Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek...?



11-07-2007, 23:16
Het zit nu al een tijdje in mn hoofd om hoofddoek te dragen, maar eigenlijk weet ik niet waarom ik het zou aandoen. Het staat in koran wordt er dan gezegt, maar meer weet ik dan niet...En ik wil het niet zomaar dragen zonder de besef er van te hebben waarom?, hoe? enz...
Dus nu vroeg ik me af:
Waarom draag jij het?
En wat antwoordt je als je die vraag wordt gesteld?

11-07-2007, 23:36


Assalam aleikoum ougti,

Alhamdoulilah, Alle Lof is aan Allah de Heer der Werelden.
Mijn hart straalt om te lezen dat jij de hijab wilt gaan dragen.
En je hebt inderdaad helemaal gelijk, wanneer je dit wilt doen moet je natuurlijk eerst wel weten waarom..

Ik probeerde een vers in de quran voor je op te zoeken die hierover gaat, maar ik kon hem even niet vinden,ghayr inshAllah.
Ik zou je inshAllah het volgende willen meegeven;

Weet dat wanneer [SIZE="4"]JIJ[/SIZE] besluit de [SIZE="4"]HIJAB[/SIZE] te dragen, je dit [SIZE="4"]ENKEL[/SIZE] en [SIZE="4"]ALLEEN VOOR ALLAH SUBHANAHOE WA TA'AALA [/SIZE]moet doen, en voor [SIZE="4"]NIEMAND ANDERS[/SIZE].

Zoals in de volgende Veertig hadith door Imam An-Nawawi wordt aangegeven:

HADITH 1

De leider der gelovigen 1 , Aboe Hafs ‘Omar ibn Al-Chattab 2 (Allah’s welbehagen zij met hem) heeft gezegd: Ik hoorde de Boodschapper van Allah (Allah’s zegen en vrede zij met hem) zeggen:

‘Handelingen worden alleen bepaalt door hun intentie bepaald en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn bedoeling samenhangt.Als iemand emigreert 3 omwille van Allah en Zijn boodschapper, dan is dat een emigratie voor Allah en Zijn boodschapper en als iemand emigreert omwille van een werelde zaak of om een vrouw te trouwen, dan is zijn emigratie voor datgene waarvoor hij emigreert‘.

Dit werd overgeleverd door de twee meeste vooraanstaande geleerden,Bochari en Moslim,elk in hun ‘Sahih’; dit zijn de belangrijkste verzamelingen van authentieke hadis .

1 Titel gegeven aan de kaliefen
2 De tweede kalief van de Islam
3 Hoewel elke emigratie om religieuze redenen hieronder valt,wordt hier vooral de emigratie van de eerste moslim van Mekka naar Medina bedoeld


Dus inshAllah is je intentie oprecht, en dit is waar het allemaal mee begint.
Weet dat het dragen van de Hijab iets [SIZE="4"]IS[/SIZE] wat [SIZE="4"]ALLAH [/SIZE]tevreden stelt.
Dit is dus een grootte [SIZE="4"]GROOTTE[/SIZE] rede om als vrouw de Hijab te dragen.
Hier doe je het allemaal voor!
Je draagt je hijab om ALLAH tevreden te stellen.
Want als Allah niet tevreden met jou is, waar ben je dan?
Nergens..
Jij zult alleen overwinnen wanneer [SIZE="4"]Allah[/SIZE] tevreden met jou is.
Ik vind dit eerlijk gezegd de grootste rede voor ons, moslima's, om de hijab te dragen, want wij moeten verlangen naar Zijn Tevredenheid.

Dus laten we allemaal inshAllah ervoor zorgen dat Allah tevreden met ons is, en laten we allemaal onze hijab zo correct mogelijk dragen, zodat wij aan Allah laten zien dat wij streven naar Zijn tevredenheid, want zonder Zijn tevredenheid, ben je werkelijk nergens.


