Bekijk volle/desktop versie : mag je werken met mannen??



Pagina's : [1] 2

12-07-2007, 15:44
Zo niet waarom niet???

12-07-2007, 15:58


De Ideale Moslimvrouw:
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]

Zij vermijdt de vrijelijke omgang met mannen

De ware moslimvrouw probeert het zich mengen onder mannen zoveel mogelijk te vermijden; zij streeft het niet na of moedigt het niet aan. Ze volgt het voorbeeld van Fathimah, de dochter van de Profeet (vrede zij met hem), de vrouwen van de Profeet(vrede zij met hem),de vrouwen van de Salaf (de Sahaba en Tabi'ien) en degenen die hun weg oprecht volgen.

De schade die opgelopen wordt door het vrij mengen van mannen en vrouwen, is voor de moslimvrouw duidelijk, is nu voor westerlingen, waarbij mannen en vrouwen het meest met elkaar omgaan, duidelijk geworden. Ze hebben ontdekt dat het niveau van opleiding hierdoor nadelig beinvloedt wordt, daarom zijn ze nu begonnen mannelijke en vrouwelijke studenten, in sommige universiteiten en opleidingen, van elkaar te scheiden. Een aantal van de grootste islamitische opvoeders, die Europa, Amerika en Rusland bezocht hebben, zijn hiervan getuigen geweest, bijvoorbeeld Professor Ahmad Madh-har al-'Adhmah, die uitgezonden is naar Belgie door het Syrische ministerie van Onderwijs, waar hij een aantal scholen bezocht. Bij een bezoek aan een basisschool voor meisjes, vroeg hij het schoolhoofd: ''Waarom laten jullie op dit niveau van scholing de meisjes niet met de jongens samen?'' Zij antwoordde: ''Wij hebben de schade gezien die het mengen van meisjes en jongens, zelfs op het basisniveau, kan aanrichten.''

In Rusland is men tot dezelfde conclusie gekomen en er zijn aparte faculteiten van de universiteiten opgericht waar mannelijke en vrouwelijke studenten niet door elkaar zitten.

In Amerika zijn er meer dan 170 faculteiten van de universiteit, waar mannen en vrouwen van elkaar gescheiden zijn. Ze zijn gesticht omdat de opvoeders en toezichthouders zagen, dat het samenvoegen van mannen en vrouwen schade veroorzaakte, zelfs in een maatschappij waar dit op ieder vlak van het sociale leven gebruikelijk is.

Het bewijs voor de schade, die het samenvoegen van mannen en vrouwen met zich meebrengt, is te groot om genoemd te worden. Dit alles duidt op de islamitische wijsheid, die het samenvoegen van mannen en vrouwen tot een einde brengt en de islamitische samenleving beschermt; waarin de islamitische leiding, alles wat vernietigend werkt en schade veroorzaakt, verwerpt.

blz. 73/75


12-07-2007, 16:11

Citaat door niqaabi:

De Ideale Moslimvrouw:
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]

Zij vermijdt de vrijelijke omgang met mannen

De ware moslimvrouw probeert het zich mengen onder mannen zoveel mogelijk te vermijden; zij streeft het niet na of moedigt het niet aan. Ze volgt het voorbeeld van Fathimah, de dochter van de Profeet (vrede zij met hem), de vrouwen van de Profeet(vrede zij met hem),de vrouwen van de Salaf (de Sahaba en Tabi'ien) en degenen die hun weg oprecht volgen.

De schade die opgelopen wordt door het vrij mengen van mannen en vrouwen, is voor de moslimvrouw duidelijk, is nu voor westerlingen, waarbij mannen en vrouwen het meest met elkaar omgaan, duidelijk geworden. Ze hebben ontdekt dat het niveau van opleiding hierdoor nadelig beinvloedt wordt, daarom zijn ze nu begonnen mannelijke en vrouwelijke studenten, in sommige universiteiten en opleidingen, van elkaar te scheiden. Een aantal van de grootste islamitische opvoeders, die Europa, Amerika en Rusland bezocht hebben, zijn hiervan getuigen geweest, bijvoorbeeld Professor Ahmad Madh-har al-'Adhmah, die uitgezonden is naar Belgie door het Syrische ministerie van Onderwijs, waar hij een aantal scholen bezocht. Bij een bezoek aan een basisschool voor meisjes, vroeg hij het schoolhoofd: ''Waarom laten jullie op dit niveau van scholing de meisjes niet met de jongens samen?'' Zij antwoordde: ''Wij hebben de schade gezien die het mengen van meisjes en jongens, zelfs op het basisniveau, kan aanrichten.''

