Bekijk volle/desktop versie : Wat is hier gebeurd?



Pagina's : [1] 2 3 4

15-07-2007, 01:09
Salamu alaikoem warahmatu Allah,

Bismillahi rahmani rahim,

Ik heb met veel verdriet en gruwel gekeken naar hetgeen hier op deze forum plaatsvindt. Hetgeen echt onze harten heeft doen verharden en de zoetheid van imaan niet heeft laten proeven.

De zaken die hieronder vallen zijn o.a.:

- Elkaar uitschelden na het krijgen van een prachtige naseeha waar hikma in verwerkt is.
- Geleerden voor duivels uitschelden.
- Chat-gesprekken met elkaar voeren, onddanks dat we weten dat er zware fietnah achter schuil kan gaan.
- Ayaat uit de koran plaatsen, die totaal geen betrekking hebben op de situatie waar de zuster/broeder het over heeft.
- Topics waar men alleen aan leedvermaak doet.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Wa Allahoe moesta3an!

Beste zusters en broeders hoe vaak denken we aan de dood? Beseffen we wel dat malak elmawt op elke moment je ziel kan meenemen? Wat hebben we voor goeds gedaan om Allah te kunnen ontmoeten? Wat zullen onze antwoorden zijn op de vier dingen waar we over worden ondervraagd? Waarom zit onze kast vol met kleren en zit er geen kafan in? Hebben we onze doel waarvoor we op aarde zijn bereikt? Talloze vragen die we ons zelf moeten afvragen!!!

3ish fa innaka mayyit!
a7beb men shi it fa innaka fariqahoem!
i3mal ma shi it fa innaka tarikah!

Allahumma rzoqna husn algatimah, wa tabbitna 3inda esoe aal, wa dj3al agira kalamana ashhadoe en la ilaha illa Allah wa ashhadoe enna muhammaden rasoel Allah. Allahumma sturna fawqa el ardi wa ta7ta elardi wa yawma el3ardi 3alayk. Amien amien amien!!!

Hayakoem Allah igwani wa agawati alkiram.

Wa sub7anna allahoma wa bihamdik ashadoen anna la illaha illa ant astagfiroka wa atbo ilayk.

Wa salamu alaikoem warahmatu Allah

15-07-2007, 01:14



Citaat door At_Taliba:
Salamu alaikoem warahmatu Allah,

Bismillahi rahmani rahim,

Ik heb met veel verdriet en gruwel gekeken naar hetgeen hier op deze forum plaatsvindt. Hetgeen echt onze harten heeft doen verharden en de zoetheid van imaan niet heeft laten proeven.

De zaken die hieronder vallen zijn o.a.:

- Elkaar uitschelden na het krijgen van een prachtige naseeha waar hikma in verwerkt is.
- Geleerden voor duivels uitschelden.
- Chat-gesprekken met elkaar voeren, onddanks dat we weten dat er zware fietnah achter schuil kan gaan.
- Ayaat uit de koran plaatsen, die totaal geen betrekking hebben op de situatie waar de zuster/broeder het over heeft.
- Topics waar men alleen aan leedvermaak doet.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Wa Allahoe moesta3an!

Beste zusters en broeders hoe vaak denken we aan de dood? Beseffen we wel dat malak elmawt op elke moment je ziel kan meenemen? Wat hebben we voor goeds gedaan om Allah te kunnen ontmoeten? Wat zullen onze antwoorden zijn op de vier dingen waar we over worden ondervraagd? Waarom zit onze kast vol met kleren en zit er geen kafan in? Hebben we onze doel waarvoor we op aarde zijn bereikt? Talloze vragen die we ons zelf moeten afvragen!!!

3ish fa innaka mayyit!
a7beb men shi it fa innaka fariqahoem!
i3mal ma shi it fa innaka tarikah!

Allahumma rzoqna husn algatimah, wa tabbitna 3inda esoe aal, wa dj3al agira kalamana ashhadoe en la ilaha illa Allah wa ashhadoe enna muhammaden rasoel Allah. Allahumma sturna fawqa el ardi wa ta7ta elardi wa yawma el3ardi 3alayk. Amien amien amien!!!

Hayakoem Allah igwani wa agawati alkiram.

Wa sub7anna allahoma wa bihamdik ashadoen anna la illaha illa ant astagfiroka wa atbo ilayk.

