Bekijk volle/desktop versie : Ik heb een brandende vraag



03-08-2007, 18:49
Salaam 3halikoem wahrahmetoelah

het is vrij wel bekend dat de mensen die niet bidden
ongelovige zijn.

sheikh ibn ‘Uthaymeen (fatawa al- Siyaam p87),
zei:

"Het vasten van iemand die niet bidt is niet geldig en wordt niet geaccepteerd omdat dedene die niet bidt een kafir is en een afvallige, want Allah zei":
“11. Maar als zij berouw tonen en het gebed houden en de Zakaat betalen worden zij uw broeders in het geloof. Wij leggen de tekenen uit aan een volk dat wil begrijpen.”
(al-tawbah 9-11)

en het is ook vrijwel bekend dat wij moslims geen kafirs (ongelovige) mogen groeten met onze islamitische vredesgroet.

Maar bijv. je vader die niet bidt is dus een kafir toch?
als je het huis binnenkomt en je ziet hem moet je dan gwn doorlopen zonder salaam3halikoem?
of moet je hem toch groeten? Maar hij is toch kafir en kafirs mag je toch niet groeten

of zie ik het helemaal verkeerd?
en als je een ongelovige toch groet met salaam.... bega je dan een zonde?

Ik zit eigelijk heel erg met deze vraag weet iemand meschien de antwoord
en ik hoop heel erg dat jullie me een beetje begrijpen.

Moge allah ons allemaal standvastig maken insha allah

wah salaam3halikoem

03-08-2007, 18:55


oegtie hier is igtilaaf over sheigh aluthaimeen volgt de mening van imaam Ahmad terwijl alle andere madhaa-hieb zoals , asshaafie3i , aboe haaniefa en imaam maalik van mening zijn dat het niet bidde je niet uit de islam kan doen aftreden , wa Allaahoe a3lam

maar als je ontkent dat de salat niet verplicht is , ben je kafir daar zijn de geleerde het unaniem over eens , maar als je niet bid omdat je lui bent ofso, ga je de islam niet uit, maar ben je faasiq=(zware zondenaar)

03-08-2007, 19:06
ik mag hopen dat je vraag nu gedoofd is

03-08-2007, 19:41
wat ik ook heb gehoord is: als je getrouwd ben en 1 van jullie bidt niet dat je niet met hem/haar uit een bord mag eten of in een bed slapen..allah oe a3lam.

03-08-2007, 23:00



Citaat door power_girl:
wat ik ook heb gehoord is: als je getrouwd ben en 1 van jullie bidt niet dat je niet met hem/haar uit een bord mag eten of in een bed slapen..allah oe a3lam.


jah dat had ik gehoord
om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook niet prettig om met iemand uit een bord te eten die niet bid. het is behel je eet met shie christene

weet niet wrm maar jah

03-08-2007, 23:01

Citaat door Aboe_Tal7a:
oegtie hier is igtilaaf over sheigh aluthaimeen volgt de mening van imaam Ahmad terwijl alle andere madhaa-hieb zoals , asshaafie3i , aboe haaniefa en imaam maalik van mening zijn dat het niet bidde je niet uit de islam kan doen aftreden , wa Allaahoe a3lam

maar als je ontkent dat de salat niet verplicht is , ben je kafir daar zijn de geleerde het unaniem over eens , maar als je niet bid omdat je lui bent ofso, ga je de islam niet uit, maar ben je faasiq=(zware zondenaar)



mag ik je ff een pm sturen
of wil je dat liever niet?

03-08-2007, 23:13

Citaat door mocropopetje:
mag ik je ff een pm sturen
of wil je dat liever niet?



alleen als het zakelijk is inchaAllaah

03-08-2007, 23:14

Citaat door Aboe_Tal7a:
alleen als het zakelijk is inchaAllaah


jah vraagje over islam nergens over broeder

03-08-2007, 23:16

Citaat door mocropopetje:
jah vraagje over islam nergens over broeder



geen probleem maar ik ben geen geleerde met fatwa's moet je evetjes belle naar masjid soenah ofso, als ik het weet zal ik er antwoord op geven weet ik het niet , schakel je iemand anders in , vind je dat goed oegt?

03-08-2007, 23:18
Maar je mag diegene denk wel groeten..met Salamoe alaikum..zoals jij dus als voorbeeld gaf je vader..want stel je groet hem niet, je zult alleen nog meer uitelkaar gaan groeien, waardoor hij dus niet dichter bij je komt..terwijl als je juist beter met hem omgaat, naar elkaar toe groeit..kun jij hem beter van alles en nog wat uitleggen..en dus ook aansporen om te gaan bidden, zonder dat hij dat als iets ergs zal aanzien of belediging...maar hij zal het dan eerder zien dat jij iets goeds voor hem wilt