Bekijk volle/desktop versie : haar kleuren



Pagina's : [1] 2

02-10-2003, 22:11
Je haar in het zwart kleuren is dat haram of niet...???

02-10-2003, 22:13


hoiii zina

kheb gehoord van mijn moeder dat je je haar in allerlei kleuren mag verven, behalve zwart. waarom dat is, I DON`T KNOW !!

beslema

02-10-2003, 22:13
Het haar zwart verven

De juiste mening is dat het haraam is dit te doen vanwege de waarschuwing vermeld in de hadeeth: “Aan het eind van tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven; ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken.” [1]. Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegenen die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwarte verf; dit leidt tot veel kwaad, zoals misleiding en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Het is waar dat de Profeet de gewoonte had om zijn grijze haren te verven met henna, wat een gelige, rode of bruinige kleur gaf. Toen Abu Quhafaah, wiens haar en baard zo wit was als thughaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka zei de Profeet , “Verander dit met iets, maar vermijdt zwart.” [2]. Het juiste standpunt ten opzichte van vrouwen is dat zij wat dit betreft hetzelfde zijn als mannen: ze zijn niet toegestaan om enig haar zwart te verven wat niet zwart is.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] overgeleverd door Abu Dawud, 4/419); zie ook Saheeh al-Jaami’, 8153
[2] overgeleverd door Muslim, 3/1663

02-10-2003, 22:49

Citaat:
Origineel gepost door yasmineNR1
hoiii zina

kheb gehoord van mijn moeder dat je je haar in allerlei kleuren mag verven, behalve zwart. waarom dat is, I DON`T KNOW !!

beslema
yep dat heb ik ook altijd gehoord.

02-10-2003, 22:52



Citaat:
Origineel gepost door 000Zina000
Je haar in het zwart kleuren is dat haram of niet...???
Neen zwart mag niet..waarom dat weet ik ook niet

ps Waar woon je toevallig in Antwerpen??



02-10-2003, 23:36
Ik ben van de provincie antwerpen dus niet van antwerpen zelf ik ben van willebroek...

02-10-2003, 23:39
ja, is haraam

03-10-2003, 02:36

Citaat:
Origineel gepost door 000Zina000
Je haar in het zwart kleuren is dat haram of niet...???
ja blond groen geel paars mag allemaal maar zwart is haraam

03-10-2003, 09:37
Je mag je haar alleen met henna verven en aangezien je geen zwarte henna hebt is zwart dus haram

03-10-2003, 09:41
henna op je haar mag wel

03-10-2003, 09:43

Citaat:
Origineel gepost door GillDeLaTouret
henna op je haar mag wel
zou jij t doen dan?

03-10-2003, 09:46

Citaat:
Origineel gepost door Shanaaz
zou jij t doen dan?
als ik een meisje was..wel ja..indien ik geen last heb van mn natuurlijke haarkleur..laat ik het zoals het is..maar als ik al op mn 20ste grijze haartjes krijg zou ik wel henna op mn haar doen ja..beter dan mn haar in een ander kleur verven...plus..als ik een meisje was..zou ik hoofdoek dragen...dus t heeft geen zin om dan mn haren te gaan verven




03-10-2003, 09:48



Citaat:
Origineel gepost door GillDeLaTouret
als ik een meisje was..wel ja..indien ik geen last heb van mn natuurlijke haarkleur..laat ik het zoals het is..maar als ik al op mn 20ste grijze haartjes krijg zou ik wel henna op mn haar doen ja..beter dan mn haar in een ander kleur verven...plus..als ik een meisje was..zou ik hoofdoek dragen...dus t heeft geen zin om dan mn haren te gaan verven



heb je gelijk in, maar je zou je haar toch voor je man kunnen verven...hij ziet t alleen dus wat is er nou mooier dan dat

03-10-2003, 09:52

Citaat:
Origineel gepost door Shanaaz
heb je gelijk in, maar je zou je haar toch voor je man kunnen verven...hij ziet t alleen dus wat is er nou mooier dan dat
daarom zou ik voor henna gaan

maar jah..k ben n man....dus als ik haaruitval of grijs haar krijg op jonge leeftijd...gaat de pet erop

03-10-2003, 09:54

Citaat:
Origineel gepost door GillDeLaTouret
daarom zou ik voor henna gaan

maar jah..k ben n man....dus als ik haaruitval of grijs haar krijg op jonge leeftijd...gaat de pet erop
hahahaha mannen moge ook hun haar verven met henna maar ik vind het prsoonlijk niet zo mooi staan bij de mannen

Pagina's : [1] 2