Bekijk volle/desktop versie : Inleiden...



26-07-2007, 10:47
Doet dat meer pijn dan een normale bevalling?? Vertel je ervaringen........

26-07-2007, 10:59


mijn eerste bevalling was ingeleid ik wist niet wat mij te verwachten stond.
de weeen waren zo pijnlijk en kort achter elkaar dat je niet eventjes kon rusten.
heb toen maar een epudirale gevraagt na 2 uurtjes ben ik bevallen.
Was toen geknipt geweest had aambeien en had en infectie opgelopen.
Ik kon toen moelijk stappen had zo een pijn.
Toen dacht ik nooit meer kinderen.

EEN JAAR LATER dus 7 weken geleden.
kreeg in pijn precies of ik mijn regels had.
ik wist niet dat het weeen waren

26-07-2007, 11:52
Ik ben zo van plan om naar het ziekenhuis te gaan en te vragen of ze me willen inleiden met epiduraal, ik ben zo emotioneel, krijg telkens valse weeen, het mag nu echt komen

26-07-2007, 12:14
Net als het aantal epidurale anastheisieën en keizerzsneden, blijft ook het aantal ingeleide bevallingen steeds toenemen. Toch is het in een normale situatie zonder speciale problemen niet aan de arts om de bevalling in te leiden maar.. aan de baby. Want het is nog altijd hij die daar het best over beslist. Risico's van een ingeide bevalling: frequenter gebruik van de verlostang, hogere intenstiteit van contracties die ook pijnlijker zijn, zeer traumatiserend voor een baby die nog niet klaar was om geboren te worden (vóór het einde vd zwangerschap), baby kan meer lijden onder te intensiteit vd arbeid.

Zolang dat er geen complicaties zijn voor jou en/of de baby als je overtijd bent, laat de natuur z'n gang gaan. Je mag 2 weken overtijd zijn. Sommige gynaecologen zeggen 1 week..

26-07-2007, 12:16


ik heb maar 1 bevalling gehad, ingeleid, ook 3 weken voorweeen, k kan dus niet vergelijken, maar in totaal (dus vanaf infuus) duurde het 8 uurtjes, met knip, het moeljkste was toen de weeen snel achter elkaar kwamen, k heb toen om pijnstilling gevraagd, pethadine, daarna was het wel draagelijk, ik heb het niet als een zware bevalling ervaren

26-07-2007, 12:20

Citaat door Rasheedah:


Zolang dat er geen complicaties zijn voor jou en/of de baby als je overtijd bent, laat de natuur z'n gang gaan. Je mag 2 weken overtijd zijn. Sommige gynaecologen zeggen 1 week..




Daar ben ik het zeker weten mee eens!


k had wel een medische reden....


moet er wel bij zeggen dat het bij mij om een 2-ling gaat, de eerste deed het goed, maar de tweede heeft echt geleden....