Bekijk volle/desktop versie : mag je werken met mannen??
De Ideale Moslimvrouw:
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]
Zij vermijdt de vrijelijke omgang met mannen
De ware moslimvrouw probeert het zich mengen onder mannen zoveel mogelijk te vermijden; zij streeft het niet na of moedigt het niet aan. Ze volgt het voorbeeld van Fathimah, de dochter van de Profeet (vrede zij met hem), de vrouwen van de Profeet(vrede zij met hem),de vrouwen van de Salaf (de Sahaba en Tabi'ien) en degenen die hun weg oprecht volgen.
De schade die opgelopen wordt door het vrij mengen van mannen en vrouwen, is voor de moslimvrouw duidelijk, is nu voor westerlingen, waarbij mannen en vrouwen het meest met elkaar omgaan, duidelijk geworden. Ze hebben ontdekt dat het niveau van opleiding hierdoor nadelig beinvloedt wordt, daarom zijn ze nu begonnen mannelijke en vrouwelijke studenten, in sommige universiteiten en opleidingen, van elkaar te scheiden. Een aantal van de grootste islamitische opvoeders, die Europa, Amerika en Rusland bezocht hebben, zijn hiervan getuigen geweest, bijvoorbeeld Professor Ahmad Madh-har al-'Adhmah, die uitgezonden is naar Belgie door het Syrische ministerie van Onderwijs, waar hij een aantal scholen bezocht. Bij een bezoek aan een basisschool voor meisjes, vroeg hij het schoolhoofd: ''Waarom laten jullie op dit niveau van scholing de meisjes niet met de jongens samen?'' Zij antwoordde: ''Wij hebben de schade gezien die het mengen van meisjes en jongens, zelfs op het basisniveau, kan aanrichten.''
In Rusland is men tot dezelfde conclusie gekomen en er zijn aparte faculteiten van de universiteiten opgericht waar mannelijke en vrouwelijke studenten niet door elkaar zitten.
In Amerika zijn er meer dan 170 faculteiten van de universiteit, waar mannen en vrouwen van elkaar gescheiden zijn. Ze zijn gesticht omdat de opvoeders en toezichthouders zagen, dat het samenvoegen van mannen en vrouwen schade veroorzaakte, zelfs in een maatschappij waar dit op ieder vlak van het sociale leven gebruikelijk is.
Het bewijs voor de schade, die het samenvoegen van mannen en vrouwen met zich meebrengt, is te groot om genoemd te worden. Dit alles duidt op de islamitische wijsheid, die het samenvoegen van mannen en vrouwen tot een einde brengt en de islamitische samenleving beschermt; waarin de islamitische leiding, alles wat vernietigend werkt en schade veroorzaakt, verwerpt.
blz. 73/75
De Ideale Moslimvrouw:
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]
Zij vermijdt de vrijelijke omgang met mannen
De ware moslimvrouw probeert het zich mengen onder mannen zoveel mogelijk te vermijden; zij streeft het niet na of moedigt het niet aan. Ze volgt het voorbeeld van Fathimah, de dochter van de Profeet (vrede zij met hem), de vrouwen van de Profeet(vrede zij met hem),de vrouwen van de Salaf (de Sahaba en Tabi'ien) en degenen die hun weg oprecht volgen.
De schade die opgelopen wordt door het vrij mengen van mannen en vrouwen, is voor de moslimvrouw duidelijk, is nu voor westerlingen, waarbij mannen en vrouwen het meest met elkaar omgaan, duidelijk geworden. Ze hebben ontdekt dat het niveau van opleiding hierdoor nadelig beinvloedt wordt, daarom zijn ze nu begonnen mannelijke en vrouwelijke studenten, in sommige universiteiten en opleidingen, van elkaar te scheiden. Een aantal van de grootste islamitische opvoeders, die Europa, Amerika en Rusland bezocht hebben, zijn hiervan getuigen geweest, bijvoorbeeld Professor Ahmad Madh-har al-'Adhmah, die uitgezonden is naar Belgie door het Syrische ministerie van Onderwijs, waar hij een aantal scholen bezocht. Bij een bezoek aan een basisschool voor meisjes, vroeg hij het schoolhoofd: ''Waarom laten jullie op dit niveau van scholing de meisjes niet met de jongens samen?'' Zij antwoordde: ''Wij hebben de schade gezien die het mengen van meisjes en jongens, zelfs op het basisniveau, kan aanrichten.''
In Rusland is men tot dezelfde conclusie gekomen en er zijn aparte faculteiten van de universiteiten opgericht waar mannelijke en vrouwelijke studenten niet door elkaar zitten.
In Amerika zijn er meer dan 170 faculteiten van de universiteit, waar mannen en vrouwen van elkaar gescheiden zijn. Ze zijn gesticht omdat de opvoeders en toezichthouders zagen, dat het samenvoegen van mannen en vrouwen schade veroorzaakte, zelfs in een maatschappij waar dit op ieder vlak van het sociale leven gebruikelijk is.
