Bekijk volle/desktop versie : Zuchtende collega's meest irritant



12-07-2007, 18:27
AMSTERDAM - Aan zuchtende collega's irriteren wij ons het meest op de werkvloer. Advies: gewoon zeggen dat hij of zij ermee moet stoppen. Dat werkt.

Luid telefoneren op de werkvloer. Bemoeizuchtige collega's die de rol van je baas overnemen. Collega's die de luidsprekerfunctie aan laten staan of persoonlijke zaken regelen met de telefoon op hun werk, terwijl jij geconcentreerd probeert te werken. Zomaar een greep van onze grootste ergernissen op de werkvloer. Maar ze halen het niet bij de allergrootste irritatie: Zuchtende collega's. En dan vooral minachtend zuchten, telkens wanneer jij iets verkeerd doet.

In een onderzoek van de Amerikaanse tak van uitzendbureau Randstad onder 2100 werknemers eindigt zuchten nipt boven publieke berispingen als de grootste irritatie op de werkvloer. Dat meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws vanochtend. Wat je eraan moet doen als gedrag van collega's je irriteert? De krant vroeg het arbeidspsycholoog Karel de Witte. Zijn advies: ,,zeg gewoon dat het gedrag van je collega je stoort.?

Randstad hanteert in de VS zelf ook een strikte etiquette. Elke nieuwe werknemer krijgt de do's en dont's voorgeschoteld op een seminarie. Zo ver gaat Randstad in België en Nederland niet. Aan een aantal basisprincipes, zoals het stilzetten van de GSM tijdens vergaderingen, houdt iedereen zich. Volgens Karel de Witte helpen geschreven regels hier niet, ongeschreven regels des te meer. ,,Bepaalde gewoonten worden aangenomen, en worden doorgegeven aan nieuwe werknemers. Meestal zijn deze regels niet afhankelijk van de sector, maar eerder van elk bedrijf apart.?



http://www.telegraaf.nl/buitenland/67347381/Zuchtende_collega_s_meest_irritant.html?p=3,2

12-07-2007, 18:28


Zucht jij vaak op je werk ?

12-07-2007, 19:44
Kreunende collega's meest geliefd

13-07-2007, 11:55

Citaat door NakNok:
Zucht jij vaak op je werk ?

Alleen als ik weer 's op marokko.nl heb rondgekeken...

13-07-2007, 12:04


Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffff

Poehpoeh...pffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffff



13-07-2007, 12:10

Citaat door NakNok:
Zucht jij vaak op je werk ?


Ik hijg wel eens ......

13-07-2007, 12:17
Ik voel me wel aangesproken...
xzucht...x

13-07-2007, 12:29

Citaat door IVAN:

Ik hijg wel eens ......

Betaalt dat goed?


13-07-2007, 12:32
xzuchtx xzuchtx

07-11-2008, 10:28
zuchten ze bij jullie ook ?