Bekijk volle/desktop versie : Islam ***Islamitische Gedichten zijn bij mijn altijd welkom dus stop hier in***



29-07-2007, 14:09
Islamitische gedichten zijn bij mij welkom bij mijn kan je alles kwijt

19-09-2007, 15:07


50 keer bekeken en geen eentje die hier wat plaats voor haar!

19-09-2007, 16:56
Salaam a3leykom warahmatollah wabarakatuhu

Ik heb alleen een paar uitspraken , is dat ook goeddd ?

19-09-2007, 17:27

Citaat door lelemariiam:
Salaam a3leykom warahmatollah wabarakatuhu

Ik heb alleen een paar uitspraken , is dat ook goeddd ?





Is ook goed hoor

Als er maar iets staat!

19-09-2007, 17:29


Islamitische uitspraken:

-De Profeet Muhammad heeft gezegd, 'Allah is meer tevreden met het berouw van een dienaar van Hem dan een van jullie zou zijn als hij zijn kameel in een dorre woestijn zou kwijtraken, en hem dan plotseling zou vinden'. [Overgeleverd door Boechari, Moslim].


- De Profeet {sws} heeft gezegd: "Geen moslim lijdt aan iets,
een prik van een doorn of erger,
of God wist daardoor zonden van hem uit, en zijn zonden vallen van hem af zoals de bladeren van de bomen vallen." (Sahieh al Boecharie)

- Het eerste huis van een moslim vrouw, is die van haar vader, Dan komt het huis van haar man, En dan het Koningkrijk van Allah

-Koran: 5:83- En wanneer zij horen wat aan de Boodschapper geopenbaard is, zie jij hun ogen van de tranen overvloeien, omdat zij de Waarheid herkennen. Zij zeggen:"Onze Heer wij geloven, schrijf ons dus op bij de getuigen."

--''Mijn Heer, bouw voor mij een huis aan Uw zijde in het paradijs''
(Soerat At Tahrim)

-''Gedenk mij daarom en ik zal u gedenken''
( Al Baqara 2: 152)

-Als men wist wat het gebed ons kon geven, dan ging ieder op zijn knieen door het leven.....

-"Wat kunnen mijn vijanden mij aandoen? Mijn Paradijs ligt in mijn hart, het gaat met mij mee waar ik ook heenga. Mij in de gevangenis gooien is slechts een afzondering, mij uit het land gooien is een reis (op de weg van Allaah) en mij doodmaken is martelaarschap". (Ibn Taymyah).

-"Wie het graf intreedt zonder voorbereiden met goede daden, is zoals iemand die het oceaan wilt oversteken zonder een boot". (Abu Bakr).

-Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben.
Alle mensen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten.
Alle mensen die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn.
En zij die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid.

(Imam Shafi).


-"Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel)". (Imam Malik).

-"De tong van een wijze is achter zijn hart, en de hart van een dwaas is achter zijn tong". (Imam Ali).

-"Degene van wie ik het meest hou, is degene die mij op mijn fouten aanwijst". (Omar ibn Khattab).

-"Wees hard tegen jezelf, maar makkelijk tegen anderen". (Imam Shafi).

-"Kennis ('ilm) is het licht (noer) van Allah en zal niet gegeven worden aan zondaars

-"Geen woorden worden geacepteerd zonder daden, en geen woorden en daden worden geacepteerd zonder intenties, en geen woorden, daden en intenties worden geacepteerd, zolang ze niet overeen komen met de Sunnah". (Sufyan Ath Tawri).

-"Ik heb mensen ontmoet, in wien's ogen de wereld minder waarde had dan het stof waarop jullie lopen". (Al Fudayl Ibn Iyaad).

-"Ga niet niks zitten doen, want waarlijk, de dood is op zoek naar je!" (Al Hassan Al Basri).

-"Een traan gelaten uit vrees voor Allaah, kan een oceaan van vuur doven".

--"Een eerlijke persoon is degene die zijn goede daden verbergt, net zoals hij zijn zonden verbergt". (Ya'quub Al Makhuf).