In Rusland is men tot dezelfde conclusie gekomen en er zijn aparte faculteiten van de universiteiten opgericht waar mannelijke en vrouwelijke studenten niet door elkaar zitten.

In Amerika zijn er meer dan 170 faculteiten van de universiteit, waar mannen en vrouwen van elkaar gescheiden zijn. Ze zijn gesticht omdat de opvoeders en toezichthouders zagen, dat het samenvoegen van mannen en vrouwen schade veroorzaakte, zelfs in een maatschappij waar dit op ieder vlak van het sociale leven gebruikelijk is.

Het bewijs voor de schade, die het samenvoegen van mannen en vrouwen met zich meebrengt, is te groot om genoemd te worden. Dit alles duidt op de islamitische wijsheid, die het samenvoegen van mannen en vrouwen tot een einde brengt en de islamitische samenleving beschermt; waarin de islamitische leiding, alles wat vernietigend werkt en schade veroorzaakt, verwerpt.

blz. 73/75



macha allah meer info graag

12-07-2007, 16:15

Ok zuster, ik zal even verder in het boek bladeren, kijken wat ik hier nog meer over kan vinden inshaAllah..


12-07-2007, 16:24



Citaat door niqaabi:

Ok zuster, ik zal even verder in het boek bladeren, kijken wat ik hier nog meer over kan vinden inshaAllah..



zuster werk jij???

12-07-2007, 16:29


De Ideale Moslimvrouw
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]

Zij geeft geen hand aan een niet-mahram man

Het is normaal dat een moslimvrouw, die zicht niet onder de mannen mengt, geen hand wil geven aan iemand die geen mahram is, dit in overeenstemming met de leerstellingen en het voorbeeld van de Profeet(vrede zij met hem). Boecharie heeft overgeleverd dat 'Aisjah(moge Allah tevreden met haar zijn) zei:

''Wanneer de gelovige vrouwen hidjrah(emigratie) naar de Profeet(vrede zij met hem) maakten, onderzocht en testte hij hen, in overeenstemming met de ayah:

''O,jullie die geloven! Als gelovige vrouwen tot jullie, als emigranten, komen onderzoek hen dan. [60:10]

Iedereen die de voorwaarden accepteert, die van de gelovige vrouw geeist worden, heeft hiermee hun bai'ah geaccepteerd. Toen de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) hun woorden aannam, zei hij tegen hen:

''Jullie kunnen nu gaan, want ik heb jullie bai'ah geaccepteerd.''

Bij Allah, de hand van de Profeet(vrede zij met hem) heeft nooit een hand van een vrouw aangeraakt; hij accepteerde hun bai'ah uitsluitend in bewoording. Bij Allah (Subhanahoe Wa Ta'aala) hij heeft de vrouwen nooit een andere voorwaarde opgelegd, dan de voorwaarden die Allah hem bevolen heeft en als hij de bai'ah bevestigde, dan zei hij: ''Ik heb door je woorden je bai'ah geaccepteerd.'' [SIZE="2"] [Fathoel-Bari, 9/420, Kitaab ath-thalaaq, baab idha aslamat al-moesjrikah aqal nashranijah taht adh-dhimmi aqal-harbi.] [/SIZE]


Blz. 75


12-07-2007, 17:46

Citaat door niqaabi:


De Ideale Moslimvrouw
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]

Zij geeft geen hand aan een niet-mahram man

Het is normaal dat een moslimvrouw, die zicht niet onder de mannen mengt, geen hand wil geven aan iemand die geen mahram is, dit in overeenstemming met de leerstellingen en het voorbeeld van de Profeet(vrede zij met hem). Boecharie heeft overgeleverd dat 'Aisjah(moge Allah tevreden met haar zijn) zei:

''Wanneer de gelovige vrouwen hidjrah(emigratie) naar de Profeet(vrede zij met hem) maakten, onderzocht en testte hij hen, in overeenstemming met de ayah:

''O,jullie die geloven! Als gelovige vrouwen tot jullie, als emigranten, komen onderzoek hen dan. [60:10]

Iedereen die de voorwaarden accepteert, die van de gelovige vrouw geeist worden, heeft hiermee hun bai'ah geaccepteerd. Toen de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) hun woorden aannam, zei hij tegen hen:

''Jullie kunnen nu gaan, want ik heb jullie bai'ah geaccepteerd.''

