Bekijk volle/desktop versie : Belangerijk Om Te Lezen!!!



04-10-2003, 11:36

Citaat door SlaatErgensOp:
DIT IS WAT IK NET IN M'N EMAIL HAD ONTVANGEN:

Salaam mijn broeders en zusters, jullie moeten echt deze lezen, ik smeek het jullie.
Ik wou gewoon ook wat vertellen.
Het was vorige jaar gebeurt. We kregen studie van zo'n zedeleer(ongeloof) leraar.
Hij begon maar zomaar over onze geloof.
Hij zei dat er geen god bestaat. We waren met zo'n ongeveer 5 vreemdelingen in de klas, en ik was de enige die voor mijn geloof opkwam.

Ik zei toen: Mag ik jou vragen wie deze aarde heeft geschapen?
Hij zei: Er zijn 2 grote stenen(metioriten)tegen elkaar gebotst.
Ik zei hoe zijn die stenen daar gekomen en ontstaan?
Hij kon dus niets antwoorden.
Plots zei ik: Wie heeft deze heelal dan geschapen, en welke eigenschappen bezit ie?
Toen kon hij nog een keer niet antwoorden, en hij zei heel snel: Wie heeft Allah dan geschapen, en waarom laat hij dan al die ellende die een mens meemaakt( oorlogen, moorden,...)toe? Dan is Allah een bastaard, of niet soms?

Ik verhoogde mijn toon, en klopte op de bank, waardoor ik zei:
Kijk leraar, als jij tegen jouw leerlingen zegt: pak jullie agenda morgen hebben jullie een toets te leren. Dan moeten ze toch eerst aandachtig naar jouw lessen luisteren, of niet soms?

Hij antwoorde 'ja'.
Ik zei: Dan wil je graag dat ze alles opschrijven en goed de les meevolgen?
Hij zei'ja'.
Ik zei: En je vraagt op het einde van de les of ze alles gesnapt hebben?
Hij zei'ja'.
Ik zei: En wat als je de volgende dag testen uitdeelt, waardoor iemand jouw zegt: Meneer ik snap die vraag en die vraag niet,....

Wat ga je dan zeggen?
Je zal toch zeggen: Kijk jongen, ik heb gisteren jouw alles laten opschrijven, en alles grondig uitgelegt, wel jongen gebruik jouw VERSTAND.

Hij zei' ja dat is waar'.
Ik zei: Wel zo zegt God het ook: Ik heb jullie de koran neergezonden en profeten neergezonden die alles grondig uitlegden, jullie moesten maar de koran leren en de uitleg ervan, en IK heb jullie een VERSTAND gegeven die jullie moesten gebruiken!!!!

Hij werd rood en zweeg als den dode.
En heel de klas gaven mij een grote applaus, zelfs de belgen!!!!
En de leraar vroeg: Maar hoe is hij onstaan?
Ik zei: Wel leraar, weet jij hoe de heelal is ontstaan?
Hij zie'nee'
Weten de wetenschappers hoe de heelal is onstaan, leraar?
Hij zei' nee'
Maar jullie weten dat er een heelal bestaat?
'Ja'
Zo is het ook bij God.
Weer werd hij rood. En uiteindelijk gaf hij mij gelijk, en zei: Meisje je hebt bijna al mijn vragen beantwoord die zelf een volwassene moslim niet kon beantwoorden.

En iedereen van de klas(gelovigen) gaven me een grote applaus, en de ongelovigen zwegen als den dode.
Dus mijn broeder en mijn zuster, ik zal zeggen: Het antwoord moet rechtsreeks vanuit jouw hart komen, want het is jouw hart die antwoord.

Want zelf ik besefte niet wat ik zei, pas toen ik thuiskwam, kwamen de tranen uit mijn ogen, en zei Allah ik dank je, want ik heb net Jouw verdedigt en dat dankzij door Jouw omdat Je mijn hart liet spreken.

Beslama mijne zusters en broeders.
.

