Bekijk volle/desktop versie : Dringend hulp nodig.......



Pagina's : [1] 2 3

11-07-2007, 21:45
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen:

Mijn zus is getrouwd met een Nederlander, ze hebben samen een zoontje van bijna 3 jaar oud.
Nu wil ze hem voor het eerst meenemen naar Marokko.
Zij heeft een Nederlandse paspoort, geen marokkaans paspoort maar wel haar carte national.

Wat voor reisdocument heeft zij nodig voor haar zoontje?
Aangezien hij de achternaam van z'n vader heeft en de nederlandse nationilteit.
Want we weten allemaal dat ze heel moeilijk kunnen doen bij de douane!

Alle tips zijn welkom

11-07-2007, 23:01


het enige wat ze hoeft te doen is een paspoort aanvragen voor de kleine bij de gemeente, meer niet, of de kleine inschrijven in haar of haar mans paspoort, geen andere documenten nodig hoor

12-07-2007, 06:43
Hallo,

De opties hierboven kunnen natuurlijk wel. Maar let wel op! Als het kindje de naam van de vader draagt en hij een eigen paspoort heeft dan kunnen zij vragen om een verklaring van de vader als deze niet mee op reis gaat. Dit doen ze om mensensmokkel en kinderontvoering tegen te gaan.

Mochten er meer vragen zijn omtrent paspoorten, reizen en aanverwante onderwerpen dan kunnen jullie mij een pm sturen.

Gegroet

12-07-2007, 22:47
hoi

ik ben vaker met me kinderen naar marokko gegaan zonder hun vader ( ik heb ned paspoort en kids ok man heeft marokkaans) en heb nooit vragen of problemen gehad

dus ik ga ervan uit dat geen probleem is

het is pas een probleem als je kinderen alleen reizen of met een ander bv oma opa of oom dan moet je verklaring hebben.



wil je op safe spelen

maak dan kopie van paspoort en id van je man en op die kopie laat je hem toestemming geven evnetueel in frans maar engels kan ook hij zegt dan bv

Bij deze verklaar ik dat ik mijn vrouw ......... toestemming geef om met mijn kinderen genaamd .......... geboren op ................ te ............
te reizen zonder mijn aanwezigheid.

bij deze verblijf ik

partner van .............. en vader van...............de heer...........


en dan handtekening.


ik wens je zus veel plezier in maroko

13-07-2007, 21:05


Allemaal bedankt voor jullie tips!!!

Jullie hebben me enorm geholpen !!



18-07-2007, 07:08

Citaat door _euphoria_:
Zou het ook goed zijn om eeen uitreksel ven het gemeente huis mee te nemen waarin staat dat het je kind is?
Want stel de vader wil niet meewerken en dus geen verklaring af geven?.



Hallo euphoria,

Helaas is dat in veel van de gevallen ook niet voldoende, echter zullen heel veel mensen die de toegang tot een land controleren ( bijv. de nederlandse marechaussee of de marokkaanse politie) bij een uitreksel van de gemeente niet veel vragen meer stellen als je het uitlegt.
Dus waar het op neerkomt is dat als de 1 van de ouders niet mee wilt werken aan een verklaring voor een reis naar het buitenland dat je dan soms problemen kan krijgen aan een grens omdat het op dat moment een gedeelde voogdij is.

Maar nogmaals.... als je met een goed verhaal komt en je dat verhaal kan ondersteunen met bewijzen dan zal het inshallah wel goed komen.

Dit alles word gedaan omdat in de laatste 5 jaar kindontvoeringen door 1 van de ouders naar het buitenland enorm is gestegen.

MVG

20-07-2007, 06:00
Geen probleem.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.

24-07-2007, 17:24

Citaat door adjebo:
Hallo,

De opties hierboven kunnen natuurlijk wel. Maar let wel op! Als het kindje de naam van de vader draagt en hij een eigen paspoort heeft dan kunnen zij vragen om een verklaring van de vader als deze niet mee op reis gaat. Dit doen ze om mensensmokkel en kinderontvoering tegen te gaan.

Mochten er meer vragen zijn omtrent paspoorten, reizen en aanverwante onderwerpen dan kunnen jullie mij een pm sturen.

Gegroet


Adjebo,

Als je paspoort is verlopen en je hebt geen tijd meer om een aan te vragen. Kan je dan op schiphol zeggen dat je het vergeten bent en maken ze daar dan eentje voor je ofzo. Zoiets heb ik gehoord.