Wa salamu alaikoem warahmatu Allah

ziezo ik druk het uit zonder woorden.

15-07-2007, 01:51
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah,

Bismillahie al rahmanie al rahiem,

Alle lof zij Allah de Heer der werelden, de Heer van de 7 hemelen, De schepper van de Hemel en de aarde en de Heer van Moussa en Haroen. Vrede en zegeningen zij met Mohammed en zijn trouwe volgelingen en een ieder die voor Tawheed heeft geleefd! Ammaba3d,


Aangezien er onder ons waaronder ik veel mensen zijn die nog geen volledige schaamte hebben dacht ik dat het wel handig zou zijn om met jullie de ondertittelde lezingen van Sheikh Mohammed Hassan over schaamte te delen. We leven nu in een tijd waar in het ons niks meer doet als we zondes begaan, waarom? Omdat een van de basis elementen ontbreekt! Schaamte! Laten we ons de woorden van de Profeet mohammed herineren toen hij zei '' Als je je niet schaamt doe dan wat je wilt''. Dit is geen vrijbrief van hem vrede en zegeningen zij met hem om daadwerkelijk alles te doen wat je wilt maar een dreigement van je komt je zelf toch wel tegen op yawm al qiyama! Daarom als we aan deze basis gaan werken met een oprechte intentie en zuiverheid voor Allah alléén!, zal dat zeker een vooruitgang zijn voor ons allen en in onze Jihad tegen de Shaytan!

Moge Allah ons doen behoren tot Diegene die zich schaamte hun eigen hebben gemaakt! Moge Allah ons doen behoren tot de Leeuwen van de Ummah doordat we ons uit schaamte voor je eigen nefs hebben vermant! Moge Allah onze verdwaalde broeders en zusters schaamte geven opdat ze terug keren naar onze Verheven dien! Moge Allah ons tot de inwoners van Djinatoel Firdaus al-A'la doen behoren! Allahoema Amien! Allahoema Amien! Allahoema Amien! Allahoema amien!

Wa soebhanaka Allahoema wa bi7amdika, Ashadoe an la illaha ant wa astarfirouka wa athoeboe illaik,


Sheikh Mohammed Hassan- Schaamte

Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=q6RDP69u2Ig&mode=related&search=


Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=7rnlSfgvQdM&mode=related&search=

Deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=X2uYNdmGkCo&mode=related&search=

Fie Ammanie Allah,

Wa3alijkoem Assalaam,

Agoekoem fie dien, JS

p.s.

Stuur dit zoveel mogelijk door via email moge Allah jullie belonen! Nu metteen en aarzel niet want uitstel komt van de shaytan!

15-07-2007, 04:30

moge allah ons leiden, ameen

15-07-2007, 09:15



Citaat door Justsoufiane:
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah,

Bismillahie al rahmanie al rahiem,

Alle lof zij Allah de Heer der werelden, de Heer van de 7 hemelen, De schepper van de Hemel en de aarde en de Heer van Moussa en Haroen. Vrede en zegeningen zij met Mohammed en zijn trouwe volgelingen en een ieder die voor Tawheed heeft geleefd! Ammaba3d,


Aangezien er onder ons waaronder ik veel mensen zijn die nog geen volledige schaamte hebben dacht ik dat het wel handig zou zijn om met jullie de ondertittelde lezingen van Sheikh Mohammed Hassan over schaamte te delen. We leven nu in een tijd waar in het ons niks meer doet als we zondes begaan, waarom? Omdat een van de basis elementen ontbreekt! Schaamte! Laten we ons de woorden van de Profeet mohammed herineren toen hij zei '' Als je je niet schaamt doe dan wat je wilt''. Dit is geen vrijbrief van hem vrede en zegeningen zij met hem om daadwerkelijk alles te doen wat je wilt maar een dreigement van je komt je zelf toch wel tegen op yawm al qiyama! Daarom als we aan deze basis gaan werken met een oprechte intentie en zuiverheid voor Allah alléén!, zal dat zeker een vooruitgang zijn voor ons allen en in onze Jihad tegen de Shaytan!

