Bekijk volle/desktop versie : 'Allochtone vrouw heeft een eeuw emancipatie gemist'



30-07-2007, 23:15
Voor mijn stage heb ik meegewerkt aan een website over emancipatie: http://www.durftedenken.nl Een project van de humanistische omroep. Het is een forum site waar videoreacties geplaatst kunnen worden. Wie durft het aan zijn gezicht te laten zien en te reageren op uitspraken als hierboven genoemd? of breng zelf een onderwerp in. Het is ook mogelijk om alleen met tekst te reageren.


http://www.durftedenken.nl/post/?p=110#more-110

30-07-2007, 23:26


Misschien moeten we hippies gaan exporteren naar Allah Akbar landen?

30-07-2007, 23:27
Ik zoek alleen nog een geldschieter.... En een paar hippies.....

30-07-2007, 23:39
hoe weet jij dat ik geitenwollen sokken draag?

30-07-2007, 23:41


Tis wel vreemd. Moslimvrouwen mogen wel hun naam behouden als ze trouwen. Ook mogen hun echtgenoten niet van de bezittingen(landgoed, huizen, geld etc.) van hun vrouwen profiteren.

En toch lopen ze een eeuw achter??

31-07-2007, 00:15

Citaat door Pallas_Athene:
Tis wel vreemd. Moslimvrouwen mogen wel hun naam behouden als ze trouwen. Ook mogen hun echtgenoten niet van de bezittingen(landgoed, huizen, geld etc.) van hun vrouwen profiteren.

En toch lopen ze een eeuw achter??

En welke brave imaam heeft jou deze leugen ingefluisterd? Laat me raden, een talibanner.

31-07-2007, 00:23
De vraag is wat is een geamancipeerde vrouw ??
En is dan de zogenaamde gemancipeerde vrouw wel voor iedereen weggelegd ?

als de Islamitische vrouw 100 jaar aan Emancipatie heeft gemist !

is de zogenaamde gemancipeerde vrouw van nu ! ook dezelfde vrouw als 100 jaar geleden ??

31-07-2007, 00:24

Citaat door Laszlo:
En welke brave imaam heeft jou deze leugen ingefluisterd? Laat me raden, een talibanner.



nee nee niks imam

dit zijn dingen die gewoon binnen de regels van de Islam vallen

niet eromheen draaien, ga maar stukjes lezen m'n brave jong

31-07-2007, 00:56

Citaat door Pallas_Athene:
Tis wel vreemd. Moslimvrouwen mogen wel hun naam behouden als ze trouwen. Ook mogen hun echtgenoten niet van de bezittingen(landgoed, huizen, geld etc.) van hun vrouwen profiteren.

En toch lopen ze een eeuw achter??


1 eeuw???? Zeg maar rustig 14 eeuwen.......

31-07-2007, 01:11

Citaat door Agzenay:
nee nee niks imam

dit zijn dingen die gewoon binnen de regels van de Islam vallen

niet eromheen draaien, ga maar stukjes lezen m'n brave jong

Kom maar met feiten uit de sharia. De islamitiese (lees goddelijke) wetgeving waar de hele islam om draait.

31-07-2007, 06:15

Citaat door Trackthor:
Voor mijn stage heb ik meegewerkt aan een website over emancipatie: http://www.durftedenken.nl Een project van de humanistische omroep. Het is een forum site waar videoreacties geplaatst kunnen worden. Wie durft het aan zijn gezicht te laten zien en te reageren op uitspraken als hierboven genoemd? of breng zelf een onderwerp in. Het is ook mogelijk om alleen met tekst te reageren.


http://www.durftedenken.nl/post/?p=110#more-110


jullie vrouwen bereiken geen ultieme emancipatie wanneer er in het algemeen nog gedacht word dat het zo een typisch "vrouwen-zeik onderwerp" en dat is.

reeds al jaren afgezaagd en hetzelfde verhaaltje.

pim fortuyn riep het al: ga koken............(ik ben liever voor het breien)

31-07-2007, 19:14
En de westerse vrouwen zijn zooooooooooo geëmancipeerd??


Even een paar feitjes op een rijtje over de positie van de Westerse vrouw:


Achterstelling van vrouwen komt anno 2007 nog steeds voor. Mannen en vrouwen hebben verschillende rechten, blijken bepaalde maatregelen ongunstig uit te werken voor vrouwen of hebben vrouwen gewoon een achtergestelde positie.


Bij het toekennen van een achternaam aan een kind heeft de vader een vetorecht. Een gehuwde vrouw kan zonder toestemming van de echtgenoot hun kind niet haar achternaam geven. Dit onderscheid is in strijd met het VN-Vrouwenverdrag.


Omdat de meeste huishoudelijke en gezinstaken voor rekening van vrouwen komen beperkt dat hun kansen op werk dat vergelijkbaar is met het gemiddeldesoort werk van mannen.


Beloningsverschillen tussen mannen en vrouwen zijn deels toe te schrijven verschillen in achtergrond, opleiding en sector. Wanneer deze achtergrondskenmerken worden gecorrigeerd bleek dan in 1997 vrouwen 7 % minder verdienden dan hun mannelijke collega’s.


Voorbeelden uit het dagelijks leven zijn het feit dat vrouwen hun naam niet eerst op gezamenlijke rekeningen mogen vermelden,vrouwen moeten in tegenstelling tot mannen met dezelfde kredietwaardigheid regelmatig iemand tot borg stellen bij het afsluiten van een lening, seksuele intimidatie door huisbazen, zwangere vrouwen krijgen geen hypotheek.



Beste onwetende heren, dat een vrouw in het westen de string in haar bilspleet aan jan en alleman mag laten zien, betekent nog niet dat haar positie evenredig is aan die van de westerse mannen.
Dus eerst nadenken en dan op je toetsenbord rammen...