Bekijk volle/desktop versie : God wordt aangeklaagd...



Pagina's : [1] 2

11-07-2007, 21:11
Lees dit, en vraag jezelf af waar het heen gaat...


Klacht tegen God niet in behandeling genomen

BOEKAREST (ANP) - De justitie in Timisoara heeft een klacht tegen God niet in behandeling genomen. God is geen rechtssubject en heeft geen adres, liet het parket in de Roemeense stad weten aan Mircea Pavel. Dat meldde de krant Evenimentul Zilei woensdag.


VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
De 40-jarige Roemeen had God van onder meer oplichting en misbruik van vertrouwen beschuldigd, omdat het opperwezen niet op zijn gebeden reageerde.
Pavel, die een gevangenisstraf van twintig jaar wegens moord uitzit, had de klacht ingediend tegen God ,,wonend in de hemel en in Roemenië vertegenwoordigd door de orthodoxe kerk''. Hij meende bij de doop een overeenkomst met God te hebben gesloten, ,,dat erop gericht was mij van het kwaad te verlossen''. God zou zich daaraan niet hebben gehouden, hoewel ,,Hij van mij verscheidene goederen en talrijke gebeden heeft gekregen''.

Bron: http://www.gelderlander.nl/opmerkelijk/article1633341.ece

11-07-2007, 21:19


De topic bestaat al

11-07-2007, 21:37
Ik had mijn advocaat eens voorgesteld de katholieke kerk aan te klagen wegens valse voorwendselen en contractbreuk(celibaat, maar toch aan kleine jochies zitten red.). Die voorstel kwam uit een vlaag van frustratie, dus heb het niet doorgezet.

Een Roemeen heeft de aanklacht verkeerd formuleerd anders had hij wel de trend gezet om religieuze instanties aan te klagen.

En ik heb een vermoeden dat er wel een zaak van te maken is.....

11-07-2007, 21:53
je zegt het goed instanties dat zijn rechtssubjecten... die zijn aan te klagen... maar God is geen rechtssubject, dus die is niet aan te klagen...


Hoe hij het ook formuleert, zijn standpunt is duidelijk. En zijn tegenpartij ook namelijk god die niet toe te reken is tot een mens van vlees en bloed noch tot een instantie/NV/BV etc.... (oftwel rechtssubjecten)

11-07-2007, 21:57


Hijis wel creatief geweest moet ik zeggen... en er zit inderdaad enigszins een logica in zijn aanklacht, maar tegen god? hij zal wel psychisch niet 100%zijn denk ik dan....

11-07-2007, 22:48

Citaat door malikatjuh:
Hijis wel creatief geweest moet ik zeggen... en er zit inderdaad enigszins een logica in zijn aanklacht, maar tegen god? hij zal wel psychisch niet 100%zijn denk ik dan....

Ik weet het niet zo, ik wil ook graag god aanklagen als hij zou bestaan.
Wegens incompetentie, misdadige nonchalance en wreedheid.
Maar zoals ik zei, ik geloof niet in goden.

12-07-2007, 10:53

Citaat door rijmaran:
Ik weet het niet zo, ik wil ook graag god aanklagen als hij zou bestaan.
Wegens incompetentie, misdadige nonchalance en wreedheid.
Maar zoals ik zei, ik geloof niet in goden.




Naar mijn mening ben je onwetend, dus dan lijkt het mij verstandig als ik niet op jou reactie inga.

12-07-2007, 20:12

Citaat door rijmaran:
Ik weet het niet zo, ik wil ook graag god aanklagen als hij zou bestaan.
Wegens incompetentie, misdadige nonchalance en wreedheid.
Maar zoals ik zei, ik geloof niet in goden.


Je kan de "vertegenwoordigers" van God wel aanklagen. Voor valse voorwendselen bv. Met de juiste formulering en een advocaat vol ambitie. Ik denk dat je wel heel ver komt.........

12-07-2007, 20:14

Citaat door malikatjuh:
Naar mijn mening ben je onwetend, dus dan lijkt het mij verstandig als ik niet op jou reactie inga.

Dat klinkt zeer arrogant...

12-07-2007, 20:16
God heeft mij nooit wat misdaan
en bij mijn weten ook geen anders schepsel

maar dat zijn grondpersoneel niet deugt
dat staat vast

12-07-2007, 20:19

Citaat door malikatjuh:
Naar mijn mening ben je onwetend, dus dan lijkt het mij verstandig als ik niet op jou reactie inga.


Het 'dus' in deze zin kan ik niet goed plaatsen.
Of is het een slechte daad om een onwetende kennis bij te brengen ?

12-07-2007, 20:51

Citaat door krabbel33:
Daar god/allah niet bestaat kan hij ook niet aangeklaagd worden, die man spoort dus niet


Hij sport ook niet meer.
Hij mag een uurtje per dag
buiten naar de zon kijken
da's al.

12-07-2007, 20:53



Citaat door rooiemao:
God heeft mij nooit wat misdaan
en bij mijn weten ook geen anders schepsel

maar dat zijn grondpersoneel niet deugt
dat staat vast


12-07-2007, 20:56

Citaat door malikatjuh:
Lees dit, en vraag jezelf af waar het heen gaat...


Klacht tegen God niet in behandeling genomen

BOEKAREST (ANP) - De justitie in Timisoara heeft een klacht tegen God niet in behandeling genomen. God is geen rechtssubject en heeft geen adres, liet het parket in de Roemeense stad weten aan Mircea Pavel. Dat meldde de krant Evenimentul Zilei woensdag.


VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
De 40-jarige Roemeen had God van onder meer oplichting en misbruik van vertrouwen beschuldigd, omdat het opperwezen niet op zijn gebeden reageerde.
Pavel, die een gevangenisstraf van twintig jaar wegens moord uitzit, had de klacht ingediend tegen God ,,wonend in de hemel en in Roemenië vertegenwoordigd door de orthodoxe kerk''. Hij meende bij de doop een overeenkomst met God te hebben gesloten, ,,dat erop gericht was mij van het kwaad te verlossen''. God zou zich daaraan niet hebben gehouden, hoewel ,,Hij van mij verscheidene goederen en talrijke gebeden heeft gekregen''.

Bron: http://www.gelderlander.nl/opmerkelijk/article1633341.ece


Hij denkt inderdaad een overenkomst met God te hebben gesloten.

12-07-2007, 21:03

Citaat door rijmaran:
Ik weet het niet zo, ik wil ook graag god aanklagen als hij zou bestaan.
Wegens incompetentie, misdadige nonchalance en wreedheid.
Maar zoals ik zei, ik geloof niet in goden.



ik ga jou aanklagen wegens het lelijk en dom zijn tegelijk

Pagina's : [1] 2