Bekijk volle/desktop versie : Wie is er getrouwd en studeerd? (veel willen dit weten!)



Pagina's : [1] 2 3

19-07-2007, 21:03
Ik heb hier een vraag die velen bezighoud en o.a. mij ook. Wie is er getrouwd en is bezig met een studie? Is het te combineren, zowel financieel als met je partner? Laat t even weten, aub, want er zijn velen die er erg nieuwsgierig naar zijn!! Let us know, thanks!!!!

Beslama

19-07-2007, 21:17


Daar ben ik ook benieuwd naar!


19-07-2007, 21:29
ik wil inshallah graag de PABO doen!! ik heb er zo een zin in, maar zit een beetje in tweestrijd, omdat ik nu een fulltime baan heb en echt een hele goede keuze moet maken!! ik heb me al wel ingeschreven, dus heb nog tijd om na te denken, maar t is echt moeilijk...

Daarom wil ik graaaag reactie van mensen die hun ervaring willen delen...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19-07-2007, 21:32
salam dames ik studeer nog en ga binnekort trouwen ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. mijn colleges zijn niet later dan 4 uur dus kan tuis gelukkig nog van alles doen voordat mijn mannetje thuis komt. ik zou gestopt zijn met studere als ik niet zeker wist dat het te combineren was. ik wil er voor mijn man zijn in alle opzichten. ik heb nog n jaartej te gaan inscha llah en mijn man is net afgestudeerd hmdl. het is te doen als je beide de taken geod verdeeld. mijn man wil niet anders dan dat ik mijn studie afmaak al weet ik zkr dat ik niet echt zal gaan werken maar ja je weet maar noit ik heb dan iets om op terug te vallen.

19-07-2007, 21:36



Citaat door blonde_rifia:
salam dames ik studeer nog en ga binnekort trouwen ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. mijn colleges zijn niet later dan 4 uur dus kan tuis gelukkig nog van alles doen voordat mijn mannetje thuis komt. ik zou gestopt zijn met studere als ik niet zeker wist dat het te combineren was. ik wil er voor mijn man zijn in alle opzichten. ik heb nog n jaartej te gaan inscha llah en mijn man is net afgestudeerd hmdl. het is te doen als je beide de taken geod verdeeld. mijn man wil niet anders dan dat ik mijn studie afmaak al weet ik zkr dat ik niet echt zal gaan werken maar ja je weet maar noit ik heb dan iets om op terug te vallen.


je hebt wel gelijk, rifia, maar mij opleiding duurt 4 jaar, dus dat is nog wel een tijdje......dat is t probleem. Maar t is voor de toekomst wel erg belangrijk....

20-07-2007, 14:21

Citaat door Riffia100:
Precies, dat is ook mijn punt, nog 4 jaar. Ben jij van plan om tussen je opleiding door aan een kind te beginnen? ik weet niet of dat te combineren valt.


nee, ik ga zeker niet in die tijd aan een kind beginnen, hoe graag ik dat zou willen. Een fulltime studie gaat naar mijn mening niet samen met een kindje (misschien wel als je al een kind hebt, maar niet om die hele zwangerschapsfase te zouden moeten doorstaan tijdens de studie)
Een kind komt inshallah meteen na mijn studie.....

20-07-2007, 14:49
ik bn getrouwd en mama..
ik ga per september fulltime de PABO dien op hva..

mijn dochter gaat naar de creche, haar vader werkt, en ik ga dus naar school.. t zal ff zwaar zijn, maar ik wil dit gewoon doen.

20-07-2007, 14:57
dat zware financiele kwam natuurlijk omdat we allebei studeerden. Voor de duidelijkheid. Maar we werkten beiden hard.

