Bekijk volle/desktop versie : wie wil helpen met een brief??



14-07-2007, 22:10
Salam wa3alaikom broeders en zusters,

Ik zou graag willen vragen of iemand mij kan helpen bij het opstellen van een brief voor het volgende:

Mijn man heeft 5 jaar geleden een lening aangesloten en heeft sindsdien schulden. De schulden zijn in die 5 jaar nog steeds hetzelfde gebleven, nu wil ik die lening afsluiten en moet een brief schrijven. Hij kan elke maand nog geld opnemen "vrije ruimte"waardoor de schuld maar niet opgelost wordt ik snap ook helemaal niks van die lening maar wil af van de schulden. Met mijn man kan ik dit niet bespreekbaar maken hij is al meerdere malen bij schuldhulverlening gekomen maar heeft zich nooit aan die afspraken gehouden..

Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft en mij kan vertellen hoe ik doe lening kan afsluiten of helpen bij het opstellen van de brief.


14-07-2007, 22:37


lees je pmtje hoop dat je er wat aan hebt

mocht er iets zijn pm gerust

15-07-2007, 13:10

Citaat door zanoeba:
Salam wa3alaikom broeders en zusters,

Ik zou graag willen vragen of iemand mij kan helpen bij het opstellen van een brief voor het volgende:

Mijn man heeft 5 jaar geleden een lening aangesloten en heeft sindsdien schulden. De schulden zijn in die 5 jaar nog steeds hetzelfde gebleven, nu wil ik die lening afsluiten en moet een brief schrijven. Hij kan elke maand nog geld opnemen "vrije ruimte"waardoor de schuld maar niet opgelost wordt ik snap ook helemaal niks van die lening maar wil af van de schulden. Met mijn man kan ik dit niet bespreekbaar maken hij is al meerdere malen bij schuldhulverlening gekomen maar heeft zich nooit aan die afspraken gehouden..

Ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft en mij kan vertellen hoe ik doe lening kan afsluiten of helpen bij het opstellen van de brief.




salaam,

Een mogelijke oplossing zou alvast kunnen zijn dat je man aan jouw de kaart alvast afgeeft (ik leid hier af dat het om een visakaart gaat) zodat ie geen geld meer kan opnemen, verder raad ik je aan ofwel dat jij elke maand gewoon een deel terugbetaalt als het niet in éénmaal kan of via domiciliering en dat op de datum laten gebeuren dat ie of jij vb. jullie loon krijgen en insh'allah komt het allemaal goed dat jullie alles kunnen afbetalen.

Als ie maar bij één schuldeiser een schuld heeft zou ik het op die manier doen, als ie bij meerdere schuldeisers nog geld moet geven zou ik ofwel beroep doenn op schuldbemiddeling of collectieve schuldenregelin(gebeurt op basis van indiening verzoekschrift met aanstelling advokaat = schuldbemiddelaar waarbij alle gelden dan op een aparte rekening wordt gestort rechtstreeks aan de schuldbemiddelaar en er een aanzuiveringsplan zal worden opgesteld en jullie voor elke maand leefloon krijgen van de schuldbemiddeling om zo de schulden aan te zuiveren).

ik hoop je hiermee geholpen te helpen.

wa salaam,...

15-07-2007, 19:31

Citaat door jaliel:
lees je pmtje hoop dat je er wat aan hebt

mocht er iets zijn pm gerust


dank je wel ya goeya

16-07-2007, 01:16


Hallo,
Indien je hulp nodig hebt pm me en ik help je bij het opstellen bij zo'n brief
maar ik moet wel weten over wat voor lening het juist gaat...(persoonlijke lening,hypotheek,...)
Ik hoor wel van je!!!!
S.