Bekijk volle/desktop versie : Waarover praat men?

09-08-2002, 11:57
salamalikum!!

ik zit met het volgende dilemma:
mijn schoonvader praat redelijk nederlands en verstaat het ook, als ik maar langzaam genoeg praat.
mijn schoonmoeder verstaat niks en kan de taal ook niet spreken.
ook in haar eigen taal is ze analphabetisch.
als we als schoonfamilie zeg maar, bij elkaar zijn heb ik geen idee wat er besproken wordt.
mijn grote vraag is dus eigenlijk:waarover wordt bij marokanen wel en niet gesproken.
bespreken jullie ook vroewendingen met elkaar bijvoorbeeld,wordt er wel eens geklaagd over hun mannen,bespreken jullie intimiteiten,
ik wil er achter komen wat deze mensen bezighoudt.
omdat we elkaar niet verstaan komen we maar af en toe tot een diepzinnig gesprek zie je??
misschien wil iemand hier een mededeling over doen?

groetjes, chantal.

09-08-2002, 12:16

Citaat:
Origineel gepost door boubakkari
salamalikum!!

mijn schoonvader praat redelijk nederlands en verstaat het ook, als ik maar langzaam genoeg praat.
als we als schoonfamilie zeg maar, bij elkaar zijn heb ik geen idee wat er besproken wordt.
mijn grote vraag is dus eigenlijk:waarover wordt bij marokanen wel en niet gesproken.
bespreken jullie ook vroewendingen met elkaar bijvoorbeeld,wordt er wel eens geklaagd over hun mannen,bespreken jullie intimiteiten,
omdat we elkaar niet verstaan komen we maar af en toe tot een diepzinnig gesprek zie je??

groetjes, chantal.
salaam oe alaikom,

roddelen over de dochter van die en die!!! mannen praten vaak over geld en de belastingdienst en bla bla bla alles wat met geld te maken heeft

salaam oe alaikom

09-08-2002, 13:27

Citaat:
Origineel gepost door boubakkari
salamalikum!!

groetjes, chantal.

als ik jou was zou ik nooit intieme onderwerpen aansnijden dat is echt not done !!...misschien als je alleen bent met je schoonmoeder dan is er niets aan de hand maar het zo in de groep gooien ..nee ..

enneh ..ohja pas goed op voor marokkaanse vrouwen want deze zijn doctoraal afgestudeerd in het roddelen ..you wont believe it ..dus pas goed op dat je niet al te veel personelijke dingen over jezelf verteld aan personen die je niet echt 100% vertrouwd ..

09-08-2002, 13:34

Citaat:
Origineel gepost door elmarocani

niet alleen marokkaanen die roddelen, maar nederlanders zijn nog erger dan marokkaanen!!!

nnn...kijk nederlanders hebben het zo tussendoor oook nog over ander zaken ..bijv. geld hun uitstekende sexleven..ahummm , en hoe je de belasting moet ontduiken ..

je moest eens een keer een middagje met marokkanse vrouwen doorbrengen ...het is alsof ze een complete database hebben aanlegt over de mensen die ze kennen en zelfs niet kennen..

09-08-2002, 13:39

Citaat:
Origineel gepost door elmarocani

nou zeg moslima!!!!
dit had ik van jou niet verwacht!!

(kinderbijslag was je vergeten moslima??? )
hahaha hoe kon ik dat vergeten

30-04-2016, 04:45

Citaat door moslima001:
salaam oe alaikom,

roddelen over de dochter van die en die!!! mannen praten vaak over geld en de belastingdienst en bla bla bla alles wat met geld te maken heeft

salaam oe alaikom

30-04-2016, 21:40

Citaat door remii:
als ik jou was zou ik nooit intieme onderwerpen aansnijden dat is echt not done !!...misschien als je alleen bent met je schoonmoeder dan is er niets aan de hand maar het zo in de groep gooien ..nee ..

enneh ..ohja pas goed op voor marokkaanse vrouwen want deze zijn doctoraal afgestudeerd in het roddelen ..you wont believe it ..dus pas goed op dat je niet al te veel personelijke dingen over jezelf verteld aan personen die je niet echt 100% vertrouwd ..
Dus jij denkt dat het ok is om met je schoonmoeder over intimiteit met haar zoon te praten. Lieve Heer, help mij.

01-05-2016, 05:36

Citaat door anno-nu:
Dus jij denkt dat het ok is om met je schoonmoeder over intimiteit met haar zoon te praten. Lieve Heer, help mij.
Dit is dus precies waar ik aan dacht. Moet er niet aan denken om dit met mijn schoonmoeder te bespreken. Dat hoor je met niemand te bespreken, vind ik. Uitgezonderd: je eigen man natuurlijk