Bij Allah, de hand van de Profeet(vrede zij met hem) heeft nooit een hand van een vrouw aangeraakt; hij accepteerde hun bai'ah uitsluitend in bewoording. Bij Allah (Subhanahoe Wa Ta'aala) hij heeft de vrouwen nooit een andere voorwaarde opgelegd, dan de voorwaarden die Allah hem bevolen heeft en als hij de bai'ah bevestigde, dan zei hij: ''Ik heb door je woorden je bai'ah geaccepteerd.'' [SIZE="2"] [Fathoel-Bari, 9/420, Kitaab ath-thalaaq, baab idha aslamat al-moesjrikah aqal nashranijah taht adh-dhimmi aqal-harbi.] [/SIZE]


Blz. 75




macha allah

12-07-2007, 17:54

Als je wilt ougti, kan ik nog meer uit dit boek halen inshAllah.

Laat het me maar weten!

Liefs,

je zuster in Islam


12-07-2007, 17:55

Citaat door niqaabi:

Als je wilt ougti, kan ik nog meer uit dit boek halen inshAllah.

Laat het me maar weten!

Liefs,

je zuster in Islam



macha allah graag zuster als je wil!!

12-07-2007, 18:29

Citaat door niqaabi:
[CENTER][FONT="Georgia"]De Ideale Moslimvrouw:
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi

Zij vermijdt de vrijelijke omgang met mannen

De ware moslimvrouw probeert het zich mengen onder mannen zoveel mogelijk te vermijden; zij streeft het niet na of moedigt het niet aan. Ze volgt het voorbeeld van Fathimah, de dochter van de Profeet (vrede zij met hem), de vrouwen van de Profeet(vrede zij met hem),de vrouwen van de Salaf (de Sahaba en Tabi'ien) en degenen die hun weg oprecht volgen.

De schade die opgelopen wordt door het vrij mengen van mannen en vrouwen, is voor de moslimvrouw duidelijk, is nu voor westerlingen, waarbij mannen en vrouwen het meest met elkaar omgaan, duidelijk geworden. Ze hebben ontdekt dat het niveau van opleiding hierdoor nadelig beinvloedt wordt, daarom zijn ze nu begonnen mannelijke en vrouwelijke studenten, in sommige universiteiten en opleidingen, van elkaar te scheiden. Een aantal van de grootste islamitische opvoeders, die Europa, Amerika en Rusland bezocht hebben, zijn hiervan getuigen geweest, bijvoorbeeld Professor Ahmad Madh-har al-'Adhmah, die uitgezonden is naar Belgie door het Syrische ministerie van Onderwijs, waar hij een aantal scholen bezocht. Bij een bezoek aan een basisschool voor meisjes, vroeg hij het schoolhoofd: ''Waarom laten jullie op dit niveau van scholing de meisjes niet met de jongens samen?'' Zij antwoordde: ''Wij hebben de schade gezien die het mengen van meisjes en jongens, zelfs op het basisniveau, kan aanrichten.''

In Rusland is men tot dezelfde conclusie gekomen en er zijn aparte faculteiten van de universiteiten opgericht waar mannelijke en vrouwelijke studenten niet door elkaar zitten.
Noem er eens wat.


Citaat:
In Amerika zijn er meer dan 170 faculteiten van de universiteit, waar mannen en vrouwen van elkaar gescheiden zijn. Ze zijn gesticht omdat de opvoeders en toezichthouders zagen, dat het samenvoegen van mannen en vrouwen schade veroorzaakte, zelfs in een maatschappij waar dit op ieder vlak van het sociale leven gebruikelijk is.
Noem er eens wat.

12-07-2007, 18:49
http://64.233.183.104/search?q=cache:XVVAYQYf8PgJ:app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/book/book/195+Er+zijn+maar+enkele+onderzoekers+die+werkelijk +interesse+tonen+in+de+intellectuele+geschiedenis, +en+zelfs+wanneer+ze+die+interesse+wel+hebben+kome n+ze+niet+verder+dan+de+meest&hl=nl&ct=clnk&cd=1

Geleerde Moslima’s uit de geschiedenis.