25-07-2007, 06:49

Citaat door Jacky:
Adjebo,

Als je paspoort is verlopen en je hebt geen tijd meer om een aan te vragen. Kan je dan op schiphol zeggen dat je het vergeten bent en maken ze daar dan eentje voor je ofzo. Zoiets heb ik gehoord.


Hallo,

Dat is inderdaad waar. Maar je moet wel aan enkele voorwaarden voldoen :

Een nooddocument wordt alleen verstrekt als je niet in staat bent om tijdig een paspoort of een identiteitskaart te verkrijgen. Om in aanmerking te komen voor een nooddocument dien je aannemelijk te maken dat de reis niet uitgesteld kan worden en je identiteit en nationaliteit dient vastgesteld te kunnen worden. Voor de benodigde bewijsstukken dien je zelf te zorgen.

Om in aanmerking te komen voor een noodpaspoort dien je het onderstaande te overleggen:

Een bewijs dat je reis geen uitstel kan hebben.

Een recent uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie met daarop de vermelding van je nationaliteit en een gewaarmerkte kopie van je
recente aanvraag van een nieuw reisdocument.

Indien aanwezig, je in bezit zijnde reisdocument(en).

Als je reisdocument vermist is, een gewaarmerkt kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing.

Een geldig legitimatiebewijs.

Een recente pasfoto.

Verder is het handig om ruim van te voren op schiphol aanwezig te zijn omdat het altijd zeer druk is bij de balie nooddocumenten van de koninklijke marechaussee.

De balie nooddocumenten vind je tussen vertrekhal 1 en 2.

Veel succes!

25-07-2007, 16:09
adjebo,
Maar als je je ticket niet meer kan veranderen, valt dat dan ook onder dat je reis geen uitstel kan hebben? Want dan moet je een heel nieuw ticket kopen.

26-07-2007, 06:21

Citaat door Jacky:
adjebo,
Maar als je je ticket niet meer kan veranderen, valt dat dan ook onder dat je reis geen uitstel kan hebben? Want dan moet je een heel nieuw ticket kopen.


Beste jacky,

Ik weet niet wanneer je dit ticket hebt gekocht? Je had echt moeten controleren of je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig was op de dag dat je de terugreis zou maken naar nederland.

Ik zou zeggen als je naar de marechaussee op schiphol gaat voor een nooddocument wees dan een beetje creatief met het verhaal dat je ze gaat vertellen. Want hun zeggen op hun beurt ook heel vaak "eigen schuld dikke bult".

Ik hoop dat het lukt!!
Ik hoor het wel.

MVG

26-07-2007, 07:16
Hoi Jacky,

Zoals hier boven al gezegd wordt, wees creatief als je bij de marechaussee komt..
Eventueel met iets waaruit blijkt dat je echt weg moet en neem niet gelijk genoegen met een "nee"..
Ga ook weer niet te ver, want dan heb je een probleem
Maar probeer ze goed te overtuigen.. Het lukt toch best veel mensen in deze zomer drukte.. Dus als je je verhaal goed onderbouwt, zal het wel goed komen..

En eigenlijk is het maar net wie daar zit..
Maar ie koen gair insha'Allah.. Ik hoop dat je een goed persoon treft en het lukt..


26-07-2007, 07:33


Wat doen jullie moeilijk zeg. Geef je paspoort op als verloren en maak daar een nieuwe en klaar is kees. Zonder die bla bla met een goed verhaal komen en zo. Zonde van je tijd.

26-07-2007, 07:42

Citaat door zina_chemalia:
Wat doen jullie moeilijk zeg. Geef je paspoort op als verloren en maak daar een nieuwe en klaar is kees. Zonder die bla bla met een goed verhaal komen en zo. Zonde van je tijd.


Yeah right

26-07-2007, 10:50

Citaat door zina_chemalia:
Wat doen jullie moeilijk zeg. Geef je paspoort op als verloren en maak daar een nieuwe en klaar is kees. Zonder die bla bla met een goed verhaal komen en zo. Zonde van je tijd.



Tuuuuuurlijk!

Als dat zo makkelijk ging dan werd het toch veel meer gedaan. Als je in het buitenland je paspoort kwijt bent dan moet je heel veel papierwerk doen om een terugreisdocument te krijgen.

niet zo kort door de bocht!

Pagina's : [1] 2 3