Moge Allah ons doen behoren tot Diegene die zich schaamte hun eigen hebben gemaakt! Moge Allah ons doen behoren tot de Leeuwen van de Ummah doordat we ons uit schaamte voor je eigen nefs hebben vermant! Moge Allah onze verdwaalde broeders en zusters schaamte geven opdat ze terug keren naar onze Verheven dien! Moge Allah ons tot de inwoners van Djinatoel Firdaus al-A'la doen behoren! Allahoema Amien! Allahoema Amien! Allahoema Amien! Allahoema amien!

Wa soebhanaka Allahoema wa bi7amdika, Ashadoe an la illaha ant wa astarfirouka wa athoeboe illaik,


Sheikh Mohammed Hassan- Schaamte

Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=q6RDP69u2Ig&mode=related&search=


Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=7rnlSfgvQdM&mode=related&search=

Deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=X2uYNdmGkCo&mode=related&search=

Fie Ammanie Allah,

Wa3alijkoem Assalaam,

Agoekoem fie dien, JS

p.s.

Stuur dit zoveel mogelijk door via email moge Allah jullie belonen! Nu metteen en aarzel niet want uitstel komt van de shaytan!

héél intressant, Merci.


Ameen, op u dou'a.

15-07-2007, 13:59
Salamu alaikoem warahmatu Allahwa salatu wa salaam 3la muhammad al nabie al ameen sala lahie 3leihie wa salam taslima kathira 3la man taba3ahoe bie ihsana il youm al youb3atoen wa 3la as7habihie azma3ien

Ama ba3d,

Nu wil ik me inscha Allah richten op mijn dierbare agawaat. Agawaat kijk naar de achterstand van deze ummah en dan heb ik het over ummatul islaam/ ummatu tawheed. Dit beste agawaat is voor ons een reden om juist meer te werken voor de ummah. Vergeet niet agawaat, dat wanneer wij kinderen krijgen, de opvoeding in onze handen ligt. Als een van de belangrijkste taken van het profeetschap tarbiyah is, dan is het van zelf sprekend dat dit ook onze taak moet zijn jegens onze nakomelingen. Wij moeten ervoor zorgen het welbehagen van Allah te verkrijgen, door ons te houden aan de koran en soennah, zodat we van het slechte worden weerhouden en onze kinderen kunnen aansporen tot het goede, zodat wij het intense geluk in al-djannah zullen krijgen inscha Allah. Om deze doel te kunnen bewerkstelligen moeten wij onze kinderen met de islamitische tarbiyah grootbrengen en ons verre van on-islamitische praktijken houden.

Beste agawaat, wat hier op islam&ik gebeurd is verre van islamitisch. Hoe kunnen wij beweren op het juiste pad te zitten, terwijl onze daden het tegenovergestelde laten zien? Hoe kunnen wij beweren dat streven naar de koran en soennah, terwijl veel daden die wij uitvoeren hier ver van afliggen?

Hajaa agawaat is iets wat wij verlaten hebben. Hajaa wa Taqwa twee belangrijke elementen, die wij aan onze laars lappen. Voordat wij agawaat in staat zullen zijn onze kinderen met de islamtische normen en waarden op te voeden, zullen wij eerst onzelf moeten opvoeden. Ook wij zijn verzwakt en verblind geraakt door het wereldse geneugten.

Wij moeten een voorbeeld nemen aan de beste vrouwen van al-alamien, namelijk: maryam bint Imraan, khadidjah Bint khuwaylid, fatimah bint muhammad en aasiyah de vrouw van Firaun.
Deze vrouwen zusters zijn onze voorbeelden en de sterkste vrouwen die er ooit bestaan hebben en dan nog niet te spreken over Khadidjah (radia Allahoe anha). Haar positie is verheven boven alle vrouwen in alle tijden. Ik kan me een hadieth herinneren van ad-dulaabi in ath-Thurriyat ut taahirah die hasaan verklaard is door shuayb al arna’ut, waar Aischa (radia Allahoe anha) zo jaloers was op Khadidjah (radia Allahoe anha), omdat de profeet (salaAllahoe alaihie wa salam) vol lof over haar sprak. De volgende woorden ontglipte haar door die jaloezie uit haar mond: 'Allah heeft jou iets beters gegeven dan die oude vrouw'. En toen agawaat toen zei (radia Allahoe anha) deze woorden uitsprak, zag ze tekenen van woede in het gezicht van de profeet (salaAllahoe alaihie wa salam). Zij (radiaAllahoe anha) smeekte hem toen dat, wanneer zijn woede van zijn gezicht zou verdwijnen, zij nooit meer iets slechts over haar (radiaAllahoe anha) zou zeggen. De profeet (salaAllahoe alaihie wa salam) vergaf haar toen hij die spijt in haar gezicht zag. En weten jullie toen wat hij zei agawaat? Hij (salaAllahoe alaihie wassalam) zei toen een maand lang, iedere ochten en avond tegen Aischa (radiaAllahoe anha):hoe kon je dat zeggen! Wallaahi zij geloofde in mij, toen andere mensen mij afwezen, zij beschermde mij terwijl andere mensen mij verdreven. En ik kreeg kinderen van haar, terwijl jullie (andere vrouwen) geen kinderen van mij hebben gekregen.‘

