen.


Wa3aleykoem esalaam!

07-08-2007, 18:46

Citaat door Truttebel__:
Salaam aleykoem,



ik heb even lang haar als jij hebt,

En heb er ook probelmen bij het uitkammen.
GairinchAllah,
Of het is afknippen of de moeite doen om het echt goed door te blijven kammen.


Wa3aleykoem esalaam!


Wa3 alikoem salaam,

Afknippen doe ik echt niet, ik denk ook dat me man gek zou worden hahaha.
Er moet toch wel wat voor zijn? Denk ik dan
Ben je trouwens Nederlandse?

Ma3 salama.

07-08-2007, 18:54

Citaat door _AlInsjiqaaq_:
Wa3 alikoem salaam,

Afknippen doe ik echt niet, ik denk ook dat me man gek zou worden hahaha.
Er moet toch wel wat voor zijn? Denk ik dan
Ben je trouwens Nederlandse?

Ma3 salama.



Daar is begrip voor `t is machallah super mooi


Nee,Ja ik ben een halve,

Wa3aleykoem esalaam

07-08-2007, 18:55
Waarom dragen jullie een hoofddoek of ghimaar? Je mag je haar niet eens beschrijven aan een ongelovige en hier klikken ongelovigen mescien wel deze topic aan en broeders, waardoor ze dit zien.

Vrees Allah. Jullie kunnen ook een topic openen met bijvoorbeeld 'zusters is er iemand die me prive wil mailen' en dan vertellen dat je een probleem hebt waar je graag prive over wilt praten.

07-08-2007, 18:56

Citaat door Truttebel__:
Daar is begrip voor `t is machallah super mooi


Nee,Ja ik ben een halve,

Wa3aleykoem esalaam



Hahaha ja, het is mooi maar wat een werk af en toe.

Ohh leuk een halfbloedje, ik ben ook een "kaas"

Salaam alikoem.

07-08-2007, 18:57

Citaat door aboe_saalim:
Waarom dragen jullie een hoofddoek of ghimaar? Je mag je haar niet eens beschrijven aan een ongelovige en hier klikken ongelovigen mescien wel deze topic aan en broeders, waardoor ze dit zien.

Vrees Allah. Jullie kunnen ook een topic openen met bijvoorbeeld 'zusters is er iemand die me prive wil mailen' en dan vertellen dat je een probleem hebt waar je graag prive over wilt praten.


Nouwja zeg, wrm ineens dat Vrees Allah swt.
Misschien wist ik het niet? Misschien wisten de andere het niet.

En jij ben dus de broeder die neust in vrouwen dingen..En dan tegen mij zeggen vrees Allah swt.

Anyway, mag ik daliel?

07-08-2007, 19:03
@ Jari:

Als het maar 2 euro verschilt zal ik dat gewoon doen. Je ligt met je hoofd achterover in een wasbak ja.
Als je snel last heb van droog haar geef dat dat aan aan de kapper hij f zij zal daar rekening mee houden qua shampoo en conditioner etc.

Ik hoop je voldoende te hebben geholpen.

Salaam alikoem.

07-08-2007, 19:03

Citaat door aboe_saalim:
Waarom dragen jullie een hoofddoek of ghimaar? Je mag je haar niet eens beschrijven aan een ongelovige en hier klikken ongelovigen mescien wel deze topic aan en broeders, waardoor ze dit zien.

Vrees Allah. Jullie kunnen ook een topic openen met bijvoorbeeld 'zusters is er iemand die me prive wil mailen' en dan vertellen dat je een probleem hebt waar je graag prive over wilt praten.


Klopt, jezelf of je haren beschrijven mag niet. Zo kunnen zieke gasten je fantaseren. (Daliel: Zie de aya in sourat anour die gaat over de hijaab en lees daar de tafsir van ibnu kathir, er staat dat we onze haren niet moeten tonen aan kuffarvrouwen omdat hun ons beschrijven aan hun mannen. In dit geval beschrijf je jezelf.)

