Bekijk volle/desktop versie : Beste moslims, wat vinden jullie van deze bijbeltekst?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

03-08-2007, 17:06

Citaat door Stargazer:
Beste moslims,

Ik was eigenlijk erg benieuwd wat jullie van het onderstaand stuk tekst vinden. Graag jullie mening hierover.

Matteüs 15:
10 Jezus riep de mensen bij zich. ‘Luister en begrijp mij goed!’ zei hij.

11 ‘Niet wat de mond binnengaat, maakt iemand onrein, maar wat de mond uitkomt, maakt iemand onrein.’

12 Zijn leerlingen kwamen naar hem toe en zeiden: ‘Weet u dat de Farizeeën zich geërgerd hebben toen ze u dat hoorden zeggen?’ Hij antwoordde: ‘Elke plant die

13 mijn hemelse Vader niet geplant heeft, wordt uitgetrokken.

14 Laat ze maar. Het zijn blinden die blinden leiden. En als de ene blinde de andere leidt, vallen ze allebei in een kuil.’

15 Petrus vroeg: ‘Wilt u ons die gelijkenis uitleggen?’

16 ‘Missen ook jullie nog altijd elk inzicht?’ vroeg hij.

17 ‘Begrijp je niet dat alles wat de mond binnengaat, in de buik terechtkomt en op zekere plaats weer wordt afgescheiden?

18 Maar wat de mond uitkomt, komt uit het hart; dat is het wat de mens onrein maakt.

19 Want uit het hart komen slechte gedachten, moord, overspel, ontucht, diefstal, valse verklaringen en lasterpraat.

20 Dat is het wat iemand onrein maakt. Maar het eten met ongewassen handen maakt iemand niet onrein.’

Vriendelijke groet van een christen.
.

03-08-2007, 18:27


Het is wel mooi, maar uh verder gwn.


Maar wat de mond uitkomt, komt uit het hart; dat is het wat de mens onrein maakt

04-08-2007, 11:53

Citaat door Stargazer:


14 Laat ze maar. Het zijn blinden die blinden leiden. En als de ene blinde de andere leidt, vallen ze allebei in een kuil.’

18 Maar wat de mond uitkomt, komt uit het hart; dat is het wat de mens onrein maakt.
19 Want uit het hart komen slechte gedachten, moord, overspel, ontucht, diefstal, valse verklaringen en lasterpraat.




De vetgedrukte is een vrij bekende onder de mensen nietwaar?

ik zat een keer te vertellen dat ik het eten in restaurants, snackbars etc. eigelijk best vies vond omdat je niet weet wat die mensen ondertussen allemaal uitspoken met je eten. En toen zei een vriendin: Het is niet datgene wat de mond ingaat wat vies is Maar wat de mond uitkomt,. En dat had ze dus uit dit bijbelvers.


gedissst

04-08-2007, 11:54

Citaat door aka_c00lest:
Jezus verklaarde hiermee gelijk dat alle voedsel rein is.
Dat mohammed varkensvlees verbood is het bewijs dat hij geen profeet is.


Met deze zin bewijs je weer eens hoe kundig je bent

04-08-2007, 11:59



Citaat door aka_c00lest:
Jezus verklaarde hiermee gelijk dat alle voedsel rein is.
Dat mohammed varkensvlees verbood is het bewijs dat hij geen profeet is.



Dat wie geen profeet is??????????

04-08-2007, 12:21

Citaat door Stargazer:
Beste moslims,

Ik was eigenlijk erg benieuwd wat jullie van het onderstaand stuk tekst vinden. Graag jullie mening hierover.

Matteüs 15:
10 Jezus riep de mensen bij zich. ‘Luister en begrijp mij goed!’ zei hij.

11 ‘Niet wat de mond binnengaat, maakt iemand onrein, maar wat de mond uitkomt, maakt iemand onrein.’

12 Zijn leerlingen kwamen naar hem toe en zeiden: ‘Weet u dat de Farizeeën zich geërgerd hebben toen ze u dat hoorden zeggen?’ Hij antwoordde: ‘Elke plant die

13 mijn hemelse Vader niet geplant heeft, wordt uitgetrokken.

14 Laat ze maar. Het zijn blinden die blinden leiden. En als de ene blinde de andere leidt, vallen ze allebei in een kuil.’

15 Petrus vroeg: ‘Wilt u ons die gelijkenis uitleggen?’

16 ‘Missen ook jullie nog altijd elk inzicht?’ vroeg hij.

17 ‘Begrijp je niet dat alles wat de mond binnengaat, in de buik terechtkomt en op zekere plaats weer wordt afgescheiden?

18 Maar wat de mond uitkomt, komt uit het hart; dat is het wat de mens onrein maakt.

19 Want uit het hart komen slechte gedachten, moord, overspel, ontucht, diefstal, valse verklaringen en lasterpraat.

20 Dat is het wat iemand onrein maakt. Maar het eten met ongewassen handen maakt iemand niet onrein.’

Vriendelijke groet van een christen.