Allahoe Akbar zie de verhevenheid van deze vrouw boven de andere vrouwen en dat was om haar enorme steun aan de profeet (salaAllahoe alaihie wa salam). Allah heeft haar begunstigd door haar de positie te geven om de moeder van alle nakomelingen van de profeet (salaAllahoe alaihie wa salam) te zijn.

Beste, dierbare zusters laten wij dit pas ook proberen te volgen en ons verre te houden van hetgeen alleen maar fietnah oplevert en zelf te koste kan gaan van deze ummah. Laten wij terugkeren naar de kitab wa soennah dierbare zusters. Laten we eindelijk de werkelijke zoetheid van imaan proeven. Laten wij ons o.a. verre houden van chat-gesprekken met broeders op deze forum. Dat betekent niet dat jullie geen nuttige informatie kunnen delen met anderen. Nee, dat betekent ga niet in op reactie's als 'maschaAllah broeder' of 'Broeder u plaats altijd maschaAllah' verhalen en moge Allah u daarvoor belonen'. Nee agawaat, wij moeten ons verre hiervan houden, want deze vorm van communiceren is niet toegestaan.

Ohibokoem fi Allah !

Wa sub7anna allahoma wa bihamdik ashadoen anna la illaha illa ant astagfiroka wa atbo ilayk.

Wa salamu alaikoem warahmatu Allah

15-07-2007, 14:09
wat een onzin wat verwacht je anders van zulke forums, gewoon niet meer komen en ga iets nuttigs doen

15-07-2007, 14:12

Citaat door batata112:
wat een onzin wat verwacht je anders van zulke forums, gewoon niet meer komen en ga iets nuttigs doen




Zouden we allemaal moeten doen

15-07-2007, 14:14

Citaat door batata112:
wat een onzin wat verwacht je anders van zulke forums, gewoon niet meer komen en ga iets nuttigs doen



hmm...onzin?

15-07-2007, 14:14

Citaat door misskouzina:
Zouden we allemaal moeten doen
jah of je blijft hier en je zeikt niet. Maare kom niet met "wat gebeurt hier fitnah dit dat" jah natuurlijk fitnah dit is plaats van moenkar wat anders zogenaamde niqaabis

niet tegen jou hoor

15-07-2007, 14:15
Als je niet zwijgt, slaag ik die hamer op u neus.

15-07-2007, 14:15

Citaat door batata112:
wat een onzin wat verwacht je anders van zulke forums, gewoon niet meer komen en ga iets nuttigs doen



15-07-2007, 14:16


Gair insh'allah! als het u niet echt aanstaat, dan zou JIJ hier niet moeten komen of moet je zonodig een reactie plaatsen?: )

15-07-2007, 14:21
miss sophia, heb je wel eens een iq-test gedaan? serieuze vraag...

15-07-2007, 14:23
Zonder inschaAllah op reacties van broeders in te gaan, wil ik er nog bij vermelden dat wanneer dit als onzin aangeduid wordt, men niet weet dat da3wa van essentieel belang is o.a. op forums als deze.

Als we spreken van 'nuttigheid', dan valt da3wa daar zeker onder. Al is het een klein beetje kennis, die men heeft, dan is het een plicht om die te delen met je mede zuster/broeder.Als wij iets weten wat waar is,mogen wij dat niet achterhouden. Weten wij iets niet, dan zeg wij Allahoe a3lam. Een belangrijke onderdeel zijn GOEDE MANIEREN wat wij verwaarlozen.
Wij dienen deze gebruiken te hanteren inscha Allah.

Pagina's : [1] 2 3 4