11-07-2007, 23:39

Dus om antwoord te geven op je vraag:

Ik draag mijn hijab om: MIJN HEER TEVREDEN TE STELLEN.
En ik antwoord wanneer mij die vraag wordt gesteld als volgt: OM MIJN HEER TEVREDEN TE STELLEN.

Simpel en zo logisch toch?

Simpel.. maar zo iets groots..


11-07-2007, 23:43

Citaat door niqaabi:

Dus om antwoord te geven op je vraag:

Ik draag mijn hijab om: MIJN HEER TEVREDEN TE STELLEN.
En ik antwoord wanneer mij die vraag wordt gesteld als volgt: OM MIJN HEER TEVREDEN TE STELLEN.

Simpel en zo logisch toch?

Simpel.. maar zo iets groots..



bedankt voor je antwoordt
En als een ongelovige je die vraag stelt, die graag meer uitleg wil? Wat antwoordt je dan?

11-07-2007, 23:53


Graag gedaan..

Dan geef ik hem hetzelfde antwoordt en zeg daarna: Dit draag ik voor mij Schepper omdat mijn Schepper dit van mij vraagt, en omdat mijn Schepper recht heeft op mijn gehoorzaamheid. Ik geloof in één God, die Almachtig is, Alwetend, een God die de gehele mensheid, gehele schepping en alles wat zich daarin bevind heeft geschapen, en ik geloof dat ik een rede heb van bestaan,en dat er ook een leiddraad voor mij is om toe te passen in dit leven.

Mijn God is Allah.
Mijn rede is om Hem te aanbidden, en mijn leiddraad is de Quran.

xdan zullen ze wel zeggen, sjo, die is extreemx maar wie zegt dat tegenwoordig nou niet. Wanneer je ongelovigen wilt overtuigen ben je uren bezig, dus hou ik het meestal hierop, in de hoop dat ze inshAllah zelf vraagtekens krijgen en er naar op zoek gaan...


12-07-2007, 00:18

Citaat door niqaabi:

Graag gedaan..

Dan geef ik hem hetzelfde antwoordt en zeg daarna: Dit draag ik voor mij Schepper omdat mijn Schepper dit van mij vraagt, en omdat mijn Schepper recht heeft op mijn gehoorzaamheid. Ik geloof in één God, die Almachtig is, Alwetend, een God die de gehele mensheid, gehele schepping en alles wat zich daarin bevind heeft geschapen, en ik geloof dat ik een rede heb van bestaan,en dat er ook een leiddraad voor mij is om toe te passen in dit leven.

Mijn God is Allah.
Mijn rede is om Hem te aanbidden, en mijn leiddraad is de Quran.

xdan zullen ze wel zeggen, sjo, die is extreemx maar wie zegt dat tegenwoordig nou niet. Wanneer je ongelovigen wilt overtuigen ben je uren bezig, dus hou ik het meestal hierop, in de hoop dat ze inshAllah zelf vraagtekens krijgen en er naar op zoek gaan...




ja is waar, vanaf je al een beetje moeite doet voor je geloof vinden ze je al heel erg gelovig

16-07-2007, 01:15
Niemand anders?

19-07-2007, 00:51

Citaat door Umm_Izzadeen:
Zie de link hieronder (leerzaam voor diegene die de waarde van de hijaab nog niet kennen), dit zijn de redenen waarom ik het draag, alhamdulillah.

http://imaan.nl/artikelen/fiqh/hijaab.htm


thx

En wat beantwoordt jij dan als je van vragen krijgt van waarom draag je het? (zeker van die mensen die zo zeggen; 'amai, ik zou da niet kunnen, zeker in zo een warm weer' enz.)
Ik zoek eigenlijk goeie argumenten om sommige hun mond te snoeren die er niks van weten
snap je?

19-07-2007, 01:40
Zuster wat houdt je tegen om m niet te dragen want uit je tekst zelf kon ik het niet echt halen.