-Allahumma la sahla illama ja-'altahu sahla wa anta taj 'aloe al hazana etha shi'ta sahla

Oh Allah! Niets is makkelijk, behalve hetgeen dat U vermakkelijkt heeft. Als U wilt, kunt u het ingewikkelde vermakkelijken.

19-09-2007, 17:35
hier zijn ze.

19-09-2007, 17:55

Citaat door lelemariiam:
hier zijn ze.




mashallah meid
thx voor het plaatsen
dikke kus van me mwah xxxxxxxxx

19-09-2007, 18:29

Citaat door mezianaa:
mashallah meid
thx voor het plaatsen
dikke kus van me mwah xxxxxxxxx

graag gedaan

22-09-2007, 12:24
Ik ga eens kijken of ikng iets heb

Kga zo wat plaatsen..

22-09-2007, 12:31
Ik heb ng iets goeds egvonden het is niet ehct een gedicht maar wel de moeite waard om te lezen..




Daar was ik dan!

Nu ik weer even zag dat het over mijn geloof ging klikte ik weg, omdat het over mijn geloof ging.
Daar ging ik weer!

Het leven was voor mij een normaal iets. ALhet eten en mijn gezondheid was voor mij gewoon normaal. Alles wat ik zag zoals, de maan, zon de sterren was normaal.
De islaam daar was ik mee opgegroeid. En nu ben ik vol in de groei van mijn leven. Alsof het gratis was gegeven.

Daar was ik dan!

Ik was slechts een puntje die nu gegroeid is tot een mens. En nu doe ik alsof ik tot alles tot stand hed gebracht...

Daar was ik dan!

Ik vond mezelf zo geweldig, maar was vergeten dat het leven was gegeven voor een bepaalde tijd, maar dat was ik vergeten. Ik maakte nooit kennis met de dood, want die ontvluchte ik dag en nacht. Ik had nooit rekening gehouden met mijn dood en mijn graf, want tsjaa mijn wereldse leven volbracht al mijn wensen met de Shaytaan.

Elke keer kwam hij weer de vervloekte shaytaan en ik vroeg hem steeds meer dounia kom maar op! TErwijl hij de vervloekte shaytaan een blok om mij heen zette en mij gebruikte als een speelbal liet ik dit toe... Zonder hier tegen te werken inmezelf!


Daar was ik dan!

Zonder enige medelijden en veel koppigheid werd ik telkens gewaarschuwd door mijn ouders, familie en vrienden die wel iets deden voor het geloof, maar koelbloedig wendde ik mij ervan af. Waarom? Ik dacht dat ik lang te leven had, en tenslotte was de wereld voor mij een Paradijs.

Daar was ik dan!

Elke dag in uit leefde ik met muziek, dit was mijn leven. De discotheken vulde ik met alle liefde en respect voor de muziek, maar voor mijn geloof was ik nergens te vinden... Ik bleef volhouden dat muziek niet zo schadelijk was, ik deed een test en ik kwam erachter dat ik duizende liedjes uit mijn hoofd kon duizenden Shaytaan teksten!!! Ik bleef erom lachen netzoals de shaytaan het nu doet!! Heerlijk vind die dat, wanneer ik ongehoorzaam ben aan mijn HEer!!

Daar was ik dan!

Ik dacht dat ik zo lang leefde terwijl Allah mij liet weten in de Qoraan wat het gelukkige leven was en dat was HEm hem te volgen, maar ik wist het beter dus maakte ik een eigen pad. Soms volgde ik ook bepaalde modellen en muziekanten, daarom hield ikvan hun en kleedde ik mezelf als hun.

TErwijl ik de profeet MOh'ammed vrede zij met hem was vergeten hoe geweldig hij was !!!
Telkens weer voelde ik mijn hard als een stuk steen en er kwam alleen maar woede. Ik kon geen toevlucht zoeken bij mijn Heer, want die was ik vergeten dus zocht ik het maar in de discotheken en in het ronddwalen in de steden.

Daar was ik dan!

