Bekijk volle/desktop versie : Zwanger En Vasten!!!!!!



21-07-2007, 13:57
salaam wa3likoem,
ik heb een vraag ik ben 6 maande zwanger.
en in de ramadan ben ik 7 maand en half mag ik dan mee vasten???
ik wil graag daliel zien alvast bedankt.
salaam wa3likoem

21-07-2007, 14:01


De stichting El Tawheed zegt dit:
Vrouwen kunnen gedurende hun zwangerschap vasten als hun gezondheid, of die van de baby niet in gevaar komt. Zij mogen de vasten breken maar moeten die later inhalen of voor iedere gemiste dag een arme een maaltijd geven. Dit geldt ook voor de periode dat zij borstvoeding geven.

Ik zou even naar mijn huisarts gaan om te vragen of het de gezondheid van de baby in gevaar brengt.

21-07-2007, 14:07
juist..zo als de zuster zij je moet het gwn inhalen

21-07-2007, 14:09

Citaat door taboeza:
juist..zo als de zuster zij je moet het gwn inhalen

Sorry, ik ben geen zuster. Ik ben een kaffira Alleen weet ik wel veel van de islam

21-07-2007, 14:22


ik was vorige ramadan 8 maanden zwanger en het was te doen ik vind meestal dat het aan de persoon zelf ligt denk je al van te voren dat kan ik niet nou dan gaat je zeker ook niet lukken heb een hekel aan mensen die zielig doen als ze zwanger zijn zo heb ik een schoonzus die nu net zwanger is en ze loopt nu al net alsof ze nu elk moment gaat bevallen zboen noem ik dat maar meid ik hoop dat je gezondheid het je toelaat is wel goed van je als je het kan volhouden succes alvast ermee

21-07-2007, 17:10
oooh het maak niet uit joh doortje..
ik zal zeggen welkom in de islam

21-07-2007, 18:59

Citaat door taboeza:
oooh het maak niet uit joh doortje..
ik zal zeggen welkom in de islam


Shoukran

21-07-2007, 20:23

Citaat door benie-Touzine87:

ik wil graag daliel zien alvast bedankt.

w3alaykom el salaam
Ik heb wat gevonden voor je:
(Whosoever of you is sick or on a journey, (let him fast the same) number of other days. Allah desireth for you ease; He desireth not hardship for you.) (Al-Baqarah 2: 185)
hier kun je ook wat lezen
Dus raadpleeg even jouw huisarts of anders begin met vasten en kijk hoe het gaat, als je je niet lekker gaat voelen, ga eten.

21-07-2007, 21:10
salaam wa3likoem meiden,
dank jullie wel voor jullie reacties.
ik zal maandag mijn huisarts bellen en vragen of het mag of niet.
salaam wa3likoem