20-07-2007, 16:16

Citaat door rafiklover:
nee, ik ga zeker niet in die tijd aan een kind beginnen, hoe graag ik dat zou willen. Een fulltime studie gaat naar mijn mening niet samen met een kindje (misschien wel als je al een kind hebt, maar niet om die hele zwangerschapsfase te zouden moeten doorstaan tijdens de studie)
Een kind komt inshallah meteen na mijn studie.....



het is goed te doen, maar t is ook plannen en nog eens plannen, ik volg ook hbo opl in combinatie met 3 kids.
ik wens je veel succes als je gaat beginnen.

20-07-2007, 16:24
Ik ben nu al bijna anderhalf jaar getrouwd en ik studeer nog..

Ik doe de PABO voltijd.. en mijn man die werkt. Ik geef eerlijk toe dat het soms wel vermoeiend is omdat je ook nog thuis verplichtingen hebt (koken, de was, boodschappen enz.).

Maar het is zeker te combineren!! Ik ben blij dat ik niet heb gewacht tot ik klaar ben met mijn studie.
Aankomend schooljaar ga ik inshaALLAH afstuderen.

20-07-2007, 20:52

Citaat door maghribia19:
dat zware financiele kwam natuurlijk omdat we allebei studeerden. Voor de duidelijkheid. Maar we werkten beiden hard.



Heyy meissie
topp van jullie !!!
vraagje; hoelang duurde die periode getrouwd zijn & studeren??
hadden jullie wel een eigen huisje?? hoe kwamen jullie dan aan een inkomen voor bv huur enz enz bruiloft ??

21-07-2007, 21:19

Citaat door chada:
het is goed te doen, maar t is ook plannen en nog eens plannen, ik volg ook hbo opl in combinatie met 3 kids.
ik wens je veel succes als je gaat beginnen.


hey, super bedankt!!!!!!!

21-07-2007, 21:21



Citaat door maghribia19:
Ik ben getrouwd en studeer. Tot voor kort studeerde mijn man ook. Hij is nu inmiddels afgestudeerd en heeft een baan elhamdoelilah.
Ik zal er geen doekjes omheen winden het was zwaar zowel financieel als het indelen van mijn tijd. Wat dat tijd betreft lag aan mij. Ik kon mezelf er niet toe brengen gewoon mijn boek te pakken. En wat de financien betreft. Het went. Je weet dat het tijdelijk is. Je leeft toe naar de toekomst. En sbar hebben is belangrijk.

Maar al met al ben ik blij dat ik niet heb gewacht met trouwen tot ik klaar ben met studeren. Dat ik nu getrouwd ben en studeer geeft me nu juist een boost om door te zetten en het af te maken. En het brengt ons meer bij elkaar, mijn man en mij. We delen alles samen. Als ik een tentamen heb gehaald is hij blij en ik ook etc.

Ik wil heeeel graaag kinderen maar weet dat dat nu niet realistisch is. Het is nu al moeilijk genoeg. Maar ik ben erg gelukkig el hamdoelilah en zou zeggen volg je hart en alles zal lukken. Het ligt natuurlijk ook aan je man. Als hij je steunt gaat het makkelijker. Mijn man steunde me met alles el hamdoelilah. Hij motiveerde me en wenste me geluk.

Maar sbar is de key word. Alles kan als je maar geduld hebt en niet te veel verwachtingen hebt. Neem genoegen met wat je hebt en met wat je krijgt.


meid echt bedankt voor je reactie, het geeft mij en ik weet zeker velen anderen net dat beetje vertrouwen om door te zetten. Bedankt voor je mooie reactie en succes met je toekomst!!!!!!!!!!

21-07-2007, 22:58
Ik doe ook pabo, ben getrouwd en heb een kindje. Het kan zwaar zijn, maar als je gewoon goed plant en je aan de planning houd dan valt het best mee.

Als je iets wilt moet je er gewoon voor gaan, laat je niet tegenhouden door dat soort verhalen. iedere situatie is anders.

22-07-2007, 02:06
dank je wel. Jullie ook allemaal. Met gods wil kan alles insha allah.

Pagina's : [1] 2 3