Bekijk volle/desktop versie : Van Basten: 'Niet te vroeg naar buitenland'



Pagina's : [1] 2

07-08-2007, 08:40

Citaat:
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=95536/sc=b5b688

Bondscoach Marco van Basten waarschuwt jonge spelers niet te vroeg naar een buitenlandse club over te stappen.

In een interview met Rott Weiss, het blad van de Zwitserse voetbalbond, legt Van Basten uit waarom. 'Jonge spelers gaan tegenwoordig inderdaad snel naar het buitenland. Het zou goed zijn als jonge jongens eerst alles meemaken in hun eigen land, met alle ups en downs die je als speler maar kunt tegenkomen.'

'En het is bovendien altijd goed in je achterhoofd te houden dat je in een bepaald land bent opgeleid, clubs en vrijwilligers altijd voor je hebben klaar gestaan, je kansen hebt gekregen je in de kijker te spelen, en je dus best iets terug kan geven aan de mensen in je eigen land.'

'Nu zie je zelfs al dat jongens van vijftien, zestien jaar worden weggekocht, om op die manier de huidige regelgeving met betrekking tot opleidingsvergoedingen te ontduiken. Als je goed en getalenteerd bent, doet zich vanzelf een mooie kans voor.'

'Je zou als jonge speler veel meer aan carrièreplanning moeten denken. Investeren in jezelf en in plezier. Je hebt er niets aan naar het buitenland te gaan en vervolgens driekwart van de wedstrijden niet te spelen. Dan kun je dus beter in je eigen land alle wedstrijden spelen, ervaring opdoen en daarna de grote stap naar het buitenland zetten.'

Van Basten vertrok in 1987 als 22-jarige spits naar AC Milan, nadat hij vijf volledige seizoenen bij Ajax in de hoofdmacht had gespeeld. Met de Italiaanse club was hij zeer succesvol.
Van Basten heeft gelijk. Wedden dat we nog maar weinig zullen horen van al die zogenaamde talentjes die naar het buitenland zijn gegaan? Van Drenthe zullen we vrees ik nog maar weinig meemaken. Die verzuipt bij zo'n grote club als Real. Tja, 3 goede wedstrijden op een jeugd-EK spelen, wil niet zeggen dat je met de absolute top mee kan.

07-08-2007, 09:44


die eene Owusu abeyie.. die was toen de tijd ook zogenaamd een grote talent..

van basten heeft wel gelijk vind ik, vooral in Bokito geval.. la liga is anders dan de eredivisie en real madrid is geen feyenoord of jong oranje..


Snijder heeft wel heel verstandig gedaan om nog een jaar te blijven..

07-08-2007, 09:53

Citaat door hivisu:
.... van basten heeft wel gelijk vind ik, vooral in Bokito geval.. l


Bokito? http://klb.uwstout.edu/GorillaYawning01_2.gif

07-08-2007, 11:54

Citaat door Er1k:
Bokito? http://klb.uwstout.edu/GorillaYawning01_2.gif




ROYSTON DRENTHE = BOKITO

07-08-2007, 14:27



Citaat door hivisu:
ROYSTON DRENTHE = BOKITO



07-08-2007, 16:16
Drenthe heeft zich niet eens bewezen komt ie nu al stoer doen met "ik wil naar Real' rot op man, wie denkt deze aap wel dat ie is? tegen Marokko durfde hij amper een mannetje voorbij te komen, laat staan tegen die Spanjaarden daar die elk seizoen hun tegenstanders kapottrappen.

Van Basten heeft gelijk, maar hij blijft een flut trainer

07-08-2007, 16:25

Citaat door Er1k:




ik noem m niet voor niks zo.. voor de wedstrijd tegen marokko zei hij ook wat rare dingen over marokko..





en Clashh heeft gelijk..

07-08-2007, 18:56

Citaat door Clash:
Drenthe heeft zich niet eens bewezen komt ie nu al stoer doen met "ik wil naar Real' rot op man, wie denkt deze aap wel dat ie is? tegen Marokko durfde hij amper een mannetje voorbij te komen, laat staan tegen die Spanjaarden daar die elk seizoen hun tegenstanders kapottrappen.

Van Basten heeft gelijk, maar hij blijft een flut trainer



??

weet je wat Drenthe denkt !

of ik daar slaag of niet ik verdien daar een paar miljoen in dat contract !
klaar is kees financieel onafhankelijk

straatmentaliteit

07-08-2007, 22:13
deze man praat alleen onzin
dat kan hij alleen, coach van niks
echt deze man is goed als speler maar als coach is hij poep
hij selecteert alleen de amateurs maar grote spelers zoals seedorf laat hij buiten de selectie
hij is niet te volgen

07-08-2007, 22:19

Citaat door hivisu:
ik noem m niet voor niks zo.. voor de wedstrijd tegen marokko zei hij ook wat rare dingen over marokko..

en Clashh heeft gelijk..


Die wedstrijd was natuurlijk geen echte wedstrijd. De fans van Marokko gedroegen zich schandalig ......

07-08-2007, 22:22

Citaat door Er1k:
Die wedstrijd was natuurlijk geen echte wedstrijd. De fans van Marokko gedroegen zich schandalig ......


Ja want de fans van Marokko pakte de bal van Drenthe af elke keer als hij hem had ...


.......

.................

07-08-2007, 22:51

Citaat door Bakkeriina:
En het gedrag van de mocro's? Een wagelijk vertoning en een volstrekt verkeerd signaal dat hoort ook niet!


En ik ben het ook eens met Clash, ten aanzien van bepaalde punten









Drenthe zei dingen voor het begin van de wedstrijd.. en wat die marokkaanse apen hebben gedaan hoort ook niet nee..

07-08-2007, 22:52



Citaat door Er1k:
Die wedstrijd was natuurlijk geen echte wedstrijd. De fans van Marokko gedroegen zich schandalig ......




de fans gedroegen zich schandalig ja.. maar Nederland speelde ook heel erg schandalig.. marokko was gewoon veel beter...

07-08-2007, 22:57

Citaat door Bakkeriina:
Ben jij Marokkaans?

hmm, oke, maar ik kom nu niet voor `ze` op ofzo? Het gaat om realiteit! En wat jij nu doet hoort ook niet



ik ben marokkaan ja.. en ik ben nog steeds niet blij met wat na die wedstrijd gebeurde..



corrigeer me als ik wat fout zeg..

07-08-2007, 23:16

Citaat door Bakkeriina:
Oke dan, dat begrijp ik wie zou er dan wel blij moeten wezen voor zo iets?




Ik hoef je niet te corrigeren, maar dat jij mensen uit maakt voor apen, is ook niet goed bezig zijn he? Stouterd, maar dat mag jij best vinden, ik zeg ook wat ik vind





daar heb je wel gelijk in ja.. maar ik kan geen beter woord verzinnen voor hun..

Pagina's : [1] 2