Bekijk volle/desktop versie : Kind valt uit touringcar.



Pagina's : [1] 2

13-07-2007, 16:51
Kind valt uit touringcar
AMSTERDAM -
UPDATE 12:20 Een 4-jarig kind is vanmorgen op de ringweg Amsterdam uit een touringcar gevallen nadat hij zelf de nooddeur had geopend.










De bus reed richting Zaandam. Het jongetje kwam op de weg terecht en liep wonder boven wonder alleen schaafwonden op. Andere kinderen in de bus sloegen meteen alarm. Een motoragent reed er vlak achter en kon het geschrokken jochie direct kalmeren. De weg was na het ongeluk een half uur dicht.

De touringcar reed in een groep van drie bussen richting Zaandam. De bussen vervoerden ruim honderd kinderenm uit Amsterdam naar een kinderkamp in Kennemerduinen.
Bron:Telegraaf.nl



13-07-2007, 16:54


Ongeluk in een klein hoekje. Alhamdoelilah Hla Slamtoe.

13-07-2007, 16:54
Pfff, als ik zulke berichten lees, dan durf ik mijn kids niet meer op schoolreis te sturen, zo goed letten ze dus niet op

13-07-2007, 17:00
OMG en wat doen die docenten??????????

13-07-2007, 17:02


Jah ze hebben altijd wel een paar docenten en moeders/vaders mee, maar als men op kamp gaat hebben ze toch wel genoeg docenten?

13-07-2007, 17:02

Citaat door badparel:
Pfff, als ik zulke berichten lees, dan durf ik mijn kids niet meer op schoolreis te sturen, zo goed letten ze dus niet op



Het heeft echt niets met opletten te maken,heb zelf in het onderwijs gewerkt, je hebt geen 24 ogen, voor elk kind 1. Zelfs thuis als je kind alleen onder je eigen toezicht is gebeuren er layster de ergste dingen. Laat staan ergens anders. Kinderen stoppen nou eenmaal pas als ze “Auw”hebben en niet eerder met het ontdekken van dingen.

13-07-2007, 17:04

Citaat door Miss_Magrebia:
Het heeft echt niets met opletten te maken,heb zelf in het onderwijs gewerkt, je hebt geen 24 ogen, voor elk kind 1. Zelfs thuis als je kind alleen onder je eigen toezicht is gebeuren er layster de ergste dingen. Laat staan ergens anders. Kinderen stoppen nou eenmaal pas als ze “Auw”hebben en niet eerder met het ontdekken van dingen.


Daar verschillen we dan van mening, dr kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar toch vond ik dat er beter moest opgelet worden, een kind plaats je toch niet bij de nooddeur?

13-07-2007, 17:07
yeah right. als ene kind aan de nood deur zit en de deuren vliegen open wat zijn die docenten aan het doen? mijn kins gaat eider geval nooooit mee op kamp tenzij ik mezelf opgeef als hulpmoeder

13-07-2007, 17:07

Citaat door badparel:
Daar verschillen we dan van mening, dr kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar toch vond ik dat er beter moest opgelet worden, een kind plaats je toch niet bij de nooddeur?



Een nooddeur is ook niet in 1 ruk open volgens mij. Een kind plaats ze wel in een zitje naast een deur, wat is dan het verschil. Ik snap je punt. Alleen mensen reageren het TE snel af op docenten, die heeft dat kind niet expres latten vallen ofzo. Een ongelukje zit gewoon in een klein hoekje en kan je soms niet veel aandoen, Katab L'Allah! Het is naar dat het gebeurd, maar als jouw kinderen op de achterbank zitten heb jij ook niet de gehele rit je ogen op hun gericht.

13-07-2007, 17:11

Citaat door Miss_Magrebia:
Een nooddeur is ook niet in 1 ruk open volgens mij. Een kind plaats ze wel in een zitje naast een deur, wat is dan het verschil. Ik snap je punt. Alleen mensen reageren het TE snel af op docenten, die heeft dat kind niet expres latten vallen ofzo. Een ongelukje zit gewoon in een klein hoekje en kan je soms niet veel aandoen, Katab L'Allah! Het is naar dat het gebeurd, maar als jouw kinderen op de achterbank zitten heb jij ook niet de gehele rit je ogen op hun gericht.


Tuurlijk niet, ik weet dat je je kind niet voor alles kan behoeden helaas, ik had zelf een keer mijn dochter vast aan een hand en ze had haar andere hand tussen de deur toen mijn andere dochter de deur keihard dichtsloeg.

Ik check ze vaak op de achterbank en lang leve de kindersloten!

13-07-2007, 17:42
wat erg, ik zou een kind van 4 ook niet naar kamp sturen hoor maar dat is een ander verhaal

13-07-2007, 17:59
het gaat hier om kinderen waarvan de ouders geen tripjes kunnen betalen schijnt, de reis is gesubsidieerd en de begeleiders zijn vrijwilligers dus dat geklaag over docenten is nvt

13-07-2007, 19:26



Citaat door Vlinder_V:
het gaat hier om kinderen waarvan de ouders geen tripjes kunnen betalen schijnt, de reis is gesubsidieerd en de begeleiders zijn vrijwilligers dus dat geklaag over docenten is nvt


Een begeleider is een begeleider, of het nou een docent is of een vrijwilliger

13-07-2007, 19:28
hmmmmmmmmmmmm, ik ben nu wel erg geschrokken, want mijn zoontje gaat namelijk wel op kamp, hij is 7, maar toch. Ik weet dat er overal wel iets kan gebeuren, maar wil zijn pret ook niet ontnemen.

13-07-2007, 19:38
Wat erg seg ; het had erger gekunt Allah yehfed wat naar seg.

Was er dan geen begeleider ofzo?

Men moet toch weten dat kinderen gevaarlyke streken kunnen uithalen??

Pagina's : [1] 2