Van wie denkje kregen ze les? Mengen is niet volledig verboden wa Allahu A3lam. Zolang maar de regels van de islam in acht worden genomen. En daar zit het probleem hem juist in.

12-07-2007, 19:04

Citaat door SaladinsRevenge:
Noem er eens wat.


Noem er eens wat.


basisschool de regenboog.

12-07-2007, 22:15


De moslim vrouw: Haar status in de Oemmah
Geschreven door Shaych ‘Abdoel-‘Aziez bin Baaz
Thursday 12 July 2007


De Islaamitische vrouw heeft een nobele en hoge status en haar invloed is erg groot in het leven van iedere moslim. De Islaamitische vrouw is zeker de eerste leraar bij het opbouwen van een rechtvaardige maatschappij mits zij de leiding volgt van het boek van Allaah en de Soennah van onze boodschapper (salallaahoe 'alayhie was sallem). Immers, het vastklampen aan de Qor’aan en de Soennah weerhoudt iedere moslim – vrouw of man- verre van misleidingen in welke vorm dan ook. De misleiding waaronder de verschillende volken lijden en hun verdeeldheid komen niet voor, tenzij er ver wordt afgedwaald van het pad van Allaah – de Meest Perfecte- de Allerhoogste en waarmee Zijn profeten en boodschappers (Vrede zij met hen) kwamen.
De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd:

"Ik heb voor jullie twee dingen (achter) gelaten, Als jullie je daar aan vast houden, kunnen jullie na mij nooit (af) dwalen, het boek van Allaah en mijn Soennah.”[1]


Het grote belang van de rol van de Moslim vrouw – of dat nu als vrouw, zus of dochter is en de rechten die haar toekomen zijn uitgelegd in de nobele Qor’aan, een uitvoerige uitleg hiervan is te vinden in de zuivere Soennah.

De reden waarom een vrouw zo belangrijk is, is omdat ze grote verantwoordelijkheden en lasten heeft en vele moeilijkheden moet doorstaan, verantwoordelijkheden en moeilijkheden die een man niet eens aankan. Daarom is het een verplichting voor een ieder om dankbaarheid, vriendelijkheid en begaanheid te tonen aan de moeder. En daarom verdient de moeder voorrang boven de vader in deze kwestie. Allaah de Verhevene zegt:


“En wij hebben de mens met betrekking tot zijn ouders opgedragen goed en plichttrouw te zijn- zijn moeder heeft hem immers in grote zwakheid gedragen en totdat hij gespeend werd waren het nog twee jaar. Jij moet Mij en jou ouders dank betuigen. Bij Mij is de bestemming.”[2]


Allaah de Verhevene zegt:

“En wij hebben de mens opgedragen zijn ouders goed te behandelen- zijn moeder heeft hem immers moeizaam gedragen en moeizaam gebaard. De zwangerschap en (de tijd erna) totdat hij gespeend werd is dertig maanden.”[3]

Een man kwam naar de boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhie was sallem) en zei:

"O Boodschapper van Allaah! Welke persoon op deze aarde verdient het meest mijn goede behandeling?"

Hij antwoordde: "Je moeder."

De man vroeg, "En wie dan?"

En hij antwoordde: "Je moeder."

De man vroeg toen, "En wie dan?"

En de profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) antwoordde weer: "Je moeder."

Toen vroeg de man weer, "En wie dan?"

En de profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) antwoordde: "Je vader."[4]

Het is noodzaak dat aan de moeder drie keer meer de vriendelijkheid en goede behandeling gegeven wordt dan aan de vader.

Wat betreft de status van de echtgenote en haar invloed op het kalmeren van de ziel is duidelijk te zien in deze nobele Ayah, – De Verhevene zegt:

“En tot zijn tekenen behoort dat hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen midden geschapen heeft om bij haar rust te vinden. En Hij heeft liefde en barmhartigheid tussen jullie gebracht. Daarin zijn tekenen voor mensen die nadenken.”[5]

Al-Haafidh Ibn Kathier (rahiemahoellaah) zegt bij het uitleggen van de termen moewaddah and rahmah die in bovengenoemde ayah voorkomen:

"Al-moewaddah betekent liefde en genegenheid en ar-rahmah betekent barmhartigheid en medelijden – daar de man een vrouw neemt of omdat hij van haar houdt of omdat hij barmhartigheid en medelijden met haar heeft; door haar een kind van zichzelf te geven…"[6]

En de unieke houding dat de vrouw van de profeet Chadiejah (radiallaahoe ta'alla 'anha) aannam, had een grote invloed op het rustig maken en kalmeren van de boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhie was sallem), toen de engel Djibriel (‘alayhie sallem) de eerste keer naar de grot van Hiraa kwam. De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) keerde met kloppend hart en hevig bevend terug naar Chadiejah (radiallaahoe ta'alla 'anha) met de eerste openbaring, en zei tegen haar: “Bedek me, bedek me!”

