Bekijk volle/desktop versie : Stel je eens voor....



Pagina's : [1] 2 3

11-07-2007, 13:22
Salam oe3laikoem broeders en zusters,

Stel je voor dat je iemand tegen komt, die geen Marokaan is, maar wel een moslim.
Je gaat naar je ouders en je ouders zeggen dat je niet met hem mag trouwen.
Je hebt ze duidelijk gemaakt dat het een goede jongen is en het belangrijkste van alles een moslim is.
Jij wil helemaal voor die jongen gaan, hij is goed voor je, hij is een goed mens(en als je ouders hem zouden kennen dan zouden ze het zelfde denken), hij zou voor je door het vuur gaan... en het belangrijkste hij is een moslim...

In de islaam gaat het toch niet om de afkomst van een persoon maar om zijn godsdienst???

Inshallah zullen er serieuse reactie komen.

wa3laikoem asalam,

een zuster

11-07-2007, 13:26


als hij of zij maar moslim is, dan is het toegestaan. mijn ouders zouden het in ieder geval niet erg vinden, als hij maar moslim is.

11-07-2007, 13:27
Ik zou het dan er bij neerleggen, als mijn ouders het niet willen. Jammer dan.

11-07-2007, 13:28
Godsdienst staat zeker op de eerste plaats. Het is natuurlijk wel een moeilijke situatie omdat je ouders ook een belangrijke rol hebben in je leven en binnen je godsdienst. IK denk dat geduld ook kan helpen. Misschien moeten je ouders er nog gewoon aan wennen. En als ze hem beter leren kennen er anders over zullen denken.

Gair inchallah

Ma3a salama,
Ouasima

11-07-2007, 13:29


Mijn vader zou dat denk ik niet goed vinden.

11-07-2007, 13:31
salam ouasimagirl, maar hoe kunnen je ouders een jongen leren kennen als ze het niet accepteren??

11-07-2007, 13:35

Citaat door wrak:
salam ouasimagirl, maar hoe kunnen je ouders een jongen leren kennen als ze het niet accepteren??


door er met je ouders goed over te praten, en ervoor te zorgen dat ze ervoor openstaan...

11-07-2007, 13:36
' En indien god had gewild zou Hij u allen tot 1 volk hebben gemaakt,
maar hij wenst u op de proef te stellen met hetgeen Hij u heeft gegeven '

' O mensen wij hebben u uit een man en een vrouw geschapen,
en maken u tot volken en stammen opdat u elkaar zult leren kennen '

11-07-2007, 13:37

Citaat door wrak:
salam ouasimagirl, maar hoe kunnen je ouders een jongen leren kennen als ze het niet accepteren??



O3alaikom salaam,

Misschien kun je een familielid laten praten met je ouders. Iemand met wie ze kunnen opschieten en ook geloven.

Je moet nooit opgeven!

Ouasima

11-07-2007, 13:44
salaam aleykoum ik ben met een niet-marokkaan getrouwd Alhamdulilah en mijn ouders deden niet moeilijk al-hamdulilah.

11-07-2007, 13:49
ik zou weglopen, naar belgie ofzo. of nee wacht, naar finland is nog beter. helsinki schijnt een mooie stad te zijn. en er zijn veel mooie meren.

11-07-2007, 13:50
nee weglopen niet, als mijn ouders zich er tegen zouden verzetten dan ou ik moeite ervoor doen, zoals de imaam er bij halen ensow, maar alhamdulilah dedeze ze dat iet, maar als ze door zouden zeggen van nee is nee, dan ja dan houd het op.

11-07-2007, 13:50



Citaat door b_karima:
salaam aleykoum ik ben met een niet-marokkaan getrouwd Alhamdulilah en mijn ouders deden niet moeilijk al-hamdulilah.


Wat is je man dan?

11-07-2007, 13:51
mijn man is antiliaan

11-07-2007, 13:52

Citaat door b_karima:
mijn man is antiliaan


Oke
Elhamdulilah dat je ouders het geaccepteerd hebben, die van mij zouden denk ik nooit akkoord gaan

Pagina's : [1] 2 3