Bekijk volle/desktop versie : Doua voor iemand die erg ziek is.



15-07-2007, 00:19
Wie kent er sterke doua's die ik kan doen voor iemand die erg ziek is.
En wie wilt ze ook hier plaatsen.

Alvast heel erg bedankt!

15-07-2007, 11:45


voor de zieken

Leg je hand op het deel van je lichaam waar je pijn hebt en zeg 3 keer

"In de naam van Allah"

Zeg vervolgens 7 keer:

"Ik zoek mijn toevlucht tot Allah en Zijn Macht van het kwaad dat ik ervaar en ik zoek afscheiding daarvan" (overgeleverd door Moslim)

En in een andere overlevering:

"Til je hand op en herhaal dat vervolgens een oneven aantal keren"
(sahih, overleverd door At-Tirmidi)

2.Je kunt ook de volgende aanroeping zeggen:
"Oh Allah Heer van de mensen, neem het kwaad weg. Genees, U ben De Genezer. Er is geen genezing behalve Uw genezing. (Genees) een genezing die geen ziekte overlaat." (Overleverd door Al-Bochari en Moslim)

3.Of de volgende:
"Ik zoek toevlucht bij Allah's volledige woorden van elke Satan, giftig insect en van elke kwade oog." (Overleverd door Al-Bochari)

4. Wie een zieke bezoekt, wiens dood nog niet is gekomen, en bij hem 7 keer zegt: "Ik vraag de Machtige Allah, de Heer van de Machtige Troon, om jou te genezen." Allah zal die persoon genezen. (autentiek verklaard door Al-Hakim overeenstemming van Ad Ad-Dhahabi)

5. Wie iemand ziet die lijd (een beproeving) en zegt:
"Alle lof zij aan Allah Die bij heeft behouden van datgene waarmee Hij jou heeft beproeft, en Die mij boven veel van ijn creaties heeft begunstigd." Hem zal die beproeving niet raken (Goed, overleverd door At-Tirmidhi)

6. Jibriel kwam tot de Profeet (vrede zij met hem) en zei: 'O Mohammed, ben je ziek?' De Profeet (vrede zij met hem) zei: 'Ja'. Toen zei Jibriel: "In de naam van Allah heel ik jou van elke ziekte die jou last bezorgt en van het kwade van elke ziel en oog. In de naam van Allah heel ik jou en Allah zal jou genezen."

7. Lees Surat Al-Fatihah, Suran An-Naas en Surat Al-Falaq, en vraag genezing van Allah alleen. Gebruik zowel Du`a als medicijnen en geef aalmoezen aan armen zodat je met de toestemming van Allah word genezen.


De tekst komt uit het boek:

De islamitische Geloofsleer uit de Qor'aan en de autentieke Soennah.

Auteur: Mohammad Bin Jamil Zino.

15-07-2007, 11:46
Ghair insallah

15-07-2007, 20:47
Dzaak allah ou ghair!

Meer is altijd welkom.

22-08-2007, 00:42


Is er ook iets wat ik tijdens mijn gebed extra kan verichten?
Ik zou graag meer willen weten, ben nog erg onwetend op dit gebied.