Ik was vergeten dat alles, maar ook alles medemogelijk is gemaakt door mijn Heer. MIjn voeding, eten, lucht, adem, gevoel, geluk, leven, groeien, werk, school, geld, sport had ik te danken aan mijn Heer, maar ik vergat Hem doo rslechts 5 x 5 minuten op een dag Hem te denken.

Daar was ik dan!

Ik spendeerde mijn tijd, in de modewereld, muziek en met de OV rondreizen. Tot heden vond ik mijn rust niet, omdat daar mijn beloning niet in zat.
Mijn hasanaats liet ik voorbij lopen, doordat ik mijn gerust maakte! De tijd vloog voorbij terwijl ik plezier had met al mijn vriendinnen, maar niemand gedacht elkaar om Allah te gedenken.

Zelfs het woord Allah kwam maar zelden op een dag voor me, terwijl Hij (Allah) mij het leven elke dag keer op keer gaf.

De dag der Opstanding ik wist dat hij er was en ik wist dat deze zeer uitputtend zal zijn wanneer alle mensen bijeen worden geroepen, maarja 50.000 dat deze dag duurde.... het deed me niets....

Allah wilt het beste voor Zijn dienaren, maar ja ik wou het liefst het slechte voor mezelf en dat is de pad van de Shaytaan volgen.
tElkens wanneer ik in bed lag voelde ik me slecht, waarom omdat ik me heb afgekeerd van het gebed. Dus zette ik maar snel mijn mp3 vol met muziek, maar het werd alleen maar erger!!

Telkens wanneer iemand mij netjes en vriendelijk vroeg kom mee mijn geliefde broeder en zuster we gaan wat over geloof praten, ik weigerde omdat ik het te druk had met mijn eigen leven. Terwijl jouw leven gegeven was door Jouw HEer, daarom voelde ik me schuldig...

Daar was ik dan!

Telkens vloog de tijd voorbij. Ik was tenslotte nog in de bloei van me leven en ik hield geen rekening met mijn dood, terwijl deze op een dag toch zal komen en mij zal komen halen!!!

Toen ik mijn laatste adem uithapte schrok ik al toen ik de Engel des Doods, zag ik hield geen rekening met hem!!

De mensen,
Ze waste mij 3 maal en wikkelde mij in een kleed , daar lag ik dan!!!
Ze namen mij mee naar de moskee en namen voor mij even de tijd om het dodengebed te verrichten, daar ging ik dan!!!

Ik ging naa rmijn vader land, en ze maakte een graf voor mij klaar. Wat enkele meters in beslag bedroeg.
Ze legde mij koelbloedig neer, huilde even en vertrokken,

Daar was ik dan!!

Stom en verbaasd waarom ik deze kans had misgelopen om al die Hasanaats te verdienen om slechts mijn Heer te gedenken, zodat Hij de Almachtige mij niet zou vergeten.

Daar was ik dan!!!

NU was ik een vijand!

Ik hoorde de voetstappen van mijn geliefde familie weglopen, huilende het werd donker

Daar was ik dan!!!

In een wit kleed en donkerheid. Er was geen wereld meer te bekennen, geen geld te zien en geen x5 te horen. Mijn schoonheid was verdwenen, want de maden kwamen te voorschijn.

Ik geloof je niet, word er geroepen. Durft er iemand te zeggen da thij niet zal sterven?

Durft er iemand te schreeuwen dat hij niet zal belanden in een graf. Neem een bezoek naar een graf en zie!

Daar was ik dan!!!

HEt gebed, het gebed, het gebed wat de profeet vrede zij met hem nog voor zijn dood zei probeerde hij ons nog te waarschuwen om deze niet lostelaten.

Daar was ik dan, ik was het vergeten....

Sobhana Allah!!!

NU is het tijd!

TIjd voor wat?

Om terug tekeren.

Naar wie?

naar Allah subhana wata3ala

08-07-2008, 19:17
Masha Allah!

08-07-2008, 19:18
Wejow al 177 keer gekeken e maar 7 reacties das nj goed hé zied zied!!