Het bewijs voor de schade, die het samenvoegen van mannen en vrouwen met zich meebrengt, is te groot om genoemd te worden. Dit alles duidt op de islamitische wijsheid, die het samenvoegen van mannen en vrouwen tot een einde brengt en de islamitische samenleving beschermt; waarin de islamitische leiding, alles wat vernietigend werkt en schade veroorzaakt, verwerpt.
blz. 73/75
Ok zuster, ik zal even verder in het boek bladeren, kijken wat ik hier nog meer over kan vinden inshaAllah..
Ok zuster, ik zal even verder in het boek bladeren, kijken wat ik hier nog meer over kan vinden inshaAllah..
De Ideale Moslimvrouw
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]
Zij geeft geen hand aan een niet-mahram man
Het is normaal dat een moslimvrouw, die zicht niet onder de mannen mengt, geen hand wil geven aan iemand die geen mahram is, dit in overeenstemming met de leerstellingen en het voorbeeld van de Profeet(vrede zij met hem). Boecharie heeft overgeleverd dat 'Aisjah(moge Allah tevreden met haar zijn) zei:
''Wanneer de gelovige vrouwen hidjrah(emigratie) naar de Profeet(vrede zij met hem) maakten, onderzocht en testte hij hen, in overeenstemming met de ayah:
''O,jullie die geloven! Als gelovige vrouwen tot jullie, als emigranten, komen onderzoek hen dan. [60:10]
Iedereen die de voorwaarden accepteert, die van de gelovige vrouw geeist worden, heeft hiermee hun bai'ah geaccepteerd. Toen de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) hun woorden aannam, zei hij tegen hen:
''Jullie kunnen nu gaan, want ik heb jullie bai'ah geaccepteerd.''
Bij Allah, de hand van de Profeet(vrede zij met hem) heeft nooit een hand van een vrouw aangeraakt; hij accepteerde hun bai'ah uitsluitend in bewoording. Bij Allah (Subhanahoe Wa Ta'aala) hij heeft de vrouwen nooit een andere voorwaarde opgelegd, dan de voorwaarden die Allah hem bevolen heeft en als hij de bai'ah bevestigde, dan zei hij: ''Ik heb door je woorden je bai'ah geaccepteerd.'' [SIZE="2"] [Fathoel-Bari, 9/420, Kitaab ath-thalaaq, baab idha aslamat al-moesjrikah aqal nashranijah taht adh-dhimmi aqal-harbi.] [/SIZE]
Blz. 75
De Ideale Moslimvrouw
[SIZE="2"]Muhammed 'Ali Al-Hashimi[/SIZE]
Zij geeft geen hand aan een niet-mahram man
Het is normaal dat een moslimvrouw, die zicht niet onder de mannen mengt, geen hand wil geven aan iemand die geen mahram is, dit in overeenstemming met de leerstellingen en het voorbeeld van de Profeet(vrede zij met hem). Boecharie heeft overgeleverd dat 'Aisjah(moge Allah tevreden met haar zijn) zei:
''Wanneer de gelovige vrouwen hidjrah(emigratie) naar de Profeet(vrede zij met hem) maakten, onderzocht en testte hij hen, in overeenstemming met de ayah:
''O,jullie die geloven! Als gelovige vrouwen tot jullie, als emigranten, komen onderzoek hen dan. [60:10]
Iedereen die de voorwaarden accepteert, die van de gelovige vrouw geeist worden, heeft hiermee hun bai'ah geaccepteerd. Toen de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem) hun woorden aannam, zei hij tegen hen:
''Jullie kunnen nu gaan, want ik heb jullie bai'ah geaccepteerd.''
Bij Allah, de hand van de Profeet(vrede zij met hem) heeft nooit een hand van een vrouw aangeraakt; hij accepteerde hun bai'ah uitsluitend in bewoording. Bij Allah (Subhanahoe Wa Ta'aala) hij heeft de vrouwen nooit een andere voorwaarde opgelegd, dan de voorwaarden die Allah hem bevolen heeft en als hij de bai'ah bevestigde, dan zei hij: ''Ik heb door je woorden je bai'ah geaccepteerd.'' [SIZE="2"] [Fathoel-Bari, 9/420, Kitaab ath-thalaaq, baab idha aslamat al-moesjrikah aqal nashranijah taht adh-dhimmi aqal-harbi.] [/SIZE]
Blz. 75
Als je wilt ougti, kan ik nog meer uit dit boek halen inshAllah.
Laat het me maar weten!
Liefs,
je zuster in Islam
Als je wilt ougti, kan ik nog meer uit dit boek halen inshAllah.
Laat het me maar weten!
Liefs,
je zuster in Islam