Bekijk volle/desktop versie : voor de werkende vrouwen met kids !



Pagina's : [1] 2

23-07-2007, 20:13
hai
ik ga in september mijn zoontje naar een kinderopvang brengen .....
omdat ik weer aan het werk ga insahallah .

maar ik vraag me af hoe ik dat moet doen .... want ik weet zeker dat ie dat niet leuk zal vinden , en heel erg gaat huilen daar als ik er niet ben .

ik heb begrepen dat er ook een wenperiode is maar hoe moet ik er dan bij zijn als ik toch moet werken .

hoe hebben jullie dat gedaan?

23-07-2007, 20:24


Ik bracht hem altijd wat eerder, dan bleef ik er nog even bij en ging dan weg. Huilen deed hij toch of ik nu lang bleef of niet. Alleen had ik het gevoel als ik hem op zijn gemak stelde, dat het veel beter voelde (tenminste ik voelde me dan beter!). Hij was dan ook een stuk rustiger.

Naar mate de tijd vorderde wende hij aan de dames daar en op een gegeven moment was het echt alleen zwaaien en tot straks - geen traan!!

23-07-2007, 20:51
Ik ging ook meestal wat eerder en dan speelde ik nog rustig met mijn dochter. In het begin huilde ze vaak, ik belde dan ook iedere dag alleen nu als ik haar breng dan gaat ze mijz elf uitzwaaien. Ze heeft er reuze naar der zin. Het is ff doorbijten in het begin maar ik zie er alleen maar voordelen van.

23-07-2007, 22:33
het lijkt me heel moielyk om mn kind als ik die had dan he daar achter te late...

23-07-2007, 22:48


Salaam Teletubbie,
in het begin zal je kind zeker huilen bij afscheid nemen. Maak je daar geen zorgen om want dat hoort erbij. Na poosje went ie en dan is t over.
Wat beterft wendagen, daar zat ik in t begin ook mee, want dan moest ie halverwege de dag opgehaald worden terwijl ik hele dagen werk. Ik heb toen met de creche-leiding afgesproken dat zijn wendagen in de twee weken voordat ik begon met werken werden gepland. Op deze manier konden we allebei wennen. Praat gewoon met de leiding van de creche en zoek samen naar een oplossing. Als ze vriendelijk zijn dan zullen ze met je meedenken.
Succes meid, Salaam,

23-07-2007, 22:54
in september moet ik mijn 5 maanden oude baby brengen

23-07-2007, 22:55

Citaat door trisinti:
in september moet ik mijn 5 maanden oude baby brengen

kzou da nie doen 5 maanden moet je nog van genieten johh

23-07-2007, 23:16
Ik heb met mijn werkgever hier afspraken over gemaakt, de ochtenden wennen en de middagen haalde ik onze kind op, Ik haalde de dagen wel in anders moet je je vakantie dagen voor op offeren. Het verschilt trouwens erg per kind, onze kind deed het de eerste week zo goed dat wij samen hebben besloten hele dagen te doen. Onze kind ging ook naar de opvang met zes maanden.

23-07-2007, 23:22

Citaat door nadoria_mii:
kzou da nie doen 5 maanden moet je nog van genieten johh



ewa wij hebben niet zo lang zwangerschapsverlof als jullie daar in Belgie

23-07-2007, 23:26

Citaat door trisinti:
ewa wij hebben niet zo lang zwangerschapsverlof als jullie daar in Belgie

woon jy in belgie? in nl 3maanden tog

23-07-2007, 23:28

Citaat door nadoria_mii:
woon jy in belgie? in nl 3maanden tog




ja heb alles opgenomen ook mijn ouderschapsverlof en die is hier maar 13 weken vandaar de 5 maanden

23-07-2007, 23:31

Citaat door trisinti:
ja heb alles opgenomen ook mijn ouderschapsverlof en die is hier maar 13 weken vandaar de 5 maanden



Ik had ook zes maanden, eerst zwangers-/bevallingsverlof (16 weken) en daarna nog ouderschapsverlof en vakantie er achteraan geplakt. Had ik tenminste bijna zes maanden met mijn baby.

23-07-2007, 23:39


ik durf mijn vakantie niet op te vragen..me baas ziet me al aankomen

23-07-2007, 23:45

Citaat door trisinti:
ik durf mijn vakantie niet op te vragen..me baas ziet me al aankomen




Ja daar zijn ze nooit blij mee!
Ik had het heel gewiekst gedaan, vooraf voordat ik mijn zwangerschapsverlof inplande!!!

24-07-2007, 08:49
benjamin gaat sinds mei ook na de opvang. Bij de eerste kdv was he taltijd drama. Nu ben ik van kdv gewisseld en alhamdoelileh hij heeft nog geen een keer om mij gehuild. Zwaait mezelf zelfs uit.

Pagina's : [1] 2