Bekijk volle/desktop versie : Dringend hulp nodig............



11-07-2007, 21:48
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen:

Mijn zus is getrouwd met een Nederlander, ze hebben samen een zoontje van bijna 3 jaar oud.
Nu wil ze hem voor het eerst meenemen naar Marokko.
Zij heeft een Nederlandse paspoort, geen marokkaans paspoort maar wel haar carte national.

Wat voor reisdocument heeft zij nodig voor haar zoontje?
Aangezien hij de achternaam van z'n vader heeft en de nederlandse nationilteit.
Want we weten allemaal dat ze heel moeilijk kunnen doen bij de douane!

Alle tips zijn welkom

13-07-2007, 12:27


Ze kan volgens mij een se passez aanvragen bij consulaat. Waarom bel je niet gewoon het consulaat. Hij kan geen la carte krijgen dat is pas vanaf je 16e. of 18e. Ik denk zo een se passez, maar vraag het maar bij het consulaat voor de zekerheid.

13-07-2007, 14:42
laat haar voor dit jaar inderdaad een laissez passez aanvragen, dit is een document waarmee haar kind alleen dit jaar in en uit marokko kan.
Als ze daar toch is laat haar gelijk een la carte national aanmaken voor haar kindje, (marokkaanse identiteitskaart) dan kan ze in het vervolg gewoon met nederlands paspoort van haar kind en de marokkaanse identiteitskaart naar maroc reizen zonder verdere problemen.

Zoals de andere topic reageerder al zei, vraag het voor de zekerheid na bij het marokkaanse consulaat want dan weet je waar je aan toe bent.

Ma3a salama

13-07-2007, 14:51
u zus kind kan gewoon naar marokko want hij valt niet onder de marokkaanse wet enige waat hij nodig heeft is zijn paspoort maar ik neem aan dat zijn vader ook mee gaat indien dit het geval niet is moet hij een verklaring afliggen bij gemeente of cunsulaat waarin hij verklaard ddat het kind met zijn moeder mag naar marokko

het kind zelf kan geen la cart nationaal krijgen omdat hij geen marokkaanse burger is

om de marokkaanse natio te krijgen moeten beiden ouders van marokkaanse afkomst zijn anders is het bijna onmogelijk