Bekijk volle/desktop versie : Iedereen die met auto naar Maroc reist..kom eens hier!



Pagina's : [1] 2

25-07-2007, 00:27
[SIZE="3"]Hoi...ik heb ff jullie hulp nodig, alle informatie wat betreft reizen door Europa (naar Marokko bijv.) is welkom Belangrijkste om te weten is hoe het tegenwoordig zit met (paspoort)controles? Word je aan de grens aangehouden of is dat niet meer zo? Of verschilt dat per grensovergang ofzo? Tijdens de vakantieperiode wordt er dan minder gecontroleerd? Graag even de landen vermelden waar je eventueel aan de grens wordt aangehouden?
Het is belangrijk dus graag ff jullie hullpppp, dankjewel!

Groetjes[/SIZE]

25-07-2007, 22:14


wil je iemand illegaal meesmokkelen

nee hoor lieverd wat wil je weten?

25-07-2007, 22:20

Citaat door ~luna~:
wil je iemand illegaal meesmokkelen

nee hoor lieverd wat wil je weten?



so what...als ik dat van plan zou zijn?
ik wil alleen weten of er tegenwoordig nog gecontroleerd wordt op paspoorten aan de grens tussen landen als frankrijk/belgie/luxemburg/duitsland. en aangezien degenen die naar maroc reizen wel door belgie en frankrijk komen weten ze vast wel hoe het zit

maar ik heb al gehoord dat de grenzen open zijn en je kunt gewoon doorrijden, behalve bij het tol betalen..

25-07-2007, 22:38
jaah klopt

haha dus dat ben je van plan

succes


25-07-2007, 23:01



Citaat door _GawRiya_:

so what...als ik dat van plan zou zijn?
ik wil alleen weten of er tegenwoordig nog gecontroleerd wordt op paspoorten aan de grens tussen landen als frankrijk/belgie/luxemburg/duitsland. en aangezien degenen die naar maroc reizen wel door belgie en frankrijk komen weten ze vast wel hoe het zit

maar ik heb al gehoord dat de grenzen open zijn en je kunt gewoon doorrijden, behalve bij het tol betalen..


Ja dat klopt, zehma onderdeel van de EU, vrije toegang van goederen en mensen.. Maar toch kan het zo zijn dat je aangehouden wordt. Vooral tussen de grens van Belgie en Nederland (douane Hazeldonk) nemen ze vaak steekproeven en kan het zo zijn dat je aangehouden wordt en je paspoorten worden gecontroleerd en je auto. Dat was bij ons een keer het geval. We gingen dan niet naar Marokko, maar naar Frankrijk en waren op weg terug naar Nederland.

25-07-2007, 23:13

Citaat door ~luna~:
jaah klopt

haha dus dat ben je van plan

succes



wie weet
bedankt!

25-07-2007, 23:17

Citaat door Nidaa:
Ja dat klopt, zehma onderdeel van de EU, vrije toegang van goederen en mensen.. Maar toch kan het zo zijn dat je aangehouden wordt. Vooral tussen de grens van Belgie en Nederland (douane Hazeldonk) nemen ze vaak steekproeven en kan het zo zijn dat je aangehouden wordt en je paspoorten worden gecontroleerd en je auto. Dat was bij ons een keer het geval. We gingen dan niet naar Marokko, maar naar Frankrijk en waren op weg terug naar Nederland.



uhmm dat is minder, waar zit die douane Hazeldonk precies?
wie weet of je op een bepaalde manier douanes kan omzeilen? er zijn toch vast wel wegen waar je nooit aangehouden wordt
bedankt voor de info

25-07-2007, 23:33

Citaat door _GawRiya_:

uhmm dat is minder, waar zit die douane Hazeldonk precies?
wie weet of je op een bepaalde manier douanes kan omzeilen? er zijn toch vast wel wegen waar je nooit aangehouden wordt
bedankt voor de info


Die zit precies op de grens van Nederland en Belgie Via Antwerpen of Brussel geloof ik. Hahah als je hem wilt omzeilen, moet je via Zeeland ofzo Belgie binnentreden Meid, ik weet verder niet hoe het zit met die douanes etc, maar Hazeldonk staat bekend om zijn velen steekproeven, als ik het niet mis heb. Wa Allahoe 3lem.

26-07-2007, 13:21

Citaat door Nidaa:
Die zit precies op de grens van Nederland en Belgie Via Antwerpen of Brussel geloof ik. Hahah als je hem wilt omzeilen, moet je via Zeeland ofzo Belgie binnentreden Meid, ik weet verder niet hoe het zit met die douanes etc, maar Hazeldonk staat bekend om zijn velen steekproeven, als ik het niet mis heb. Wa Allahoe 3lem.


ow bedankt..goed om te weten je kan ook via limburg de grens over

27-07-2007, 23:27

Citaat door _GawRiya_:

uhmm dat is minder, waar zit die douane Hazeldonk precies?
wie weet of je op een bepaalde manier douanes kan omzeilen? er zijn toch vast wel wegen waar je nooit aangehouden wordt
bedankt voor de info


ga je drugs smokkelen ofzo

28-07-2007, 00:32

Citaat door Boeloeloe:
ga je drugs smokkelen ofzo


nee

28-07-2007, 15:58
up

oostenrijk en duitsland dan, is daar niet meer kans op controles als je de grens over gaat??

29-07-2007, 13:27



Citaat door _GawRiya_:
[SIZE="3"]Hoi...ik heb ff jullie hulp nodig, alle informatie wat betreft reizen door Europa (naar Marokko bijv.) is welkom Belangrijkste om te weten is hoe het tegenwoordig zit met (paspoort)controles? Word je aan de grens aangehouden of is dat niet meer zo? Of verschilt dat per grensovergang ofzo? Tijdens de vakantieperiode wordt er dan minder gecontroleerd? Graag even de landen vermelden waar je eventueel aan de grens wordt aangehouden?
Het is belangrijk dus graag ff jullie hullpppp, dankjewel!

Groetjes[/SIZE]

uhmm??? alleen spanje/marokko hoor , tuurlijk controleren ze nie in europese unie ,wis je dat nie ???

29-07-2007, 13:32

Citaat door _Ayemma86_:
uhmm??? alleen spanje/marokko hoor , tuurlijk controleren ze nie in europese unie ,wis je dat nie ???


nee niet echt want ben zelf nooit met de auto op reis geweest. ik weet wel dat je over het algemeen gewoon aan een stuk door kunt rijden maar er kunnen toch steekproeven zijn...kijk maar wat Nidaa al zei...

dus volgens jou zijn er NOOIT controles in de EU?

29-07-2007, 13:38
Moehim ik zen ondertussen al terug
Ik ben niet via luxemburg gereden maar via gent ( tis der veel minder druk en je staat niet in de File)

Ik ben nergens grenscontroles tegengekomen ('snachts) enkel oppassen voor flitsers (snelheid)
Ik heb enkel controlen gehad als ik de Boot ben afgereden (heel mn auto oindersteboven geplunderd)

Wat heb je nodig
gewwoon je europese reispas en identiteitskaart en voor de zekerheid Card national van marokko omdat ze deze in MArokko geregeld durven vragen als ze je tegenhouden ( vergeet ook geen smeergeld mee af te geven hah)

moehim veel reisplezier

Pagina's : [1] 2