Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Houdbaarheid van parfum?



29-07-2007, 22:35
Wie weet hoe lang parfum houdbaar blijft? Ik heb namelijk nog zelfs flesjes van 4 jaar geleden liggen. Kwas vroeger egt een parfumverslaafde.. .

29-07-2007, 22:40


Terug van een succesvolle shoppingtour kom je terug met een nieuw parfum, een parfum dat precies bij je past en waarvan je een lange tijd plezier van zult hebben.

Maar wat als het parfum na een tijdje niet meer zo lekker ruikt, je uitslag geeft of zelfs een andere kleur krijgt. Dan is het parfum aan het bederven.

Parfum is in het algemeen 1 tot 2 jaar houdbaar dit is afhankelijk van het merk/type parfum het kan dus zijn dat een parfum ouder is dan 2 jaar en nog super ruikt maar het kan ook zijn dat je het parfum een aantal maanden hebt en dat het begint te bederven je weet immers ook nooit hoe lang het parfum in de winkel heeft gestaan.

Maar heb je nou het langst plezier van je geurtjes? Door ze op de juiste manier te bewaren!!! Het beste is om al die mooie flesjes in het doosje te laten en ze dan in een donkere kast in een koele (slaap)kamer te bewaren.

Voor degenen die liever de flesjes op de toilettafel heeft staan (omdat ze vaak te mooi zijn om ze weg te stoppen) en het ook niet erg praktisch vind om ze iedere keer uit het doosje te moeten halen voor gebruik kan het beste het geurtje dat het meest gebruikt wordt op een plek bewaren waar het niet te warm is.

De slechtste manier om parfum te bewaren is de badkamer, warmte en vochtigheid doen een geur niet ten goede.

Er zijn een aantal factoren die de houdbaarheid beïnvloeden, een spray flacon blijft langer houdbaar dan een flacon met een opening omdat een spray flacon minder tot geen contact maakt met de huid. Het percentage alcohol in het parfum zorgt ook voor langere houdbaarheid, een eau de toilette en een eau de cologne blijven langer houdbaar dan een eau de parfum.

Je gebruikt voor iedere gelegenheid een ander geurtje, en je parfum verzameling lijkt een beetje op die van in een parfumerie?? Koop dan liever kleine flesjes van 30ml of minder. Zo zijn ze meestal al opgebruikt voordat ze kunnen bederven.

Zo kort! Dat betekent dat ik de helft van me parfumflessen als toiletspray kan gebruiken.

29-07-2007, 22:42
Heb je ze opgedaan? Ruiken ze op je huid nog oke? Want misschien als je ze netjes in het donker hebt bewaard dat ze nog wel goed zijn.. Ik heb er nog ongeveer 20 staan dus ik hoop dat ze langer meegaan dan 2 jaar

29-07-2007, 23:06

Citaat door LaVieEnRose:
Heb je ze opgedaan? Ruiken ze op je huid nog oke? Want misschien als je ze netjes in het donker hebt bewaard dat ze nog wel goed zijn.. Ik heb er nog ongeveer 20 staan dus ik hoop dat ze langer meegaan dan 2 jaar


Ze ruiken nog wel oke. Maar ik wil ze niet op doen.. Ze ruiken te sterk.. Vroeger ging ik echt uit op merk en wat het sterkst ruikte...

29-07-2007, 23:12


Gooit het dan weg en koop een nieuwe lading

30-07-2007, 13:09
Ik heb parfum wel een jaar of 4 gehad. Ik merkte niks in verschil met reuk. Hij rook nog altijd heerlijk.