Bekijk volle/desktop versie : Hoe gaat dit in werking? ik snap het niet meer



Pagina's : [1] 2

25-07-2007, 19:12
[Als je wilt trouwen moet je toch iemand goed kennen voor dat je dat doet.. maar het is toch haram als je met een jongen omgaat?(allahou3alam.)]

ik ben helemaal de weg kwijt.


25-07-2007, 19:20


nee echt ik ben helemaal door de war?

25-07-2007, 19:20
úp mensen ik MOET het weten ... reageer !

25-07-2007, 19:21

Citaat door kiek:
[Als je wilt trouwen moet je toch iemand goed kennen voor dat je dat doet.. maar het is toch haram als je met een jongen omgaat?(allahou3alam.)]

ik ben helemaal de weg kwijt.


Je moet hem niet eerst goed kennen, je kan dat ook als jullie getrouwd zijn en dat kan meevallen of tegenvallen.
Of door andere mensen dingen te weten komen over hem is ook een vorm van 'kennen' , via zussen ofzo... allah ou hlem.
verder weet ik het ook niet

25-07-2007, 19:25



Citaat door miss_sophia:
Je moet hem niet eerst goed kennen, je kan dat ook als jullie getrouwd zijn en dat kan meevallen of tegenvallen.
Of door andere mensen dingen te weten komen over hem is ook een vorm van 'kennen' , via zussen ofzo... allah ou hlem.
verder weet ik het ook niet

dat kan maar dan moet je weer scheiden en heb je dat gedoe en dat is niet goed.. nee dat kan de oplossing niet zijn.. toch?

25-07-2007, 19:30

Citaat door kiek:
dat kan maar dan moet je weer scheiden en heb je dat gedoe en dat is niet goed.. nee dat kan de oplossing niet zijn.. toch?

hmm... ja dat is dan weer het negatieve , maar moest je nu een echte broeder willen en iemand die weet wat een 'vrouw' is enzo dan hoef je je geen zorgen te maken ookal ken je die niet.

25-07-2007, 19:30

Citaat door Symphatica:
Je mag iemand leren kennen (voordat je het huwelijksbootje instapt). Uiteraard met een Ma7ram.

Wie en wat is een Ma7ram? Zie onderstaande link;

http://app.al-islaam.com/index.php/domain/1/module/cyberimam/action/qanda/qanda/433

Aah ik snap het al .. shoekran voor het plaatsen

25-07-2007, 19:31

Citaat door Symphatica:
Je mag iemand leren kennen (voordat je het huwelijksbootje instapt). Uiteraard met een Ma7ram.

Wie en wat is een Ma7ram? Zie onderstaande link;

http://app.al-islaam.com/index.php/domain/1/module/cyberimam/action/qanda/qanda/433




Allah weet het het beste, idd.

25-07-2007, 19:33
Zouden jullie met iemand kunnen trouwen die je niet 'kent'?

25-07-2007, 19:37

Citaat door miss_sophia:
hmm... ja dat is dan weer het negatieve , maar moest je nu een echte broeder willen en iemand die weet wat een 'vrouw' is enzo dan hoef je je geen zorgen te maken ookal ken je die niet.

daar heb je gelyk in

Citaat door miss_sophia:
Zouden jullie met iemand kunnen trouwen die je niet 'kent'?

ja nu zou ik zeggen van nee, die persoon kan misschien heel kwaadaardig zijn en voorliegen..
maar misschien later wel ik moet toch ooit trouwen

en jy?

25-07-2007, 19:39

Citaat door kiek:
daar heb je gelyk in

ja nu zou ik zeggen van nee, die persoon kan misschien heel kwaadaardig zijn en voorliegen..
maar misschien later wel ik moet toch ooit trouwen

Maar héé je gaat echt wel iets weten van die persoon, en voordat je trouwt is er ook nog een verloving en voordat je verloofd is er ook nog die hand vragen situatie, dus je zal voordat je trouwt zeker en vast toch iets weten, en je trouwt niet de dag na dat je hand is gevraagt dus je hebt wel eventjes tijd om wat te weten te komen en geef de eerste een kans, als je die geen kans geeft dan zul je nooit weten wat je hebt gemist.


Oke en nu ga ik zwijgen want ik bak er niets van

25-07-2007, 19:40

Citaat door SpaanseVlieg:
Als de westerse opvattingen/levenstijl wilt combineren met de islam kan ik me goed voorstellen dat je de weg kwijt raakt.

Oftewel geloof jij in het feit dat alles voorbestemd is, zo ook een eventuele blind-date huwelijk of ben je bereid het risico te nemen om verliefd te worden met alle eventuele gevolgen van dien en dus haram bezig bent?

Het leven is een beproeving.

Daar heb je een punt.. het is een keus en het ligt aanjezelf.

25-07-2007, 19:41


@kiek: ik denk van wel hoor, alles is mekteb.

Gair insh'allah.

25-07-2007, 19:41

Citaat door miss_sophia:
Maar héé je gaat echt wel iets weten van die persoon, en voordat je trouwt is er ook nog een verloving en voordat je verloofd is er ook nog die hand vragen situatie, dus je zal voordat je trouwt zeker en vast toch iets weten, en je trouwt niet de dag na dat je hand is gevraagt dus je hebt wel eventjes tijd om wat te weten te komen en geef de eerste een kans, als je die geen kans geeft dan zul je nooit weten wat je hebt gemist.


Oke en nu ga ik zwijgen want ik bak er niets van

daar zit wat in.. ik moet gewoon afwachten

25-07-2007, 19:42

Citaat door miss_sophia:
@kiek: ik denk van wel hoor, alles is mekteb.

Gair insh'allah.

inchaAllah

Pagina's : [1] 2