04-10-2003, 11:38


Mashallah

04-10-2003, 11:47

Citaat:
Origineel gepost door SlaatErgensOp
DIT IS WAT IK NET IN M'N EMAIL HAD ONTVANGEN:

Salaam mijn broeders en zusters, jullie moeten echt deze lezen, ik smeek het jullie.
Ik wou gewoon ook wat vertellen.
Het was vorige jaar gebeurt. We kregen studie van zo'n zedeleer(ongeloof) leraar.
Hij begon maar zomaar over onze geloof.
Hij zei dat er geen god bestaat. We waren met zo'n ongeveer 5 vreemdelingen in de klas, en ik was de enige die voor mijn geloof opkwam.

Ik zei toen: Mag ik jou vragen wie deze aarde heeft geschapen?
Hij zei: Er zijn 2 grote stenen(metioriten)tegen elkaar gebotst.
Ik zei hoe zijn die stenen daar gekomen en ontstaan?
Hij kon dus niets antwoorden.
Plots zei ik: Wie heeft deze heelal dan geschapen, en welke eigenschappen bezit ie?
Toen kon hij nog een keer niet antwoorden, en hij zei heel snel: Wie heeft Allah dan geschapen, en waarom laat hij dan al die ellende die een mens meemaakt( oorlogen, moorden,...)toe? Dan is Allah een bastaard, of niet soms?

Ik verhoogde mijn toon, en klopte op de bank, waardoor ik zei:
Kijk leraar, als jij tegen jouw leerlingen zegt: pak jullie agenda morgen hebben jullie een toets te leren. Dan moeten ze toch eerst aandachtig naar jouw lessen luisteren, of niet soms?

Hij antwoorde 'ja'.
Ik zei: Dan wil je graag dat ze alles opschrijven en goed de les meevolgen?
Hij zei'ja'.
Ik zei: En je vraagt op het einde van de les of ze alles gesnapt hebben?
Hij zei'ja'.
Ik zei: En wat als je de volgende dag testen uitdeelt, waardoor iemand jouw zegt: Meneer ik snap die vraag en die vraag niet,....

Wat ga je dan zeggen?
Je zal toch zeggen: Kijk jongen, ik heb gisteren jouw alles laten opschrijven, en alles grondig uitgelegt, wel jongen gebruik jouw VERSTAND.

Hij zei' ja dat is waar'.
Ik zei: Wel zo zegt God het ook: Ik heb jullie de koran neergezonden en profeten neergezonden die alles grondig uitlegden, jullie moesten maar de koran leren en de uitleg ervan, en IK heb jullie een VERSTAND gegeven die jullie moesten gebruiken!!!!

Hij werd rood en zweeg als den dode.
En heel de klas gaven mij een grote applaus, zelfs de belgen!!!!
En de leraar vroeg: Maar hoe is hij onstaan?
Ik zei: Wel leraar, weet jij hoe de heelal is ontstaan?
Hij zie'nee'
Weten de wetenschappers hoe de heelal is onstaan, leraar?
Hij zei' nee'
Maar jullie weten dat er een heelal bestaat?
'Ja'
Zo is het ook bij God.
Weer werd hij rood. En uiteindelijk gaf hij mij gelijk, en zei: Meisje je hebt bijna al mijn vragen beantwoord die zelf een volwassene moslim niet kon beantwoorden.

En iedereen van de klas(gelovigen) gaven me een grote applaus, en de ongelovigen zwegen als den dode.
Dus mijn broeder en mijn zuster, ik zal zeggen: Het antwoord moet rechtsreeks vanuit jouw hart komen, want het is jouw hart die antwoord.

Want zelf ik besefte niet wat ik zei, pas toen ik thuiskwam, kwamen de tranen uit mijn ogen, en zei Allah ik dank je, want ik heb net Jouw verdedigt en dat dankzij door Jouw omdat Je mijn hart liet spreken.

Beslama mijne zusters en broeders.
ik ben trots op je moge allah swt je belonen innsallah

04-10-2003, 11:51
slaat nergenop is ene jongen :melig: oja mooie tekst is heel goed van die meid

04-10-2003, 12:06


Waarschijnlijk circuleren dezelfde verhalen ook van de Christenen, Hindoes, Joden, Atheisten, Jehova`s etc.......geloven blijft geloven, daar is niets mis mee, zolang je de waarheden van anderen ook respecteerd

04-10-2003, 13:05
mooi verhaal!