Bekijk volle/desktop versie : Beauty-tips



Pagina's : [1] 2 3

15-07-2007, 21:52
dames, zet hier alle je marokkaanse beauty-tips.
dus echt van die mocro maskertjes en zo.

ik ken er eentje
honing, olijfolie, citroen... masker voor je gezicht. gewoon die drie mixen en op je gezicht smeren.
oja en je gezicht stomen kun je het beste met lavendel doen.
does je pakt een pan.. doet er water in en lavendel ( lekhzama ) en als die kookt zet je je gezicht met handdoek erbovenop

15-07-2007, 23:18


je gezicht stomen
Dat durf ik neit man!!

15-07-2007, 23:23

Citaat door KaoutarZina:
je gezicht stomen
Dat durf ik neit man!!

is niet zo erg hoor.. voelt juist lekker aan.. en je moet niet met je gezicht in de pan. je moet het eens proberen

15-07-2007, 23:43
leg eens uit, hoe doe ik dat?

15-07-2007, 23:57


jah inderdaad..

hoe doe je dat precies??

16-07-2007, 00:06
Ik ken citroen smeren op je gezicht ongeveer 10 minuten laten intrekken en dan afwassen.. Wanneer je dat hebt gedaan voel je dat je gezichtshuid stukken strakker wordt, daarna kan je honing smeren zodat het stukken zachter wordt..

16-07-2007, 11:57

Citaat door Nadorialopez:
jah inderdaad..

hoe doe je dat precies??

nou kijk....

-stap1: je pakt een pan (middel )----> ook wel bekend als KASROUNA.
je doet er tot iets meer dan de helft water in.

-stap 2:dan gooi je Lavendel blaadjes erin-------> LKHZAMA ( die kun je in marokko bij L3ATAR kopen... miss kan je die ook hier in nederland kopen dat weet ik niet. anders vraag je moeder. onze moeders hebben altijd die dingen als henna khzama en zo thuis )

-stap 3: dan zet je die pan op het vuur en laat je m tot die kookt.
als die kookt dan komt er toch stoom uit

-stap4: je haalt de pan van het vuur zet het op een veillige plaats. je pakt een grote handdoek en laat die stoom wat uit de pan komt recht in je gezicht komen. hou afstand tussen je gezicht en de pan.. maar bedek wel alles goed met de handdoek zodat die stoom niet wegvlucht of zoiets.

-stap 5: als je het nog steeds niet begrijpt kom langs dan kan ik het je laten zien.. want ik ben niet echt goed in dingen uitleggen


als je je gezicht goed hebt gestoomd pak je een handdoek en begin je je gezicht te scrobben. dan voel je of zie je die mee-eters weggaan en je huid wordt gladder.

16-07-2007, 12:01
een topper en makkie..... elke keer als je hebt gedoucht en je gezicht nog heel warm is... smeer hem dan gelijk in met een beetje ziet al 3oed.----> olijfolie.

het liefst als je 's avonds doucht, en als je wakker wordt voelt je gezicht heeeeeeeeeeeeeeeerlijk aan

16-07-2007, 13:20
ga ik oook proberen!!!! (helpt het echt met olijfolie honing enzo...???? ik heb me gezicht wel is gestoomt dat helpt echt.

16-07-2007, 13:32

Citaat door DiOrGirl:
nou kijk....

-stap1: je pakt een pan (middel )----> ook wel bekend als KASROUNA.
je doet er tot iets meer dan de helft water in.

-stap 2:dan gooi je Lavendel blaadjes erin-------> LKHZAMA ( die kun je in marokko bij L3ATAR kopen... miss kan je die ook hier in nederland kopen dat weet ik niet. anders vraag je moeder. onze moeders hebben altijd die dingen als henna khzama en zo thuis )

-stap 3: dan zet je die pan op het vuur en laat je m tot die kookt.
als die kookt dan komt er toch stoom uit

-stap4: je haalt de pan van het vuur zet het op een veillige plaats. je pakt een grote handdoek en laat die stoom wat uit de pan komt recht in je gezicht komen. hou afstand tussen je gezicht en de pan.. maar bedek wel alles goed met de handdoek zodat die stoom niet wegvlucht of zoiets.

-stap 5: als je het nog steeds niet begrijpt kom langs dan kan ik het je laten zien.. want ik ben niet echt goed in dingen uitleggen


als je je gezicht goed hebt gestoomd pak je een handdoek en begin je je gezicht te scrobben. dan voel je of zie je die mee-eters weggaan en je huid wordt gladder.




Ow ik haal helemaal niet de pan van het vuur af zet het gewoon op een laag vuurtje en ga er boven met me gezicht en natuurlijk handdoek om me heen, ik doe er ook wel van die heete muskus in

16-07-2007, 14:45

Citaat door DiOrGirl:
nou kijk....

-stap1: je pakt een pan (middel )----> ook wel bekend als KASROUNA.
je doet er tot iets meer dan de helft water in.

-stap 2:dan gooi je Lavendel blaadjes erin-------> LKHZAMA ( die kun je in marokko bij L3ATAR kopen... miss kan je die ook hier in nederland kopen dat weet ik niet. anders vraag je moeder. onze moeders hebben altijd die dingen als henna khzama en zo thuis )

-stap 3: dan zet je die pan op het vuur en laat je m tot die kookt.
als die kookt dan komt er toch stoom uit

-stap4: je haalt de pan van het vuur zet het op een veillige plaats. je pakt een grote handdoek en laat die stoom wat uit de pan komt recht in je gezicht komen. hou afstand tussen je gezicht en de pan.. maar bedek wel alles goed met de handdoek zodat die stoom niet wegvlucht of zoiets.

-stap 5: als je het nog steeds niet begrijpt kom langs dan kan ik het je laten zien.. want ik ben niet echt goed in dingen uitleggen


als je je gezicht goed hebt gestoomd pak je een handdoek en begin je je gezicht te scrobben. dan voel je of zie je die mee-eters weggaan en je huid wordt gladder.



stap 4 --> is dat niet een beetje gevaarlijk..Moet je de stoom richting je gezicht laten komen..en wat precies met de handdoek.

die gebruik je dus nadat je je gezicht hebt gestoomd, tog.


Ik ben niet goed met begrijpen

16-07-2007, 15:33

Stomen is echt goed voor je gezicht. In Marokko weten ze pas wat stomen is ..
Ik kan alleen jammer genoeg niet tegen die stoom. Het lijkt alsof ik stik..
Zit ik er dan te dichtbij? Of zijn er dames met tips? Die ook hetzelfde probleem hebben?


16-07-2007, 16:49


ik denk dat je er dan te dicht bij zit dat heb ik namelijk ook als ik er dicht bij zit probeer het meer eens andesr kun je er gewoon misschien niet tegen

16-07-2007, 18:12

Citaat door Nadorialopez:
stap 4 --> is dat niet een beetje gevaarlijk..Moet je de stoom richting je gezicht laten komen..en wat precies met de handdoek.

die gebruik je dus nadat je je gezicht hebt gestoomd, tog.


Ik ben niet goed met begrijpen


en ik niet zo goed met uitleggen. maar je moet natuurlijk wel uitkijken en elke keer dat het te heet wordt dan pauzeer je eventjes ma niet te lang anders koelt je gezicht af en daar heb je niet aan

16-07-2007, 18:41
weet iemand miss een tip om mooi wit te blijven net als die meiden van libanon

Pagina's : [1] 2 3