Sorry dat ik dit zo schaamteloos zeg maar.. Dit zou niet helemaal kloppen? Dit is wel erg breed verwoord vind ik. Want dan zou het bijvoorbeeld moeten kunnen om ( ik weet niet hoe het heet oraal of anaal? ) seks via de mond zegmaar.. Sorry ik weet echt niet hoe ik het anders moet zeggen, maar dat moet dan ook kunnen en dan zou je ook je reinheid behouden? In de bijbel staat dat er geen sprake is van seks voor het huwelijk als je je reinheid wilt behouden.

In die tijd klopte dat gewoon ik ben het ermee eens als het in die tijd zo zou zijn, maar toen was de vers nog niet geopenbaard waarin wij geen alcohol mogen benuttigen.

04-08-2007, 12:22

Citaat door _Faith_:
Dat wie geen profeet is??????????


Hij bedoelt dat Mohamed vzmh geen profeet zou zijn stagfiroellah al3adiem!

04-08-2007, 13:26
Asalamou alikoem rahmatoellah wabaraktuh



beste broeders en zusters het is onze plicht om Islam goed te vertellen etc maar deze mannen willen het niet weten zoals Allah subhanahu wa ta3laa al zegt bij zulke koppigheid en bijzulke lef

Bismillah Rahmani Rahim

Qul jaa ajjuhul kaafiroen
la a'budoe maa ta'budoen
wa laa antum aabidoena maa a'bud
walaa ana aabidum maa abadtum
wa laa antum abidoena maa a'bud
Lukum dienukum wa lijaa dien

04-08-2007, 13:44

Citaat door Stargazer:
11 ‘Niet wat de mond binnengaat, maakt iemand onrein, maar wat de mond uitkomt, maakt iemand onrein.’
20 Dat is het wat iemand onrein maakt. Maar het eten met ongewassen handen maakt iemand niet onrein.’


Heeft Christus hiermee de Joodse voedselwetten volledig afgeschaft, of gaat het hier alleen om het al dan niet wassen van de handen voor het eten?

04-08-2007, 14:11

Citaat door aka_c00lest:
Jezus verklaarde hiermee gelijk dat alle voedsel rein is. Dat mohammed varkensvlees verbood is het bewijs dat hij geen profeet is.
Je gebrek aan enige intellect is wederom gebleken, om dit als bewijs te kunnen laten optreden is een betrouwbare en zorgvuldige passage vereist, verder zal er ergens vermeld moeten staan dat de geboden voor de verscheidene volkeren exact dezelfde zijn. Uiteraard is het 'varkensvlees' onrein, wanneer wij dan logisch gaan redeneren zal het verbod op het consumeren hiervan eerder getuigen van accuratie dan een gebod dat dit toestaat.

04-08-2007, 14:12

Citaat door aka_c00lest:
Jezus verklaarde hiermee gelijk dat alle voedsel rein is.
Dat mohammed varkensvlees verbood is het bewijs dat hij geen profeet is.




05-08-2007, 12:43

Citaat door elmekteb:
Hij bedoelt dat Mohamed vzmh geen profeet zou zijn stagfiroellah al3adiem!



05-08-2007, 12:47



Citaat door aka_c00lest:
Jezus verklaarde hiermee gelijk dat alle voedsel rein is.
Dat mohammed varkensvlees verbood is het bewijs dat hij geen profeet is.


Mohammed (vzmh) heeft het niet verboden maar God/Allah deed dat!

En het is toch zo dat de mens aan het afdwalen was en daarom kwam Mohammed (vzmh) en werd de Koran geopenbaard zodoende kwamen en weer nieuwe, andere, strengere, etc "regeltjes" bij. Tog??

Of heb ik het mis?

Mohammed (vzmh) word zelfs al aangekondigd in de Bijbel hoor...

05-08-2007, 13:07

Citaat door aka_c00lest:
Jezus verklaarde hiermee gelijk dat alle voedsel rein is.
Dat mohammed varkensvlees verbood is het bewijs dat hij geen profeet is.



Dit is gewoon hilarisch.

05-08-2007, 13:50

Citaat door aka_c00lest:
Nee, mohammed=allah deed dat. Mohammed moest de joden wijsmaken dat hij een profeet was en dat de joden naar hem moesten luisteren. En om zijn beweringen kracht bij te zetten kopieerde hij alles van de joden, zoals het niet eten van varkens. Voor die tijd smulden de arabieren van varkens, ook mohammed.

En mohammed werd niet aangekondigd in de bijbel. Hooguit als valse profeet.


Van WIE moest Mohammed dat dan en met welk doel??

De Joden geloven toch niet eens in Mohammed?????

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8