Bekijk volle/desktop versie : koekjes invriezen



Pagina's : [1] 2 3

22-07-2007, 12:19
Ja ben ik weer hoor met een vraag. En nu over koekjes invriezen. Ik heb al gehoord van Ellouisa dat je koekjes gewoon in kunt vriezen. Handig als je bezoek krijgt en even niks in huis hebt. Maar wat ik me dus afvraag welke koekjes je allemaal in kunt vriezen. Bijvoorbeeld koekjes met jam erop of chocola, kun je die ook gewoon invriezen? Of meer alleen de 'blanco' koekjes?

En als je ze uit de vriezer haalt moet je ze dan gewoon laten ontdooien of opwarmen in de oven?


22-07-2007, 12:38


Dit zou ik ook ff niet weten....heb dat nog nooit gedaan, alleen het deeg ingevroren.
Ben benieuwd, zou wel makkelijk zijn!!

22-07-2007, 13:50
Mens als je het antwoord niet weet verpest mijn topic dan niet met je gezwets!!!


he waarom doen de smilies het niet... ik wilde een knipoogje toevoegen hoor!

22-07-2007, 14:08
jajaja, ik zag helemaal niks toen ik het las en de laatste zin heb je ook later toegevoegd haha

22-07-2007, 15:22


Ja ik dacht jij snapt wel dat ik het niet meen maar straks denkt de rest van m.nl dat ik 1 of andere heks ben ofzo.

22-07-2007, 23:00
Maarreh kan iemand mij nog verder helpen met mijn vraag over het invriezen van welke koekjes en hoe ik ze daarna weer eetbaar uit de vriezer krijg?

Ik heb net ongeveer 120 anijskoekjes (recept van Dina) gemaakt en ik heb er een aantal in de vriezer gedaan. Ben benieuwd!

23-07-2007, 10:03
Je kan bijna alles invriezen.
Ik doe koekjes die versiers zijn met chocolade of jam er ook in.
Maar zou bijv. niet die koekjes die je in jam dompelt en daarna in kokos erin doen, dat is te zacht.
Ook koekjes die je in honing dompelt zou ik niet doen. En koekjes die versierd zijn met poedersuikerglazuur zijn ook niet zo geschikt. Je kan ze invriezen zonder dat, ontdooien en dan daarna versieren.
Verder moet je ze in een pedaalemmerzak doen voor je ze erin doet of bijv in een zak en dan in een trommeltje. Laten ontdooien in de zak anders drogen ze uit.
En eventueel even in de oven opwarmen na het ontdooien, dan smaken ze als vers gebakken

Je kan dit ook met cakes en muffins doen en afgebakken broodjes.

23-07-2007, 11:49
Bedankt Ellouisa voor de tips!

Ik had de koekjes gewoon in een bakje gedaan in de vriezer dus ik doe er zo nog even een pendaalemmerzak omheen.

En handig ook met cake en muffins! Ik heb straks een hele vriezer vol met zoetigheden.

23-07-2007, 15:30
klik hier een tip:

bewaren en invriezen

23-07-2007, 16:11

Citaat door Oem_Moussa:
Bedankt Ellouisa voor de tips!

Ik had de koekjes gewoon in een bakje gedaan in de vriezer dus ik doe er zo nog even een pendaalemmerzak omheen.

En handig ook met cake en muffins! Ik heb straks een hele vriezer vol met zoetigheden.


idd, ik doe het ook vaak
Ik heb nu de helft van mn sinaasappelkokoscake ingevroren. Als mn ouders terugkomen van vakantie neem ik m mee naar hun toe

T is jammer dat ik geen grote vriezer heb, anders maakte ik nog meer en vries dan de helft in. Is altijd handig als je weinig tijd hebt.

23-07-2007, 16:48

Citaat door Oem_Moussa:
Maarreh kan iemand mij nog verder helpen met mijn vraag over het invriezen van welke koekjes en hoe ik ze daarna weer eetbaar uit de vriezer krijg?

Ik heb net ongeveer 120 anijskoekjes (recept van Dina) gemaakt en ik heb er een aantal in de vriezer gedaan. Ben benieuwd!


120 koekjes

TbarkAllaaaaaahh knap van je meid, als ik 1 volle bakplaat heb gemaakt heb ik t alweer voor gezien

23-07-2007, 16:49

Citaat door ellouisa:
idd, ik doe het ook vaak
Ik heb nu de helft van mn sinaasappelkokoscake ingevroren. Als mn ouders terugkomen van vakantie neem ik m mee naar hun toe

T is jammer dat ik geen grote vriezer heb, anders maakte ik nog meer en vries dan de helft in. Is altijd handig als je weinig tijd hebt.


Ik heb nog nooit een cake ingevroren , smaakt het nog wel lekker als je t eruit haalt?
Maar ben bang als ik cakes in ga vriezen dat ze er dan nooit meer uitkomen

23-07-2007, 17:13


Een cake invriezen lijkt me juist wel handig. Die dingen zijn altijd zoveel voor ons kleine gezinnetje dus ik maak het niet zo vaak. Terwijl het vaak veel sneller gemaakt is dan koekjes ofzo. Dus als ik de helft in kan vriezen dan zou dat wel ideaal zijn. Ik ga het zeker eens proberen. Maar Ellouisa je zei dat je beter geen koekjes met glazuur ofzo kan invriezen maar op die sinaasappelcake die je net gemaakt heb zit toch ook een glazuur met cocoslaag?

23-07-2007, 23:27

Citaat door gwn_nadoria18:
120 koekjes

TbarkAllaaaaaahh knap van je meid, als ik 1 volle bakplaat heb gemaakt heb ik t alweer voor gezien



Jaja lekker veel he, ik kom woensdag bij d'r langs

23-07-2007, 23:30

Citaat door Oem_Moussa:
Bedankt Ellouisa voor de tips!

Ik had de koekjes gewoon in een bakje gedaan in de vriezer dus ik doe er zo nog even een pendaalemmerzak omheen.

En handig ook met cake en muffins! Ik heb straks een hele vriezer vol met zoetigheden.


Das handig zeg....voor als ik weer langs kom

Sorry haha, moet eigenlijk naar bed, zit je te pesten

Pagina's : [1] 2 3