Bekijk volle/desktop versie : borstvoeding



Pagina's : [1] 2 3 4 5

18-07-2007, 15:35
Salaam dames,

Mijn zoontje is nu 9 weken, ik geef hem volledig borstvoeding maar ik vind het zo vermoeiend en ik ga haast nooit meer de deur uit... Het lijkt of ik de hele dag door alleen maar de borst geef.. ik heb ook nog andere 3 kids... waar ik nu aan denk is bijvoeding, dus ochtend borst en 1 keer in de middag en dan s'avonds en s'nachts. En de rest van de dag fles (nutrilon)...

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoop op goede tips...

18-07-2007, 15:44


je kan tochook kolven? en dan ga kan je gewoon naar buiten gaan, toch?

18-07-2007, 15:47
wilde het net zeggen. Kolven is de oplossing.

Ik heb mijn dochter 2 jaar bv gegeven en daarnaast was ik gewoon actief... werk 4 dagen in de week en had gewoon een sociaal leven. Liet mijn baby bij de oppas achter of bij haar vader en deed gewoon mijn ding.

Gewoon kolven schat en invriezen heb je altijd een voorraad

18-07-2007, 15:57
ik geen nu een dikke 6 maanden borstvoeding en ik moet zeggen dat ik het ook helemaal gehad heb, 2 x perdag met die kolf heen en weer ....
ik ga nu langzaam afbouwen wat met de ramadan heb ik toch geen melk, ik moet nu 1 liter water drinken voor dat ik kan gaan kolven !

18-07-2007, 15:58


Ja je moet wel bij stil staan als je bijvoeding geeft, dat je borstvoeding dan achteruitgaat ivm minder aanleggen....kolven is een optie.

18-07-2007, 16:14
Kunnen jullie mij een voorbeeld geven.. ik heb een kolf en durf het gewoon niet... mijn andere kids heb ik niet langer dan een maand gegeven...
Hoe moet ik het dan combineren als ik afkolf kan ik hem dan toch niet meteen de borst geven... ik weet het niet hoor... ben echt bang dat ik straks helemaal geen borst meer kan geven... hoevaak moet ik dan afkolven... help me aub...

18-07-2007, 16:22
Je kan na afloop van de borstvoeding kolven of gewoon tussen door, het kolven zelf stelt niet veel voor ik kolfde bijvoorbeeld 10 a 15 min per borst het ligt e net aan hoeveel melk je hebt ook.

Misschien dat je op deze site meer wat aan hebt; http://www.borstvoedingsforum.nl/

18-07-2007, 16:49

Citaat door Glimlachje:
Kunnen jullie mij een voorbeeld geven.. ik heb een kolf en durf het gewoon niet... mijn andere kids heb ik niet langer dan een maand gegeven...
Hoe moet ik het dan combineren als ik afkolf kan ik hem dan toch niet meteen de borst geven... ik weet het niet hoor... ben echt bang dat ik straks helemaal geen borst meer kan geven... hoevaak moet ik dan afkolven... help me aub...



als je kolft stimuleer je de aanmaak van melk en dan krijg je meer melk. Dus het zal niet afnemen. Ik gaf gewoon op de tijden dat ze wilde eten en tussendoor of na het voeden ging nog kolven. En je kunt het bewaren in de xxxxxng of in de vriezer

18-07-2007, 16:49
shoukran bezef allemaal...

18-07-2007, 16:50
meot je het fan opwarmen of kan je het zo geven?

18-07-2007, 17:03

Citaat door b_karima:
meot je het fan opwarmen of kan je het zo geven?


Van de diepvries even laten ontdooien en dan in een pannetje of kommetje met heet water ( in het flesje natuurlijk) rustig laten opwarmen... dus niet op het vuur!!gewoon heet water van de kraan... heb ik van kraamverzorgster

18-07-2007, 17:09
Waarin bewaren jullie de afgekolfte melk?

18-07-2007, 17:16


Hoevaak geef je dan bv? Een kind heeft om de 2-3 uur voeding nodig...niet vaker. In de nacht slaat het 1 voeding over, dan heb je een goede regelmaat.

18-07-2007, 17:18
6 of 7 keer...maar dan ook echt als het om de 3 uur is...

18-07-2007, 17:26

Citaat door Glimlachje:
6 of 7 keer...maar dan ook echt als het om de 3 uur is...


Ow dat is toch goed? Ik denk dat het voor jou erg moeilijk is omdat je nog 3ander kids hebt en daardoor kom je tijd te kort. Ik persoonlijk heb nooit gekolft, ik zorgde gewoon voor genoeg rust voor de baby en maximaal 1 keer per dag naar buiten voor maximaal 3 uur, ik was dan weer thuis om de baby te voeden. Hij had echt om de 3 uur honger, dat was ideaal om zo te kunnen berekenen wat ik in de tussentijd kon doen, na 4 maanden gaf ik groente en fruithapjes en had ik meer tijd over. Na 6 maanden tot een jaar kreeg hij ander eten en avondeten, na 1 jaar ben ik gestopt en ik vond het reuze meevallen. Toen ik de tweede kreeg heb ik het precies zo aangepakt maar ik moet je eerlijk zeggen dat het een stuk moeilijker was, ik begrijp dus goed dat jij naast 3 andere kinderen amper tijd hebt.

Je kunt hulp vragen van buitenaf tot de kleine wat groter is, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als ze wat ouder zijn kun je ze leren zelf hun brood te maken, kamertje/speelgoed op te ruimen e.d daar is niks verkeerds aan, jij hebt tenslotte ook je handen vol. Je kunt je man vragen of hij wilt zorgen voor de grote boodschappen, dan hoef jij dat niet te doen. Je staat er vast niet alleen voor en hulp vragen is echt geen schande. Succes!

Pagina's : [1] 2 3 4 5