Bekijk volle/desktop versie : Kruispunten!!!!!!!!!!



28-07-2007, 13:50
Weten jullie mischien hoe je moet Anticiperen, als je de Kruispunt tegen komt. Waar moet je eerst opletten. en wat moet je precies doen.?????

14-08-2007, 00:17



Citaat door islam-4_Everboy:
Weten jullie mischien hoe je moet Anticiperen, als je de Kruispunt tegen komt. Waar moet je eerst opletten. en wat moet je precies doen.?????

zodra je een kruispunt tegenkomt ga je als eerst recht kijken en dan links als het veilig is ga je oversteken en al shet niet veilig is geef je rechts voorrang en dan steek je over. en je kan het beste terug schakelen naar 2 kan je alles op je gemak bekijken of het wel veilig is.

veel succes.

14-08-2007, 00:35
Idd. Voordat je komt aanrijden, al beginnen te kijken. Bij een kruispunt altijd in zijn twee naderen. Wat ik dan had geleerd is altijd zo te kijken: Links-Voor-Rechts. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke kruispunt. Bij voorrangskruispunten, moet je dus aan al het verkeer voorang geven. Bij gelijkwaardige kruispunten, hebben voertuigen van rechts voorang etc, maar die regels ken je wel neem ik aan..

Maaruh, anticiperen is vooruit denken en de situatie kunnen inschatten. Heel belangrijk bij anticiperen, is dat sommige bestuurders je bijvoorbeeld voorrang gaan geven, terwijl je dat niet hebt. Zo kunnen er soms rare situaties ontstaan...Of sterker nog, bestuurders jou GEEN voorrang geven, terwijl je dat wel hebt. Ik ben hierdoor mijn eerste keer gezakt. Ik kreeg geen voorrang van een auto, waardoor mijn examinator voor mij moest uitwijken (stuur). Dat is echt balen! Dus anticiperen is erg belangrijk!!