En zij bedekte hem totdat zijn angst weg was, en zei daarna alles wat er gebeurd was tegen Chadiejah (radiallaahoe ta'alla 'anha). Toen zei hij: "Ik ben bang dat mij iets gaat overkomen.” Waarop zij tegen hem zei: "Nooit! Bij Allaah! Allaah zal je nooit ten schande brengen. Jij onderhoudt goede banden met je relaties, je helpt de armen en de behoeftigen, je behandelt je gasten vriendelijk en staat mensen in nood bij.”[7]

En vergeet ‘Aa’ishah (radiallaahoe ta'alla 'anha) en haar grote invloed niet. Want zelfs de grote metgezellen namen de kennis van hadieth van haar en vele Sahaabiyaat (vrouwelijke metgezellen) leerden de vele regels inzake vrouwenzaken van haar.

En zonder twijfel heeft mijn moeder (van Shaych Ibn Baaz (rahiemahoellaah)) – Moge Allaah genadig met haar zijn- een grote invloed op mij gehad, mij gestimuleerd en gesteund om te studeren. Moge Allaah haar nog meer belonen en haar belonen met het beste voor wat ze voor mij gedaan heeft.

En er is ook geen enkele twijfel dat in het huis waarin vriendelijkheid, tederheid, liefde en zorg met de Islaamitische tarbiyah (opvoeding en cultivering) zijn, een grote invloed zullen hebben op de man. Hij zal – als Allaah het wil – succesvol zijn in zijn zaken en in alle andere dingen – of het nu het zoeken naar kennis is, handel drijven, de kost verdienen of iets anders dan dit. Het is aan Allaah alleen aan wie ik succes vraag en vraag om ons te leiden naar datgene waar Hij van houdt en mee tevreden is.

En moge Allaah’s zegeningen en vrede zijn op onze profeet Mohammed (salallaahoe 'alayhie was sallem), zijn familie, metgezellen en volgelingen.

Bron: Dit artikel was een antwoord op een vraag inzake de positie en status van vrouwen in de Islaam en is gehaald uit zijn Majmoe’ul Fataawaa wa Maqaalaatil Moetanawwi`ah (3/348-350).

12-07-2007, 22:33
Wel deze regeltjes concequent doorgevoerd, vlgs jullie, betekent dat ik dus voortaan, als bediende, de moslima's aan mijn loket laat staan. zo simpel is dat. desnoods van 8.30 tot 17.00u. Want als er geen vrouwelijke collega is , tja dan spijtig.
En zekers een kaffir bediende moet wel een slechte invloed hebben.
Tja wie A zegt moet ook B zeggen, dus...

Ik heb een eerste hulp cursus gedaan. Tja spijtig dan voor de moslima's, maar ik blijf er wel voortaan met mijn tengels vanaf. Trek zelf u conclusies nu maar. Kan alleen den 100 bellen en hopen dat ze op tijd zijn.

13-07-2007, 12:26

Citaat door Limbie:
Wel deze regeltjes concequent doorgevoerd, vlgs jullie, betekent dat ik dus voortaan, als bediende, de moslima's aan mijn loket laat staan. zo simpel is dat. desnoods van 8.30 tot 17.00u. Want als er geen vrouwelijke collega is , tja dan spijtig.
En zekers een kaffir bediende moet wel een slechte invloed hebben.
Tja wie A zegt moet ook B zeggen, dus...

Ik heb een eerste hulp cursus gedaan. Tja spijtig dan voor de moslima's, maar ik blijf er wel voortaan met mijn tengels vanaf. Trek zelf u conclusies nu maar. Kan alleen den 100 bellen en hopen dat ze op tijd zijn.



waar heb jij het over ???

Pagina's : [1] 2