Bekijk volle/desktop versie : Waarom niet twee vrouwen?

Pagina's : [1] 2 3

10-08-2002, 23:00
Er Volgt nog een vervolg

10-08-2002, 23:02

oh ok... ik wacht vol spanning af... laat het wel goed aflopen hè..??

kiss

11-08-2002, 00:07
En toen????????????????

11-08-2002, 02:17
Alweer een dag zonder jou...
Wat is het heet vandaag... De zon ik word hier niet goed van.

Wat doe ik toch hier in godsnaam, ik wilde helemaal niet eens mee.

Marokko, heden
Maandag 06.30 uur

Wat doen die vrouwen hier..
Al die herrie
Laat me in godsnaam slapen.
Waarom laten ze mensen nou niet met rust. Gewoon door laten slapen.
In NL altijd vroeg wakker worden. Hier vakantie weer vroeg opstaan. Ik haat buren. Als ik later ga trouwen houd ik geen contact met de buren. Ze bezorgen je alleen maar last.

Kareeeeeeeeeeeem Get UP
Hoor ik mijn Nicht roepen, mijn nicht is met ons meegegaan naar marokko. Nou eigenlijk ze weet het niet, maar haar papa heeft de bedoeling haar hier achter te laten tot ze bedaard is.

Selma mijn lieve nicht, laat me nog even een dutje doen.
Nee Kareem, Je moet echt opstaan nu. Tante Alia is er met haar kinderen en de hele mikmak is er.
Mijn God, wat doen ze allemaal hier, geef ze toch wat brood en stuur ze gewoon weg. ksst de deur daar hup.

Nee Kareem, 7shoema.. Wij zijn nette mensen. haha Wij ja, Jij niet Selma. Jij bent een streetgirly.
Ga jij maar lekker rappen meid.

Eenmaal opgestaan, Mijn kamer helemaal leeg alleen 1 bed en het licht. verder niks daar aan de kant nog mijn koffer en mijn tas.
Ik moet ze nog uitpakken....

Eenmaal de deur open van mijn nederige kamer...Kom ik oog in oog met een hele oude dame die me net afschrikt en me bijna een hart aanval bezorgt.
De zon is fel al is het nog zo vroeg.

Ik ben al zeven jaar niet in Marokko geweest en kijk eens zelfs de zon heeft me gemist. O my god.
Wat heeft mijn tante mooie kinderen, leuke dochters heeft u tante zei ik in mijn gedachten..
Hmmm wie is zij daar met die witte shirt.. ze kijkt niet gelukkig zo te zien...

Mijn tante lijkt zo oud, ik heb haar ook al zeven jaren niet gezien.
Mijn ogen proberen contact te leggen met het meisje in het wit...
Haar ogen waarom kijken die neer op de grond?
Is ze verlegen of komt het door al die mensen? Ik ga me opfrissen en ga de deur uit maar net langs haar...dat ik er rillingen aan over houd. Wat is zij mooi..

Kareem blijf bij jezelf dit is vakantie die meiden van hier willen alleen maar papieren. en jij mag niet scharrelen denk eraan. zei mijn verstand. Maar een ander gevoel zegt me totaal iets anders wat ik niet begrijp... is het een andere taal? heb ik een tolk nodig?

De avond nadert, de eerste dag van de vakantie bereikt zijn einde.. Ik heb niks anders gedaan dan aan haar denken. Alleen zij, haar schoonheid en haar ogen die niet gelukkig schenen te zijn. Wat heeft ze?

Eenmaal thuis, na de koffie en de heerlijke koekjes van gelti rhima te hebben genoten.. Loop ik mijn kamer binnen, waarna mijn nicht me als een op hol geslagen kameeltje me volgt. Kareem I missed you. Ik heb je ook gemist Selma.. Het is hier saai Selma ik vind het niks hoor Marokko. Ik ken hier niemand..

En mag ik je iets vragen Selma?
Selma: ''zeg het maar lieverd''
Wie is dat ene meisje dat in het wit was gekleed?
Selma:''Kareempje toch, dat is je nichtje, dochter van tante alia, ben je haar vergeten? Jullie speelden altijd met elkaar''.
Maar waarom is ze zo ongelukkig?
Wat is er met haar aan de hand?
Selma:''Ik zal eens kijken wat er met haar is, maar kareem dit is marokko, het is vast niet niks''.

De dagen vliegen voorbij, en ik heb nog steeds niet kunnen horen wat er precies aan de hand is..Een maal buiten, de stad in...Kom ik een oom tegen met wie ik het goed kan vinden om even de stad in te gaan.
Hij leidde me rond opdat ik weet waar en hoe ik lopen moet in deze totaal onbekende stad voor mij.

Het Strand

Donderdag
We gaan met de familie naar het strand..
De hele bende gaat mee, zelfs mijn tante komt hoor ik van Selma.
Dat betekent dat ahlam er ook is, zij met die witte shirt...
Ik herinner me haar naam wel, maar verder niks enkel die ogen van haar en haar schoonheid.
Lichtbruine stijle haren, groene ogen licht getint tedere handen. een mooie vorm dat je haar een hapje noemt.

