Bekijk volle/desktop versie : Mijn zoontje pakt flesje niet



15-07-2007, 17:28
Hoi hoi dames

Sinds kort werk ik weer, mijn zoon gaat dan naar gastmoeder of blijft bij mijn man, maar hij kan niet zuigen/drinken uit een flesje!!! Hiji blijft dan hele dag huilerig omdat hij honger heeft, maar zodra ik thuis kom, pakt hij mijn borst meteen goed

Ik heb een andere speen gekocht, een dental van difrax (een platte speen) maar dit helpt ook niet! Wat kan ik doen???

15-07-2007, 17:35


werkt avent niet? bij mij ging he moeiteloos

15-07-2007, 17:44
Aaah, mijn zus had daar ook veel problemen mee, ik heb het niet mee gemaakt, dus kan ik je niet helpen helaas.

Veel succes!

15-07-2007, 18:13
Ohh dat is echt minder, bij mij ging het gelijk,hij nam alles aan, de allereerste flesje dronk hij maar shi 15 mnl omdat hij eraan moest wennen maar daarna ging het goed ik kan je niet helpen sorry

15-07-2007, 18:16


Bij mij heeft het 7 maanden geduurd voordat mijn dochter eindelijk uit een fles wou drinken. Had echt tig flessen geprobeerd, zelf de 'borstfles', maar niets lukte. Tot ik een tijdje terug Avent weer probeerde. Het zal niet meteen lukken maar je moet er echt een paar dagen voor uittrekken en oefenen, oefenen, oefenen. Veel succes

15-07-2007, 18:17

Citaat door MizzFez:
Hoi hoi dames

Sinds kort werk ik weer, mijn zoon gaat dan naar gastmoeder of blijft bij mijn man, maar hij kan niet zuigen/drinken uit een flesje!!! Hiji blijft dan hele dag huilerig omdat hij honger heeft, maar zodra ik thuis kom, pakt hij mijn borst meteen goed

Ik heb een andere speen gekocht, een dental van difrax (een platte speen) maar dit helpt ook niet! Wat kan ik doen???



Dat doen alle babies die gewend zijn aan de borst.
Je moet het gewoon elke keer weer blijven proberen dat is de enige oplossing meid.
Sucses!!!!

15-07-2007, 18:21
Daarom is het altijd beter om 2 a 3 wken na de geboorte een fles afgekolfde melk erbij te geven, zodat ze wennen aan de fles. Blijf het gewoon proberen, op een gegeven moment dan zal hij 'm vast wel pakken, succes!

15-07-2007, 18:26
Toen ik en mijn man uit gingen eten, bleef hij bij mijn moeder en hij kreeg afgekolfde melk in avent fles en dronk zonder problemen!! maar nu, waloe... ja ik heb al 4 dagen met hem geoefend, maar zonder resultaat.... ik werk vandaag en hoorde van mijn man dat het nog steeds niet lukt, pff ik sta machteloos.... soms denk ik: dan ga ik even stoppen met werken... morgen ga ik bij CB langs...

15-07-2007, 18:27
het is inderdaad een kwestie van oefenen, mijn neefje wilde ook totaal niet aan de fles. maar, door steeds te proberen, lukte het uiteidelijk wel.

15-07-2007, 18:42
Misschien heb je hier iets aan.



Vraag 1
Ik geef al 16 weken met heel veel plezier borstvoeding. Vanaf dag 1 liep het perfect. Af en toe gaven we haar een flesje met afgekolfde melk en ook dit ging prima. Maar van de ene op de andere dag weigert mijn dochter nu om uit de fles te drinken. Wat ik ook probeer, na een uur heeft ze dan nog maar 30 cc binnen. Ik moet over 4 weken weer aan het werk en dan moet ze toch echt aan de fles. De oppas of mijn man kunnen haar niet even langsbrengen, dus dat is ook geen mogelijkheid. Heeft u tips om haar toch aan de fles met afgekolfde melk te krijgen?


Iris van Wijgerden


lactatiekundige Karin de Graaf
Fles weigeren is een lastig probleem, dat je heel wat zorgen op kan leveren als je weer gaat werken. Het belangrijkste is dat je de fles vooral niet opdringt, want dan roept die fles al gauw een grote weerstand op bij je kindje. Bied de fles liefst aan wanneer je baby geen honger heeft, dus tussen twee voedingen in wanneer ze wakker is. Je geeft dan de fles als een soort nieuw spelletje, en niet als vervanging van de borst. Op die manier heb je meer kans dat je baby de fles zal accepteren. Er hoeft dan maar een klein beetje melk of water in te zitten. Probeer de fles ook eens te geven als je baby wil gaan slapen; veel baby’s willen bij het inslapen graag zuigen. Er zijn verschillende manieren om je baby af te leiden tijdens het aanbieden van de fles, bijvoorbeeld met leuke speeltjes in het zicht of een interessante ketting die je zelf om hebt. Je kunt ook experimenteren met verschillende spenen, of met een tuitbeker. Vaak gaat het drinken uit de fles veel beter wanneer je eenmaal echt aan het werk bent, en je baby in de gaten krijgt dat mama (en dus de borst) er echt niet is. Kernpunt blijft: hoe meer je aandringt en hoe drukker je jezelf maakt, hoe meer weerstand dit oproept bij je baby.

16-07-2007, 11:03
hee hbiba, wat lees ik nou!
basma heeft dat ook ff gehad, maar bij mij hielp het door de fles met 2 vingers vast te houden en de andere 3 vingers op haar wang te leggen.
miss is het wat.
gr en veel suc6