Maar een antwoord op je vraag, probeer eens haarmaskertjes en na de shampoo een anti-klit spoeling te gebruiken. Als je het kamt pak eerst de ene en dan de andere helft en begin aan de onderkant. Inshallah helpt het wat.

07-08-2007, 19:05



Citaat door Schrijf_ster1:
Klopt, jezelf of je haren beschrijven mag niet. Zo kunnen zieke gasten je fantaseren. (Daliel: Zie de aya in sourat anour die gaat over de hijaab en lees daar de tafsir van ibnu kathir, er staat dat we onze haren niet moeten tonen aan kuffarvrouwen omdat hun ons beschrijven aan hun mannen. In dit geval beschrijf je jezelf.)

Maar een antwoord op je vraag, probeer eens haarmaskertjes en na de shampoo een anti-klit spoeling te gebruiken. Als je het kamt pak eerst de ene en dan de andere helft en begin aan de onderkant. Inshallah helpt het wat.



Barak Allahoe feeki voor je reactie.
Haarmasker..Waarom was ik daar niet opgekomen
Morgen even halen Insha Allah.

Kammen vanaf de onderkant doe ik wel..anders is het helemaal drama.

07-08-2007, 22:03
Assalamoe aleikoum oeghti,

Je kan heel veel doen om je haar te verzorgen maar op een gegeven moment is de onderkant gewoon droog en dood en de enige oplossing is een stukje eraf laten knippen. Je hoeft natuurlijk niet een heel stuk eraf te laten knippen maar gewoon de puntjes. Als je dit regelmatig doet zal je haar veel gezonder zijn insha' Allah.

Wat ik zelf gebruik; Elvive shampoo voor droog haar (gele fles) in combinatie met Elvive cremespoeling voor weerbarstig/kroes haar (oranje fles) Ik was het om de dag en ik doe er ieder dag een creme in van Andrelon: daily protect cream. Dat trekt lekker in onder de hijab...haha!
En af en toe een maskertje.

Wat ook goed is voor je haar en 100% natuurlijk: henna (er is ook een kleurloze variant!) Olijfolie, kokosolie, jojobaolie. Dit soort dingen vind je bij winkels zoals ' de Tuinen"

Liefs,

Zonnetje

07-08-2007, 23:36

Citaat door Zonnetje_78:
Assalamoe aleikoum oeghti,

Je kan heel veel doen om je haar te verzorgen maar op een gegeven moment is de onderkant gewoon droog en dood en de enige oplossing is een stukje eraf laten knippen. Je hoeft natuurlijk niet een heel stuk eraf te laten knippen maar gewoon de puntjes. Als je dit regelmatig doet zal je haar veel gezonder zijn insha' Allah.

Wat ik zelf gebruik; Elvive shampoo voor droog haar (gele fles) in combinatie met Elvive cremespoeling voor weerbarstig/kroes haar (oranje fles) Ik was het om de dag en ik doe er ieder dag een creme in van Andrelon: daily protect cream. Dat trekt lekker in onder de hijab...haha!
En af en toe een maskertje.

Wat ook goed is voor je haar en 100% natuurlijk: henna (er is ook een kleurloze variant!) Olijfolie, kokosolie, jojobaolie. Dit soort dingen vind je bij winkels zoals ' de Tuinen"

Liefs,

Zonnetje



Wa3 alikoem salaam zuster,

Ja me puntjes doe ik om de 3 maanden dus dat is gewoon ok. Maar wnr ik het in en vlecht had/heb en daarna uit doe dan ppff haha is de onderkant zo lelijk vind ik.

Maar ik zal zeker haarmaskertjes etc gebruiken.
Ik dacht al henna? Dan word ik oranje Je weet kaaskopjes...
Maar kleurloos, ik wist nog ineens dat dat bestond..Morgen meteen ff kijken.

Barak Allahoe feeki,


Pagina's : [1] 2 3