Wat denk ik veel aan haar...

Eenmaal aangestrand zeg maar bij het strand.
De drukte veel mensen, iedereen lacht en speelt de een springt, de ander zwemt aan een stuk door met de zin spanje te bereiken. Hoe gek kun je zijn?

Met mijn licht getinte huid, die ik heb opgemaakt in nederland, pak ik mijn doek en een parasol en ga lekker mijn gang ietsje verder dan de rest. Ik lig op het zand dat net zijde lijkt voor mij. Komt het door mijn verlangen naar Haar?

De discman houdt me wel bezig zeg ik in mezelf. Terwijl ik naar cheb hasni luister en de zon me masseert met haar stralingen, Ik droom helemaal weg. Waar weet ik niet. Ik weet alleen dat zij steeds in mijn dromen voorkwam.

Give me some motivatie...
dan kan ik verder schrijven...

Alleen dan Komt er een Vervolg

Liefs
Emir
(S)

11-08-2002, 12:53

WAT EEN PRACHTVERHAAL...JE HEBT TALENT JONGEN!!

GA ALSJEBLIEFT VERDER!!

OOIT GEDACHT OM EENS EEN BOEK TE GAAN SCHRIJVEN?

MET SMART EN KLOPPEND HART WACHT IK HIER OP EEN VERVOLG VAN DIT ADEMBENEMENDE STUK!!!

11-08-2002, 16:04
JaAaAAa je moet veder gaan!!!

=XxXXx= van:You KNOw WHO!!!

11-08-2002, 20:01
2. De Kennismaking

Weg van de bewoonde wereld, genietend van het warme weer..weg dromen van Ahlem mijn nicht die mijn gedachten gekoloniseerd heeft.
Het wordt nogal donker hier..
Er staat iemand voor mijn uitzicht...
Het is zij, mijn nicht eh... Ahlem...

Ik kan niet zo blijven liggen. Opstaan snel, zeg ik in mezelf. Salam zegt Ahlem tegen me, de manier waarop ze dat zegt. Ze heeft een mooie stem zo zacht en spontaan dat ze is om mij te groeten. Ik dacht dat ze verdrietig was.
Haar lach, alleen haar ogen die liegen niet, er is iets aan de hand, maar ik weet mijn god niet wat er speelt.

13-08-2002, 07:35
Hoe is het met je Kareem? Wat ben je volwassen geworden. Dat bracht me zeg maar in verlegenheid. Jij ook Ahlem, je bent een jonge dame geworden.. rijp voor het huwelijk lachte ik, maar ik zag dat ze al bloosde en tegelijkertijd rode ogen kreeg waardoor ze ook naar de grond keek.
Is er iets Ahlem? heb ik soms iets verkeerds gezegd?
Nee, Kareem, Sorry dat ligt gewoon aan mij. Het komt niet door jou.
Zullen we even een stukje lopen zei ik, Ze stemde erin toe.
Waarna we langs mijn ouders gingen en die van haar... De kinderen ons proberen te achtervolgen na een mum van tijd, zijn we hen nog kwijt geraakt. zodat we rustig ons pad kunnen gaan.

De zon scheen, maar gelukkig niet in onze ogen maar onze rug..
Het pad oplopend...
Een kortlopend frisse winde dat van tijd tot tijd ons komt begroeten tegen onze net getinte huid.
Wat ben je stil Ahlem?
Ik ben je neef meid, je kunt me alles vertellen we zijn tenslotte familie.
En weet, ik zwijg als het graf.
Er is niets Kareem, niets waar jij je zorgen om hoeft te maken.
Maar Ahlem, ik kan het niet aanzien dat jij zo ongelukkig bent. Ik kan het zien in jouw ogen.

Weet je wat Kareem? Ik vertel het je nog wel, maar niet nu...Laat me even genieten van dit moment dat ik met je deel...
Ik heb je al heel lang niet gezien, en ik voel me al goed op mijn gemak.
Praat maar gerust door, als ik je lieve stem maar hoor.
Terwijl ze dat zei, kreeg ik kippenvel op mijn huid, dat had ik al door dat frisse windje, maar door haar woorden werd dit heviger....

13-08-2002, 10:16
Hoi hoi,

Dank je wel
Ik ben te moe om eraan verder te gaan.
Ik heb in de avond en in de nacht meer inspiratie.

Maar dank je wel

Liefs
Emir
(S)

13-08-2002, 10:35
Bifara7in Oua Sourour

Graag gedaan.

Liefs

13-08-2002, 11:58
hoi emir,

je bent toch nu online waarom kan je dan nu niet een vervolg schrijven.
ik vind het echt een mooie vehaal. PLEASSE GA VANDAAG NOG VERDER!!!!! JE HEBT ECHT TALENT JONGEN.

13-08-2002, 17:08
3. De markt

Weer een dag voorbij...
Alleen ben ik nu wat wijzer...Ik geloof dat Ahlem me wel ziet zitten.
Ahlem woont net ietsje buiten de stad.

Vandaag is de markt in de stad.
Ik ga met mijn oom mee... De drukt, de mensen... De straten...
Ik ben zo verbrand van de zon ik kan amper mijn benen en handen bewegen... Met een Een marineblauwe short aan, een witte shirt met een hartje als afbeelding erop. Mijn haar in de stekels dit keer..

Mijn oom me van alles vertellen, maar de grootste helft komt weer het andere oor uit.
Net dacht ik even dat ik Ahlem zag.
Ja wel het is zij, een glimlach verscheen rondom mijn mond. Ik zie haar weer.. is het een toeval?

Snel verzin ik wat om mijn oom te ontglippen.. na een mum van tijd is het me toch gelukt om het prinsesje te mogen wederzien.
Ik kijk haar aan, ze staart terug. Haar ogen stralen dit keer.. Komt het door mij vraag ik me af. Ineens voor ik haar iets durf te zeggen. Verschijnt er een man uit het niets. Een man om niet aan te zien, eerst dacht ik dat het zomaar iemand was.
Salam Kareem, 3alaykoum salam Ahlem, zei ik. Maar voor ik het wist om nog te vragen hoe het met haar gaat... Trok deze man haar met zich mee.. Ik wilde net achter hun aan lopen om haar te redden van dit monster.. totdat ik zag dat ze schudde met haar hoofd en en maar ogen knipperde alsof ze bedoelde dat ik het zo moest laten...

Ik rende naar mijn oom toe, en vroeg wie die man is die bij Ahlem zat..
Mijn oom wist gelijk waar ik het over had. Jonge, dat is haar aanstaande echtgenoot.. Ik schrok hiervan.. Nee Nee dat kan niet.. Zij kan toch niet met dat monster trouwen? Dat is een beest, zonder respect hij trok haar zomaar met zich mee zonder enig woord of gebaar. Hij behandelt haar als vuil.
Hoe kan ze nou met hem trouwen?

13-08-2002, 17:47

Thuis aangekomen.. helemaal in de war, Ik begrijp het niet..Hoe kan ze nou uitgehuwelijkt zijn? Dat bestaat toch niet meer en al helemaal niet in onze familie.
Al niet van het eten dat door mama is bereid genoten, ook niet van de koffie en alle andere lekkernijen.
Niet dat ik het niet mis.. is wel fijn.
Maar mijn eetlust is gekwetst zeg maar.

Als ik haar broer was, had ik dat monster kunnen leren. Kan het zijn dat ze wat in hem ziet? Wat zou ze zien in hem? Geld? Ze komt zelf uit Belgie en hier op vakantie, kan het zijn dat het om papieren gaat?
Dat beest is al stukken ouder... in mijn ogen lijkt wel het beest van lochness.

4. De dierentuin

Dit keer samen met Selma wij met zijn tweeen.
Met een ijsje in haar hand dat ze met haar rode tong nuttigt
En haar hand het vasthoudend alsof ze een baby omhelst.
Terwijl we beide naar de vogeltjes kijken en de aapjes die wij ook na doen. Zij mij aankijkend en weer terug naar de grond alsof ze bloost. Terwijl ik dat amper kan zien. doordat ze lekker bruin is geworden van het zonnetje.
Selma, wist je dat Ahlem gaat trouwen met een monster?
Selma: ''ja, Kareem dyeli dat wist ik gisteren, dat zei oom abdel 3ali.
Oom abdel 3ali is de oom met wie ik altijd omga. Mijn begeleider zeg maar.

Selma: ''Kareem, mag ik je een vraag stellen?'', heb je soms een oogje op Ahlem?''

13-08-2002, 18:10
Is een prachtig verhaal, ik leef helemaal mee.
Schrijf verder zou ik zeggen zonder pauzes of wat dan ook.

15-08-2002, 13:47
....Waarom vraag je me dat? Ze is mijn nicht meer niet, Ik mag me toch wel zorgen maken om mijn eigen nicht. Rustig, rustig voel je je niet zo aangevallen..halloooo ik ben het maar Selma. Mann wat voel jij je snel opgefokt zeg. Zo ken ik jou niet Kareem. Gisteren heb je me niet eens begroet thuis. Je liep zo naar je kamer zonder een woord tegen me te zeggen.
Ik heb het gevoel dat je me van je afduwt, klopt dat?
''Nee, ''dat klopt niet, ik wijs jou helemaal niet af'', ik had mijn dagje niet.
En nu? nu heb je zeker ook niet je dag je he? Sorry hoor, maar ik hou me bij mijn eerste gedachte. Je wilt gewoon je eigen weg. En weet je wat? Ga maar... ik ga terug naar huis, ik ken je zo niet... als je weer de oude bent, kom dan weer terug.

Mij vertellen dat ik snel opgefokt ben, terwijl jij zo snel boos wordt dat je het hazenpad neemt. Jaaaa hoor.
Oke Selma luister, ik ga het je vertellen... JA IK HEB EEN OOGJE OP AHLEM, maar dat maakt toch niet uit want ze gaat met dat monster trouwen. Heb je nou je zin gekregen Selma?

Ik zag het gezicht van Selma erg lang worden, terwijl ze me op de schouder tikte als teken van: kop op jongen, er is meer in het leven, komt wel goed....

Pagina's : [1] 2 3